Producătorii tradiționali încearcă de mai mult timp să dezvolte baterii solid-state în locul acumulatorilor tradiționali Li-Ion. Principala diferență este că electrolitul lichid al bateriilor Li-Ion este înlocuit cu o substanță solidă care oferă ca avantaje o creștere a densității energetice și o scădere a timpilor de încărcare.
În ciuda avantajelor promise pe hârtie, pentru moment specialiștii nu au reușit să introducă pe piață o astfel de baterie.
Start-up-ul american QuantumScape susține însă că a reușit să dezvolte o baterie solid-state care, în testele realizate în laborator, se încarcă până la 80% din capacitate în numai 15 minute.
În plus, autonomia ar urma să fie cu circa 50% mai mare comparativ cu o baterie Li-Ion de aceeași dimensiuni, ca urmare a densității mai mari de energie. Un alt avantaj este că datele obținute în laborator sugerează că bateria poate avea 800 de cicluri de încărcare cu o degradare minimă a performanțelor.
Cu toate acestea, datele menționate de QuantumSpace sunt obținute strict în laborator și nu au fost verificate și în practică. Teoretic, efectuarea unui test nu ar trebui să fie o misiune dificilă, în contextul în care cel mai mare acționar al start-up-ului este Volkswagen.
În urma anunțului, acțiunile start-up-ului american au crescut cu 31% pe bursa de la New York, la aproape 58 de dolari.
Via Automotive News
1. În ciuda avantajelor promise pe hârtie, pentru moment specialiștii nu au reușit să introducă pe piață o astfel de baterie - pentru ca nu vor constructorii
2. Daca nici macar asa la misto nu ni se da un termen, sa zicem 2027, inseamna ca suntem departe sa avem acces la aceasta tehnologie.
Asadar, nimic nou, ca se poate stim, ca nu se vrea, este din ce in ce mai limpede.
Amin.
spus: trecerea masivă pe EV face obligatorie construirea de mari Centrale Electrice Nucleare !!! ( Nu spune că nici " sursele fosile " de energie, nu pot fi evitate...)
Unde este câștigul ??? și dacă merită " deranjul "...