Una da, alta ba: Volkswagen spune nu unei fabrici de maşini electrice în SUA, dar ar putea construi o reţea de încărcare

de Daniel Popescu
Sambata, 19.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a refuzat propunerea de a construi o fabrică pentru maşini electrice în Statele Unite, însă analizează ideea de a dezvolta o reţea de puncte de încărcare pentru astfel de modele.

Volkswagen negociază în prezent un acord cu autorităţile americane pentru a rezolva scandalul Dieselgate, în condiţiile în care termenul limită până la care trebuie să vină cu o soluţie concretă pentru remedierea maşinilor afectate de emisii mai mari este 24 martie.

Ca parte a acordului, Volkswagen va fi obligată să acorde anumite compensaţii poentru poluarea aerului, iar printre propunerile anterioare ale autorităţilor s-au numărat construirea unei fabrici pentru maşini electrice şi a unei reţele de puncte de încărcare.

Sub protecţia anonimatului, un manager din cadrul Volkswagen a oferit câteva indicii cu privire la stadiul negocierilor pentru agenţia de presă Reuters. Astfel, acesta a exclus varianta ca Volkswagen să construiască o fabrici pentru maşini electrice, însă ideea unei reţele de încărcare pentru aceste modele este realizabilă. În plus, managerul a confirmat că Volkswagen vrea să ajungă la o soluţie finală cu autorităţile, inclusiv în privinţa penalităţilor.

Urmareste Automarket
"Obiectivul nostru este să negociem o soluţie completă, care ar putea include şi cea mai mare parte a penalizărilor anticipate", a explicat el.

Volkswagen trebuie să găsească o soluţie pentru 600.000 de maşini diesel comercializate în Statele Unite.

Cele mai multe vor primi îmbunătăţiri pentru respectarea normelor de poluare, în timp ce altele, la care acest lucru nu este posibil, vor fi răscumpărate de Volkswagen.

Pe de altă parte, constructorul german riscă amenzi de până la 46 de miliarde de dolari pentru nerespectarea legilor de mediu în urma unui proces intentat de Departamentul de Justiţie din Statele Unite.

Via Reuters

Comentarii (15)

  • Noi cei de la vag nu ne pricepem decât la motoare care scot mult fum și ceva softuri alba-neagra. E adevărat că ne costă cam mult reclama și sclipiciul mașinilor dar găsim cu succes cine să le plătească.
    Mai știm că în USA când ți-ai luat un șut în dos în afaceri, cazi în bot orice firmă ai fi.
    27 23
  • Mamelodi
    @vw.

    Din pacate sunt multi vrajiti de petardele VAGiste. Asta pe langa faptul ca un VW din 2016 nu valoreaza nici cat praful de pe toba unei Toyota Corolla din 95' ( comparand cu concurenta directa ) , stiu ca e dureros adevarul, dar chiar ieri citeam o stire unde se spunea de eventuale defecte la caseta de directie si vulmerabilitati legate de sistemul de injectie cand temperatura scade afara, iti vine sa crezi ? Pana si la un Logan sistemul de injectie este mai de calitate ca la VW.

    Te uiti pe fisa lor tehnica, vezi ''super performante'' , cand colo ce sa vezi ? Motoarele sunt aceleasi cu norma de poluare Euro4 de aici si acele ''performante''. Cu Euro6 motoarele lor trebuia temperate foarte mult , respectiv VAG trebuia sa depuna investitii serioase pentru a oferii aceleasi performante la alta norma impusa de UE, respectiv Euro6. Curand va aparea Euro7, care va face constructorii sa scoata din nou banuti din buzunare pentru a oferii performante aceleasi ca si pana acum , dar VAG va folosii un soft manipulator care doar sa dea impresia ca motorul este Euro 7 si ''performante cacalau domle'' pt asa norma. Reamintesc motorul de 75CP benzina de pe Logan 1 inca de la lansare

    - Logan 1 prefacelift 75CP 0-100 in 13 sec NORMA : Euro 3
    -Logan 1 facelift 1.2 75CP 0-100 in 13,6 sec NORMA Euro 4
    -Logan 2 1.2 75CP 0-100 in 14,5 sec NORMA Euro 5
    Faceliftul lui Logan 2 din toamna va avea norma Euro 6 pt acest motor, sunt curios cat de mult ii va mai taia din elan noua norma, atat timp cat Dacia nu investeste .

    Asadar , diferenta este vizibila de la norma la norma , de aceea VAG are pe lista ''cele mai performante motoare'' ( aproape , Mazda il bate la curu gol ) . E ceva normal avand in vedere ca sunt aceleasi motoare Euro4 doar trunchiate la noua norma Euro6 cu un ''soft'' manipulator. :))))
    14 24
  • Mamelodi
    Ca sa mai dau un exemplu vizibil, cat de mult tempereaza norma de poluare motoarele.

    Primul Cielo 1.5 OHC ( cu un singur ax ) 75CP , bate la curu gol motoare asemanatoare cu norma Euro 5 Euro6 de aceeasi putere si cu dublu ax atat pe admisie cat si pe evacuare.

    Ca sa comparam in aceeasi clasa ( compacta buget )

    Cielo GLE LPG 1.5 OHC 57 CP 0-100 > 12,5sec NORMA Euro 2

    Skoda Octavia 1.4 75 CP ATENTIE ++ 16 valve si dublu ax DOHC face 0-100 in 15,5 sec ( greutate asemanatoare ) . Cauza temperarii performantei desi motorul are 16v si DOHC ? Norma de poluare mai ridicata, si consumul .

    VAG stia ca va pierde , drept urmare a mers pe manipulare.
    12 21
  • Mamelodi
    75* scuzati
    10 20
  • @Mamelodi
    ce faci madalescule?
    14 9
  • @@Mamelodi
    Uite ce sa fac mey ''anonimule'', stau si ma gandesc asa in gandul meu cat de prost si incult poti fii..... Ai scrie un record mondial cred.
    9 14
  • Igor Vitalie Paladi
    Tot productia de ''wursti'' este de nasul VW, masinile nu-i de nasul lor.
    7 10
  • inexorabil
    Mafia/vw./Mamelodi/Paladi/Ivanoff/Robert/Marian/Ghionea/Achimovici/Madalescu ș.a.m.d.

    Orice perseverență de pe lumea asta este determinată de un scop…Ȋn cazul lui Mafia, ȋncep să cred că motivul purtării sale zilnice nu-l constituie doar germanofobia personală; aș putea vârȋ mâna ȋn foc că prestează propagandă ȋn favoarea Toyotei, iar aceasta din urmă ȋl…plătește. Nu râdeți! Aș vrea eu să “bat câmpii”, dar se pare că unele argumente nu pot fi ignorate…Ȋn primul rând, acest site devine tot mai cunoscut ȋn țară (de exemplu, dacă te uiți la “ProMotor”, ȋți sare ȋn ochi emblema Automarket). Ȋn al doilea rând, ȋn mod sigur Toyota știe că apetența românilor pentru “ghermance” se menține la o cotă amețitor de ridicată, deci caută cu febrilitate să minimalizeze calitatea ȋn ansamblu a acestora (“Calomniați, calomniați, ceva tot va rămâne!” – Pierre Beaumarchais, “Bărbierul din Sevilla”), ȋn special a produselor VAG (Dieselgate a picat ȋntr-un moment cum nu se putea mai “fericit” pentru șansele Toyotei de a păstra coroana mondială). Poate că, după Codul Bushido, un adversar căzut la pământ “merită” niște lovituri suplimentare cu katana – cu alte cuvinte, nu ȋnțeleg această fervoare a lui Madalescu by Toyota de a răsbeli ceea ce este deja belit, din moment ce sunt și ei conștienți că VAG nu mai ȋnseamnă o amenințare pentru supremația comercială a Toyotei.

    Interesant mi se pare și un alt aspect, pe care văd eu că al nostru vajnic luptător…bolșevic (ȋmpotriva “dușmanilor de clasă”) nu-l tratează cu atenție: Opel! Da, ați citit corect. Poate pricepe și Toyotovici/Toyotoff că mașina ideală a familistului/excursionistului român va rămâne – fără ȋndoială și indiferent câte generații se vor succeda – Opel Astra break (modelul de bază a fost declarat recent Mașina Anului ȋn Europa, premiu pe care Toyota nu l-a mai câștigat din…2005). Mai mult, ȋntreaga gamă de motorizări a Astrei nu depășește 1.6 litri, fiind, astfel, exact pe gustul contribuabilului român standard, ba ȋncă observ că 1.6 turbo al Astrei este chiar mai puternic decât 1.8 turbo al lui Golf, la fel 1.6 CDTI comparativ cu 1.6 TDI. Apropo, nu-ți dai seama de acest adevăr elementar, dragă Mădă? Anume că, pentru Toyota, Opel va deveni un adversar mai redutabil decât VW? Păi, numai dacă ai arunca o privire sumară ȋn oferta lui…Auris, ar fi imposibil să nu remarci acele motoare anemice. Da, știu, natural aspirat = super-fiabilitate, dar, ȋn traficul aglomerat al zilelor noastre, ai musai nevoie de motoare…sprintene pentru a te angaja ȋn depășiri condiționate de spațiu și timp.

    Ah,da, NGMCO ȋncă nu poate contracara…Lexus, care, pe de altă parte, conduce autoritar ȋn clasamentul fiabilității pe piața din SUA, urmat de Porsche (frumos salt față de anul trecut) și…Buick. Dacă tot am sărit peste Ocean, acolo NGMCO (mă rog, cică se numește GM, dar eu nu sunt de acord) și-a tras partea leului cu opt segmente premiate, iar Toyota Group a bifat șase.

    Așadar, omule cu o mie de identități, ești sigur că VAG reprezintă ținta adecvată pentru a fi…discreditată? Crede-mă: dacă, ȋn plin trafic, aș traversa strada ȋn fugă și ȋntr-o zonă nepermisă, atunci n-ar fi exclus ca mașina care m-ar lovi să se nimerească a fi un…Opel. Iar dacă ceva există din abundență undeva, atunci este clar că exclusivismul iese din calcul, dar calitatea acelui ceva n-ar fi chiar de contestat…Nu, nu sunt un fan al Blitz-ului, fiindcă eu visez tot la rarități nord-americane (de la fostul și adevăratul GM), dar te rog să iei ȋn considerare sfatul meu de om mai bătrân: fii un fan autentic al oricărei companii care ȋți place, adică fără să manifești “aroganțe” și fără să apelezi la invective, OK? Nu de alta, dar numai eu, un amator, ți-am arătat de atâtea ori că Japonia nu echivalează cu Demiurgul automobilului, darămite acei băieți de pe AM care se pretează la știința mecanicii…
    8 8
  • tre sa fii fan teorii consiprationiste si cel putin ignorant (ai citit bine) sa crezi ca madalaescu/mafia ar fi platit. Sa faci propaganda "pro" urland din toti bozocii "anti" tre' sa ai ceva la cutiuta pluis verb, discurs, argument, strategie. Nimic din toate aceastea nu sunt punctele forte ale subiectului nostru demn de prezenta la Spitalul 9

    nu, noi avem un dereglat mintal si punct

    acum, tu @inexorabil. Ai identificat marele concurent al Toyotei...Opel. Ha? pentru ca a bifat un premiu subiectiv? (si poate meritat) nu poti construi un esafodaj in care cel ce tine franghia in mana de gatul Toyotei e...Opel. E pur si simplu de ras....masina ideala a familistului e Opel Astra Break...e doar parerea ta fara o sustinere reala (dealtfel poti aduce argumente cantitative?). Cifrele din teritoriu spun altceva, Astra se invarte in jurul cifrei de 200.000 pozitionandu-se pe un loc 5 in segment. Ti se pare ca fiind considerata masina ideala a (familistului) european?

    Toyota nu se regaseste in preferintele europenilor si motivele sunt pe cat de multe pe atat de greu de inteles. Pentru ca marca asta nu ofera nici mai mult nici mai putin decat altii. Toyota nu se bate cu nimeni in Europa. Cand o regasesti la o cota de piata de SUB 5% nu ii poti identifica concurentii la modul general, mai degraba ar trebui identificate MOTIVELE pentru care o marca ce face o figura buna pe plan mondial (nu spun prima ca iar sar haterii neaosi) e in coada clasamentului in Europa.

    Sry, inexorabil, mafia si-a identificat bine dusmanul. Doar ca e de o idiotenie monumentala si daca as fi un toyota guy l-as trimite la plimbare daramite sa-l mai si platesc pentru asa zisa promovare.

    si pentru ca tot vorbim de Europa ...nu generaliza circul si tampeniile soferilor romani cu stilul de condus ale europeanului mediu. Acolo depasirirle se fac in mod normal si obisnuit fara "sprinteneli" de piloti inchipuiti ce isi forteaza masina pentru castigarea a 5 metri in fata anemicului molcom.
    11 0
  • inexorabil
    Viene, de ce, totuși, slalomezi printre sensurile cuvintelor/frazelor mele? Am precizat: familist român, nu (vest)european. Și am luat ȋn calcul toate generațiile de Astra break. De exemplu, ȋnregistrez – să zicem ȋntr-o săptămână – atâtea exemplare de Astra G (și berlină, și Caravan), că mi se apleacă :) Pe de altă parte, eu prevăd că importanța și puterea lui Opel vor crește ȋn Europa, fiindcă filiala nemțească pompează bani cu nemiluita de la NGMCO (de unde mă ȋndoiesc că “transpiră” către mass-media toate informațiile pe această temă), dar – ce-i drept – și calitatea ȋn ansamblu se va ameliora.

    Poate că Mafia vrea să dea impresia că ar fi “psycho”; n-avem de unde să știm exact ce mișună prin mintea lui. Și de ce să ne așteptăm de la el la o prestanță de tip Pleșu sau Patapievici? Cumva ideologii de partid care ne-au amăgit ȋn atâtea campanii electorale or fi fost cu toții niște somități academice?? De fapt, eu am lansat o ipoteză, atâta tot. Tot ȋntr-o ipoteză poate fi ȋmbrăcată și această afirmație: unii cititori AM au prins aversiune față de VAG, lăsându-se convinși de ȋnfierarea proletară practicată, ȋn mod consecvent, de Mafia și sosiile lui – un fel de gaz turnat peste focul Dieselgate.
    Mi se pare neverosimil să “mitraliezi” sistematic același subiect – VAG – montat doar de o obsesie personală. Da’ de ce preponderent VAG? Mai latră și despre “Marsadas Banz” sau “Bembeu”, dar nu comportă discuții faptul că “Fake VAG” / “Volzvagan” este obiectul principal al “iubirii” lui (lor?). Sau poate că fiecare stat european ȋși are Mădălescul lui. Sau poate că am vrut doar să mă distrez un pic făcând speculații – ai ceva ȋmpotrivă?
    3 5
  • @inexorabil
    Poate la unii prinde propaganda anti VAG a lui madalescu. Dar pe mine sigur m-a facut sa urasc masinile japoneze. Si chiar eram fan GT-R.
    E adevarat ca el a pus doar capacul... Nissan facandu-se de rusine la LeMans si in plus au venit cu pretentii de 2,4 sec 0-100km/h, lucru nepus in practica de nicio publicatie care l-a testat. In plus se scumpeste pe an ce trece si nu mai e masina "ieftina", vorba vine, care sperie mai marii categoriei sport.

    Cumva il inteleg. Si eu fiind fanatic cu GT-R, luasem sub aripa toata "japonimea" si "admiram" subiectiv tot ce tinea de masinile japoneze, chiar daca ma enerva ca majoritatea aveau performantele sub cele europene.

    Dar intre timp mi-a venit mintea la cap.
    2 8
  • draga anonim
    in acest caz ,dai dovada de o mare labilitate psihica ;Problema este la tine si nicidecum la madalescu sau alti useri care posteaza aici.
    8 2
  • @draga anonim aka mada
    ideea e ca mi-a venit mintea la cap si n-am mai acceptat minciuna. nu e nicio labilitate
    3 5
  • inexorabil
    @ (@inexorabil), judecând după dezamăgirea (cruntă?) pe care ți-a provocat-o GT-R, presupun că ești una și aceeași persoană cu @ioi, cu care n-am mai vorbit de o bucată de vreme și pe care ȋl salut cu această ocazie! Ce-aș putea să adaug? Oricum, “japele” nu se mai arată demult “tari ȋn vână” ; anii ’90 erau ai lor (ȋn WRC). Iar Toyota cu ce se mândrește astăzi, după ce lăsase impresii excelente cu neuitatele Celica și Supra? Cu o “corcitură” Toyota-Subaru, foarte “sport” (bine măcar că tracțiunea este spate): 205 CP și 211 Nm, “cifre” preconizate pentru 2017…Mă rog, nu vreau să vorbesc cu păcat (ȋn cazul mașinilor sport, axiomatic și categoric fiabilitatea este un păcat :D), căci n-am ȋncercat modelul cu pricina, dar cert este că o “rupe-n două”…Golf GTI (nici nu mă gândesc la varianta R!).

    Ȋmi pare sincer rău pentru Mafia; ar face un gest iscusit, dacă s-ar reorienta spre arcul euroatlantic (desigur, cu obrazul “spălat” și “protejat” de o nouă identitate). Modul ȋn care va reacționa la această propunere va fi elocvent (pentru ceea ce vreau eu să constat).
    2 1
  • @inexorabil

    Da, eu sunt, stimabile :)))
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru