O mașină destul de populară pe străzile din România în vremea comunismului, vechiul Trabant a dispărut aproape complet în epoca actuală. Doar câteva cluburi de pasionați încearcă să le țină în viață cu restaurări atente.
Există însă și proiecte nebune, care iau naștere dincolo de hotarele țării noastre, în Polonia mai exact. Proiectul amplu a început în urmă cu 14 ani, când un proprietar pasionat de vechiul Trabant a cumpărat un exemplar pentru a-l recondiționa.
Pe lângă operațiunile făcute la nivelul caroseriei, acesta a instalat și un motor de 1.1 litri de la un Volkswagen Polo ceva mai vechi. Au urmat însă și alte propulsoare, din ce în ce mai mari: de 1.3, de 1.8 și de 2.0 litri. Acesta din urmă a fost împrumutat chiar de la un Volkswagen Golf GTI.
Părea că lucrurile s-au așezat și că vechiul Trabant și-a găsit în sfârșit perechea. Proprietarul a suferit însă un accident la volanul celeilalte mașini din garajul său, un Audi TT, și atunci s-a gândit că îi poate transplanta Trabantului un motor și mai puternic: cel de 1.8 litri turbo al roadsterului distrus. Tot de la modelul din Ingolstadt a împrumutat și tracțiunea integrală quattro.
Munca a început la sfârșitul lui 2014 și s-a finalizat abia în vara acestui an. Produsul final a fost un Trabant care beneficiază de un motor de 270 de Nm și 365 de Nm, disponibil de la 4500 rpm. Chiar și cu o masă totală de 1170 de kilograme, mai mare cu aproape 300 de kilograme decât cea a modelului inițial, performanțele sunt cu multe peste ceea ce ați putea să vă imaginați.
Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 4.5 secunde, iar cea de la 0 la 200 de km/h în doar 15.5 secunde. Pentru a putea opri micul Trabant, proprietarul i-a instalat discuri de frână cu diametrul de 312 mm pe față și 256 mm pe spate și a făcut loc unor sisteme de siguranță ca ABS și ESP.
via autoforum
Din ce in ce mai multe articole cu substrat in ultimul timp...
De ce oare?
Nu cred ca este vorba de vreun substrat. Pur si simplu ultimele Trabant veneau din fabrica echipate cu mootoae VW, la fel ca si ultimele Wartburguri. Nu este greu de intelese de ce proprietarul a inteles sa mearga pe aceeasi linie.
Ceea ce mi se pare ciudat si de neanteles este alaturarea aceste masini germane reprezentarii grafice dedicate diviziei poloneze de aviatie care a luptat tocmai impotriva invadatorilor germani.