Dacă la noi în țară utilizarea telefonului mobil în timpul șofatului este taxată cu 2 - 3 puncte-amendă (290 - 435 de lei), în alte state legile sunt mult mai dure. Spre exemplu, în Vancouver, Canada, chiar și un ochi aruncat către ecranul telefonului mobil te poate costa enorm.
Un șofer a fost surprins de poliția din Vancouver în timp ce conducea și folosea în același timp un "dispozitiv electronic". Organele de ordine i-au tăiat șoferului o amendă în valoare de 368 de dolari canadieni, echivalentul a 250 de euro. 8 minute mai târziu, același șofer, același telefon mobil, altă amendă în valoare de 368 de dolari canadieni. Pentru a atrage atenția șoferilor, polițiștii au publicat această întâmplare și pe contul de Twitter.
Dar amenzile încasate pentru această faptă i-au adus șoferului și opt puncte de penalizare pe carnetul de conducere. Conform legilor, acesta va mai avea de achitat încă 520 de dolari canadieni, echivalentul a 350 de euro.
În cazul în care o să recidiveze, bărbatul ar putea rămâne fără permis pentru o perioadă de 3 - 12 luni.Via | Twitter
ps:in Romania,9 din 10 vorbesc la mobil in timp ce conduc si se aplica si la echipajele de politie care daca te uiti tot timpul sunt cu telefonul la ureche !
La noi insa multi soferi, ''piloti'' cu experienta, fac ce vor in timp ce conduc, vorbesc la telefon, mananca, isi tin copilul minor in brate si il ''invata'' sa conduca, fel de fel de situatii periculoase pe care nu le-am intalnit in alte tari.
Ieri am citit de un caz intamplat parca in Finlanda, cineva a raspuns la un mesaj in timp ce conducea si a intrat intr-un tir, decedand atat conducatorul auto, cat si mama acestuia.
Ar trebui legi mai aspre, aplicate cu fermitate, amenzi mari inclusiv pentru nepurtarea centurii de siguranta, depasirea cu mult a limitei de viteza, suspendari de permise pe mai mult timp in cazul celor gasiti vinovati, poate in acest fel nu am mai fi pe locul 2 in Europa la accidente mortale, dupa Bulgaria.
Tare imi este insa ca nu vom vedea prea curand sau vreodata astfel de masuri aplicate cu fermitate in Romania.
Pentru ca ''viata e complexa si are multe aspecte.''
https://www.youtube.com/watch?v=d7iYZPp2zYY
''Un șofer a fost surprins de poliția din Vancouver în timp ce conducea și folosea în același timp un "dispozitiv electronic".''
Este suficient sa se uite soferul o secunda la ecranul telefonului in timp ce conduce, sau sa se uite la sistemul audio din bord si sa apese un buton fara sa mai fie atent la drum, ca sa se produca un accident.
Stiu de astfel de situatii si incidente, care sunt cu atat mai periculoase, cu cat se intampla la viteze mai mari.
La 100 km/h, masina parcurge cam 28 metri/secunda.
adevarul e ca daca as merge legal m-as plictisi teribil, clar as naviga pe net.
Adevărul este că din ce ȋn ce mai mulți ne trezim “furați de peisaj” ȋn trafic, pericolele se nasc parcă din nimic și pândesc parcă pretutindeni, dar nu trebuie neapărat să aruncăm pisica ȋn curtea high-tech-ului; pur și simplu, ȋn ziua de astăzi, structura noastră psihică este supusă unor factori perturbatori (greu, ȋn aparență, de definit și de identificat și, totuși, simțitor de prezenți) și chiar unor transformări nefaste. Liniștea, normalitatea, armonia, relativa și dulcea siguranță sunt elemente și termeni care s-au dezbrăcat și de noimă, și de relevanță. Ȋn definitiv, dramele nu mai impresionează pe nimeni…Am devenit cu toții, fără să conștientizăm, doar puncte dintr-o rețea uriașă, impecabilă, hegemonică și tiranică a energofagiei, echivalentă cu o irosire conștiincioasă a vieții…
@Seat, numai noi, oamenii, ne plictisim, ȋnsă niciodată nu se plictisesc…animalele, zice-se inferioare nouă prin lipsa rațiunii. Ȋn timp ce conducem liber, liniar, “monoton”, poate, de nevoie, ore ȋntregi, oare n-am avea la ce să cugetăm, ce lucruri importante din viața noastră să le tratăm cu atenția cuvenită? Dar tehnologismul s-a dezvoltat nestingherit ȋntr-un scop anume: să “banalizeze” realitatea și să “sugă de sens” orice sferă non-tehnologică a existenței, până la un nivel chiar nevrotic, dacă nu obscen…Următorul pas care se impune “logic” ar fi transumanismul, ultimul imperiu al răului din istorie sau ultima barieră dintre om și neființă.
Vrei sa vorbesti, pui pe Bluetooth sau telefonul pe speaker, tii mainile pe volan si ochii in trafic. Trebuie neaparat sa textuiesti, tragi intr-o parcare si-i dai bice pana iti amortesc degetele.
Eu iubesc tara asta. Enorm. Fumatorii sunt liberi sa faca ce vor atata timp cat nu isi impun viciul asupra nefumatorilor. Oriunde si oricand. Telefonul la volan se pedepseste la sange indiferent cine esti si pe cine cunosti. La cate puncte a pierdut zmeul din articol, s-ar putea sa nu-l mai asigure nimeni, sau sa plateasca cel putin $1000/luna sa mai poata circula.
Daca si in Romania legea s-ar impune la fel, sunt ferm convins ca am fi cel putin la nivelul Austriei. Nu le mai plangeti de mila infractorilor, pentru ca intr-o zi s-ar putea sa platiti chiar voi pretul nesimtirii lor.
1) Daca soferul avea un suport mobil special pentru telefonul mobil iar mobilul era fixat in acest suport si DOAR VORBEA la mobil insa era atent la traficul auto 100% - nu inteleg de ce ar primi amenda....
2) Daca soferul nu folosea un suport mobil special in care era asezat mobilul si TASTA MESAJE pe telefon sau VORBEA CU TELEFONUL LA URECHE - isi merita soarta cu prisosinta ( a se citi AMENDA ) pentru ca nu se putea concentra la traficul auto 100% si era practic UN PERICOL PUBLIC....Din pacate acest caz - des intalnit si in Romania - este extrem de periculos si trebuie amendat drastic si la noi....
Articolul este putin neclar (incomplet ca informatie) dar banuiesc ca soferul butona de zor si tinea si telefonul in mana.....
anyway, azi sunt foarte nervos, tocmai aflasem noua grila de taxare a benzinarelor pe 2018 cand am comentat,
daca in decembrie 2016 pe masina mea fetish as fi fost taxat cu 3000 de euro, in 2017 taxa este 8800 iar de la 1 ianuarie 2018 o sa fie 10500, deci in 14 luni am trecut de la 3000 la 10500 de euro taxa de poluare, pt un 4 cilindri in linie de 2 litri. sunt absolut furios.
toate astea din cauza noii ideologii: ecofascismul
E o treaba sa vrei sa treci la o electrica (de ex.) de buna voie, ca asa vrei tu, si alta sa vina si sa-ti impuna prin taxe, in situatia in care abia ti-ai luat masina sau pur si simplu nu a venit momentul s-o schimbi. In America de Nord nu cred ca o sa vezi asa ceva prea curand.
NU am cumparat inca masina, de asta zic ca este masina mea fetish, dar ma pregateam sa o cumpar,.... acum cu taxele astea aberante , practic ma baga intro zona de pret unde nu imi permit la momentul asta, iar peste un an cand voi fi adunat iar suficient taxele vor fi si mai mari, sau, de fapt , chiar mai, rau, modelul respectiv iese din productie, 2018 e ultimul an, apoi o voi gasi doar second hand, si nu va mai exista o noua generatie a modelului, si chiar daca ar aparea o noua generatie, ipotetic vorbind nu mar mai itneresa pt ca ar fi blindata cu toate cacaturile astea de semiautonomie, car comunication, enshpe mii de ecrane si fara butoane, plug in hibrid etc etc etc. nu ar mai fi aceeasi masina, ci doar cu numele.
stii care e faza si mai aberanta, un ford mustang, da, din ala care a luat doua stele la euroncap, cu motor de 5 litri , V8, care emite 282 de grame la suta, deci cu 96 de grame mai mult decat masina mea fetis, plateste la taxa de poluare TOT 10500.
Vrei lamborghini V12 sau cat dracu or mai avea? tot 10500, vrei Chiron, tot 10500 taxa de poluare, deci s-a ajuns la situatia aberanta in care un linie 4 de doi litri sa fie taxat la fel cat un Chiron W16 de 8 litri
ABERANT
si toate astea din cauza ecofascismului care a infiltrat toate aspectele vietii, am citit un comentariu haios undeva, ca daca tot taxam masinile in halu asta pt CO2, poate ar trebui sa taxat si proprietarii de caini de talie mare, ca cica si aia emit cat cat o masina mica citadina, din cauza consumului masiv de carne. asta daca e sa fim corecti pana la capat.
S60 Polestar,
sau fratele mai greu, V60 Polestar
imi place totusi mai mult fundul lui S60