Una din 5 mașini noi vândute în România, în ianuarie, au fost electrice sau hibride

de Tiberiu Safta
Joi, 16.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai noi date furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile, peste 20% dintre mașinile noi vândute în România, în prima lună a lui 2023, au fost electrice sau hibride. Totodată, raportul relevă și o scădere a cotei de mașini cu motoare diesel în această perioadă.

În prima lună a lui 2023 au fost înmatriculate peste 12.000 de mașini noi. Față de aceeași perioadă a anului trecut, asta se traduce printr-o creștere de 31%. Am aflat, anterior, că Renault a fost cea mai bine vândută marcă de import în țara noastră la începutul acestui an.

Acum, un nou raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), relevă o creștere semnificativă a vânzărilor de mașini electrice și hibride în țara noastră. Astfel, din totalul de peste 12.000 de mașini noi vândute în ianuarie, 22% au fost hibride PHEV sau electrice. Asta înseamnă o creștere de aproape 4% față de ianuarie 2022, când mașinile electrificate și cele cu zero emisii reprezentau 17.9% din vânzări.

De asemenea, doar 12% din mașinile noi înmatriculate la începutul anului aveau motoare diesel. Numărul acestor mașini a început deja să scadă prin comparație cu anul trecut, atunci când dieselurile reprezentau 13.9% din totalul mașinilor vândute în ianuarie 2022.

Evident, mașinile cu motoare pe benzină rămân cea mai populară opțiune a românilor.

Mai exact, 66% din totalul de vehicule vândute în ianuarie au motoare pe benzină. Însă, trebuie să notăm că și cota acestora a scăzut cu 2% față de ianuarie 2022.

La capitolul celor mai bine vândute modele electrice, Dacia Spring conduce detașat, cu 497 de unități vândute în ianuarie, de 4 ori mai multe față de aceeași lună din 2022. Locul 2 este ocupat de Volkswagen e-Up (109 exemplare) și Renault Megane E-Tech (57 de bucăți).

Liderul modelelor hibride PHEV este Mazda CX-60, cu 43 de exemplare vândute. SUV-ul japonez este urmat de Volkswagen Tiguan (41 de mașini) și de Ford Kuga (36 de bucăți).

La final, clasamentul modelelor hibride convenționale a fost dominat de Toyota. Modelul Corolla ocupă prima poziție, cu 202 exemplare vândute, fiind urmat de Renault Clio (190 de unități) și Toyota Yaris (133 de mașini).

Având în vedere situația vânzărilor, este de notat că una din 5 mașini noi vândute în România, în ianuarie, au fost electrice sau hibride.

via APIA

Comentarii (22)

  • Cred ca e foarte important de mentionat cate sh dieseluri se importa.
    Degeaba cele noi sunt 1 din 5 electrice sau PHEV daca la importurile de sh obosite sunt predominante dieseluri vechi cu DPF anulat si care trec ITP cu spaga.
    5 18
  • Seriff
    @Mihai, voi altceva in afara diesel cu dpf anulat mai stiti? Du-te frate la Politie si la RAR daca esti atat de frustrat de DPF anulat, cand nu aveau masinile din fabrica DPF ce faceai? Du-te si fa reclamatie peste tot in loc sa macani pe site.
    Logic ca se vor inscrie multe diesel-uri, dar asta nu inseamna ca toate sunt cu DPF anulat si ca iau ITP cu spaga.
    26 8
  • Oricum, în articol e vorba de mașini noi, nu de SH. Interesant că scade abrupt cota de piață a mașinilor noi Diesel. De fapt nu doar vânzarea ci și producția lor a scăzut mult. În Europa, doar una din zece mașini produse mai are motor Diesel, deci e clar că în deceniul actual se va termina și ci povestea Diesel, cel puțin în domeniul automobilelor. Asta este, au soarta locomotivelor cu aburi alimentate cu cărbuni.
    7 21
  • Banditos
    Pai or sa si scada vanzarile de diesel noi, oferta se diminueaza iar hibrizii ofera aceeasi economie de combustibil. In ritmul asta "diesel love" nu va dura mai mult de 5 ani.
    4 15
  • @sheriff
    protest sa le testeze la itp in conditii reale de trafic..si daca nu iti iese euro 6d rde atunci sa iti caseze masina, sau sa iti ia placutele pana ii pui filtre(daca or exista retrofit 6d) de mii de euro. vii la protest?
    2 14
  • Doar inepții generezi. Este clientul responsabil sa acrediteze o masina/motorizare pe piața? Poate clientului sa facă astfel de teste?
    Dacă o electrică este încărcată la un generator pe benzina, o casăm si pe aia?
    Așa lipsa da bun simt mai rar… este așa greu sa “mesteci” de 2 ori înainte sa te faci de cacao?
    Poate ești un individ inteligent, dar ești timid si nu vrei sa vedem toți… ;)
    15 2
  • Revenind la subiect, piața din România este o piața medie, poate puțin sub medie ca si relevantă la nivel mondial (ma refer la procente nu la valori absolute).
    Un cumpărător va alege ceea ce este mai potrivit pentru el la un moment dat (nou, SH, clasic, EV, PEHV, sedan, SUV, combi, sport etc.). Piața are oferte suficiente (cred ca nu am avut niciodată o oferta mai variata), deci cifrele din perioada următoare vor arată ce se “trece”. Eu unul m-am saturat sa tot repet si sa văd aceleași afirmații legate de cât de beton sunt Electricele (nu sunt încă), si cât de nasoale sunt clasicele, deșii la nivel mondial cam știm câte electrice sunt actual in folosință si câți km fac si anume 1% sau sub.
    Hai sa vorbim la subiect argumentat si sa nu mai vrem sa demonstram cine le are mai mari… chiar nu contează.
    17 2
  • @profesioniste
    În extraurban, diesel se duce în 4L/100 km, iar hibridul trece de 7. Diesel te ajută pe autostrăzi, drumuri lungi, hibridul e bun pentru taxi.
    Încă aștept să văd cum se comportă hibridul de pe Austral. Poate în versiunile viitoare, cu 4 cilindri, va exista un hibrid care sa se apropie de performantele diesel la viteze mari, dacă cei de la Renault nu mint. Altfel, diesel nu pleacă nicăieri, flotele firmelor serioase se vor baza pe el.
    18 4
  • unde consuma dizal 4l benzinarul consuma 1l mai mult.
    2 17
  • Seriff
    Nu stiu de ce dar in ultima perioada ma simt retardat din ce in ce mai des nu mai inteleg mare lucru din ce se intampla in jurul meu si fac afirmatii aberante, oare mai ma fac bine?
    2 16
  • E posibil să mergi cu 80 km/h pe drum cu limită de 130 km/h. Economisești 2-3 L la suta de km și-ți umpli frigiderul, dar ai avantajul că ceilalți cred că mergi cu o electrică pentru retardați.
    12 2
  • Seriff
    Este un distrus aici care se tot semneaza cu user-ul meu, prietene sa inteleg ca te enervez rau, du-te si ia-ti pastilele.
    On topic, asta s-a vrut, pentru cine e orb si nu vede. Diesel-ul era prea bun, consum mic, perforamante mari, autonomie uriasa.
    Scopul lor nu e sa aiba oamenii asa ceva, hibridul este o gluma, e util sa te duci cu el la Lidl si inapoi, la drum lung e 0.
    7 2
  • ”Una din 5 mașini noi [...] au fost electrice”
    Of, și eu aveam pretenții să distingă tabelul pe care să-l citeze din comunicatele ACEA.
    6 1
  • Banditos
    @Seriff

    Eu zic sa iti bei ceaiul calmant si sa te bucuri de tdi-ul tau. Dupa aia mai vezi tu, un camion, un tractor, gasesti ceva cu care sa te dai la drum lung.
    1 9
  • Seriff
    @Bandtios, chiar asta fac, acum 2 seri am fost pana la Decathlon pe la 20:30 seara, am cumparat ce aveam de cumparat si cand ma urc in masina sa plec, vad 2 clienti de Spring si Zoe cum stateau de vorba la -3 grade langa masini asteptand sa se incarce la statia de la DECATHLON, eu m-am urcat in masina, am dat drumul la caldura si am plecat, pe drum m-am gandit ca oameni mai fraieri ca aia nu am vazut in viata mea.
    Sa stai seara la ora aia pe frigul ala cu orele sa astepti sa se incarce panaramele alea, ca masini nu le pot numi.
    13 2
  • @Seriffule dar sa vezi ce rad aia de stau la casa si au o electrica si o seteaza in asa fel incat la ora in care ei pleaca la serviciu sa fie deja cald in masina si acestia se uita la altii care stau si dezgheata masina pana se ingalzeste motorul. Cred ca si ei rad destul de mult, acum na, e vorba doar de perspectiva.
    6 10
  • Banditos
    "vad 2 clienti de Spring si Zoe"

    asta e cusuta cu ata alba :)) E prima data de cand ma stiu cand aud vorba asta "client de...."

    Zau, eu cred ca tu nici nu ai masina iar daca mergi cu ea esti doar pasager :)) NICIODATA un proprietar/sofer nu gandeste despre el sau ceilalti ca fiind "clienti de X masina".
    2 9
  • Totul este cusut cu ața albă, vedem ce vrem sa vedem. Dacă ai casa, garaj, buget șamd. poți sa-ți iei ce vrei si anume încă o masina electrică sau clasica cu încălzire staționară briz, briz-uri, ecrane, ambientale etc. așa ca este vorba doar de ce vrei, de ce ai chef… doar ca 90% din oameni (utilizatori) nu au luxul de a alege, așa ca ne întoarcem la ce piața oferă asta sub 20.000 de euro si te ajuta sa-ți faci nevoile… hai sa ne respectam ca așa-i frumos si cei care pot si vor un Gadget electric si cei care trebuie sa-si facă treburile dar sunt constrânși de buget si scop. Chiar este fezabil sa se livreze pizza cu Eclass sau seria 5? Hai ca nu-i greu…
    9 1
  • Eu stau la casă, mă urc în mașină și plec după 20 secunde. Probabil pierd timp cu centura de siguranță. Pentru confort, am de toate, inclusiv scaun încălzit fără abonament.
    Folosesc mașina pentru transport, nu o consider nici spa, nici saună, nu e nevoie să fie în alt fel decât așa cum o setez eu.
    Mașina electrică este un gadget și probabil va prinde la noile generații care trăiesc de pe o zi pe alta, verificând în continuu cât mai au. :) Eu caut de vreo 10 ani un telefon capabil, la care să țină bateria 2 zile și care să nu se descarce aiurea după 1-2 ani de utilizare. Nu mi-am pierdut speranța, dar mi-am setat corect așteptările pentru 2035.
    8 1
  • @dutzu
    majoritatea merg cativa km pe zi sau nici macar, deci springul sau asemenea e suficient, chiar prea mult.

    asta cu scaune incalzite e o pensare auto. de parca urci din casa in masina in tricou iarna.
    1 7
  • @putzu
    Poți să mergi câțiva km plecând de la ideea că trebuie să te întorci viu acasă.

    Spring e conservă de morți.

    Nu toți suntem pârliți și proști.
    7 1
  • Seriff
    @Banditos pai alea erau masinile, o Dacie Spring si un Renault Zoe, ce nu intelegi?
    Oamenii stateau langa ele si se uitau ca curca in lemne asteptand sa se incarce.
    @Nelu pantofarul, asa si cand pleci la drum lung ce faci? Iei casa cu tine, nu, o sa ai aceeasi soarta ca fraierii de la Decathlon, o sa stai printr-o parcare cu orele sa astepti sa se incarce mizeria, asta daca e statia libera, asa ca masina termica e baza, masinile electrice sunt niste gunoaie pentru oameni care nu au absolut nimic de facut in viata decat sa doarma prin parcari.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru