În prima lună a lui 2023 au fost înmatriculate peste 12.000 de mașini noi. Față de aceeași perioadă a anului trecut, asta se traduce printr-o creștere de 31%. Am aflat, anterior, că Renault a fost cea mai bine vândută marcă de import în țara noastră la începutul acestui an.
Acum, un nou raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), relevă o creștere semnificativă a vânzărilor de mașini electrice și hibride în țara noastră. Astfel, din totalul de peste 12.000 de mașini noi vândute în ianuarie, 22% au fost hibride PHEV sau electrice. Asta înseamnă o creștere de aproape 4% față de ianuarie 2022, când mașinile electrificate și cele cu zero emisii reprezentau 17.9% din vânzări.
De asemenea, doar 12% din mașinile noi înmatriculate la începutul anului aveau motoare diesel. Numărul acestor mașini a început deja să scadă prin comparație cu anul trecut, atunci când dieselurile reprezentau 13.9% din totalul mașinilor vândute în ianuarie 2022.
Evident, mașinile cu motoare pe benzină rămân cea mai populară opțiune a românilor.
Mai exact, 66% din totalul de vehicule vândute în ianuarie au motoare pe benzină. Însă, trebuie să notăm că și cota acestora a scăzut cu 2% față de ianuarie 2022.La capitolul celor mai bine vândute modele electrice, Dacia Spring conduce detașat, cu 497 de unități vândute în ianuarie, de 4 ori mai multe față de aceeași lună din 2022. Locul 2 este ocupat de Volkswagen e-Up (109 exemplare) și Renault Megane E-Tech (57 de bucăți).
Liderul modelelor hibride PHEV este Mazda CX-60, cu 43 de exemplare vândute. SUV-ul japonez este urmat de Volkswagen Tiguan (41 de mașini) și de Ford Kuga (36 de bucăți).
La final, clasamentul modelelor hibride convenționale a fost dominat de Toyota. Modelul Corolla ocupă prima poziție, cu 202 exemplare vândute, fiind urmat de Renault Clio (190 de unități) și Toyota Yaris (133 de mașini).
Având în vedere situația vânzărilor, este de notat că una din 5 mașini noi vândute în România, în ianuarie, au fost electrice sau hibride.
via APIA
Degeaba cele noi sunt 1 din 5 electrice sau PHEV daca la importurile de sh obosite sunt predominante dieseluri vechi cu DPF anulat si care trec ITP cu spaga.
Logic ca se vor inscrie multe diesel-uri, dar asta nu inseamna ca toate sunt cu DPF anulat si ca iau ITP cu spaga.
Dacă o electrică este încărcată la un generator pe benzina, o casăm si pe aia?
Așa lipsa da bun simt mai rar… este așa greu sa “mesteci” de 2 ori înainte sa te faci de cacao?
Poate ești un individ inteligent, dar ești timid si nu vrei sa vedem toți… ;)
Un cumpărător va alege ceea ce este mai potrivit pentru el la un moment dat (nou, SH, clasic, EV, PEHV, sedan, SUV, combi, sport etc.). Piața are oferte suficiente (cred ca nu am avut niciodată o oferta mai variata), deci cifrele din perioada următoare vor arată ce se “trece”. Eu unul m-am saturat sa tot repet si sa văd aceleași afirmații legate de cât de beton sunt Electricele (nu sunt încă), si cât de nasoale sunt clasicele, deșii la nivel mondial cam știm câte electrice sunt actual in folosință si câți km fac si anume 1% sau sub.
Hai sa vorbim la subiect argumentat si sa nu mai vrem sa demonstram cine le are mai mari… chiar nu contează.
Încă aștept să văd cum se comportă hibridul de pe Austral. Poate în versiunile viitoare, cu 4 cilindri, va exista un hibrid care sa se apropie de performantele diesel la viteze mari, dacă cei de la Renault nu mint. Altfel, diesel nu pleacă nicăieri, flotele firmelor serioase se vor baza pe el.
On topic, asta s-a vrut, pentru cine e orb si nu vede. Diesel-ul era prea bun, consum mic, perforamante mari, autonomie uriasa.
Scopul lor nu e sa aiba oamenii asa ceva, hibridul este o gluma, e util sa te duci cu el la Lidl si inapoi, la drum lung e 0.
Of, și eu aveam pretenții să distingă tabelul pe care să-l citeze din comunicatele ACEA.
Eu zic sa iti bei ceaiul calmant si sa te bucuri de tdi-ul tau. Dupa aia mai vezi tu, un camion, un tractor, gasesti ceva cu care sa te dai la drum lung.
Sa stai seara la ora aia pe frigul ala cu orele sa astepti sa se incarce panaramele alea, ca masini nu le pot numi.
asta e cusuta cu ata alba :)) E prima data de cand ma stiu cand aud vorba asta "client de...."
Zau, eu cred ca tu nici nu ai masina iar daca mergi cu ea esti doar pasager :)) NICIODATA un proprietar/sofer nu gandeste despre el sau ceilalti ca fiind "clienti de X masina".
Folosesc mașina pentru transport, nu o consider nici spa, nici saună, nu e nevoie să fie în alt fel decât așa cum o setez eu.
Mașina electrică este un gadget și probabil va prinde la noile generații care trăiesc de pe o zi pe alta, verificând în continuu cât mai au. :) Eu caut de vreo 10 ani un telefon capabil, la care să țină bateria 2 zile și care să nu se descarce aiurea după 1-2 ani de utilizare. Nu mi-am pierdut speranța, dar mi-am setat corect așteptările pentru 2035.
asta cu scaune incalzite e o pensare auto. de parca urci din casa in masina in tricou iarna.
Spring e conservă de morți.
Nu toți suntem pârliți și proști.
Oamenii stateau langa ele si se uitau ca curca in lemne asteptand sa se incarce.
@Nelu pantofarul, asa si cand pleci la drum lung ce faci? Iei casa cu tine, nu, o sa ai aceeasi soarta ca fraierii de la Decathlon, o sa stai printr-o parcare cu orele sa astepti sa se incarce mizeria, asta daca e statia libera, asa ca masina termica e baza, masinile electrice sunt niste gunoaie pentru oameni care nu au absolut nimic de facut in viata decat sa doarma prin parcari.