În timp ce mașinile trec ușor la moda downsizing, mizând chiar și în segmentul compact pe motoare de cilindree mică și puteri reduse, o zonă mai puțin familiară fanilor auto trece la nivelul următor în ceea ce privește motorizările și puterile disponibile. Este vorba de un Ski Jet creat de Yamaha care sub caroseria din fibră de sticlă ascunde un motor cu patru cilindri care dezvoltă 250 de cai putere și reușește să împingă mașinăria pe apă până la viteze de 110 km/h. Deși nu este cel mai puternic motor din această zonă a ambarcațiunilor de agrement (Kawasaki și Sea-Doo oferă mașinării de peste 250 CP), vorbim de motorul de Ski Jet cu cea mai mare cilindree din lume: 1812 centimetri cubi.
Pentru ca performanțele Ski Jet-ului cu 3 locuri să poată fi strunite, Yamaha a instalat la bordul noului FX Cruiser SVHO un sistem dual de accelerație. Astfel, pe mânerul din dreapta ai accelerația normală, în timp ce pe mânerul din stânga ai la dispoziție marșarierul care la viteze înalte acționează ca un sistem eficient de frânare. Sistemul nu este o noutate absolută, însă Yamaha reușește să-l aducă la un nivel superior prin precizia cu care acționează asupra lui FX Cruiser.
Ski Jet-ul Yamaha are un rezervor de 70 de litri, iar cifrele oficiale arată că FX Cruiser poate să parcurgă 3.12 kilometri cu un litru de carburant, ceea ce înseamnă că autonomia sa totală este de 196 de kilometri. Prețul unei astfel de ambarcațiuni ajunge la 16.000 de dolari (circa 14.500 de euro) pe piața din Statele Unite.
Turbo!
"-Ce ai în cap?
-Motorașe, tractorașe..."
:)
Din păcate, nu dau și ei o turație, o curbă a cuplului... Marinari, dom'le!
Eu am văzut o barcă dinaintea WW2 cu motor Bentley. Chiar am rămas cu gura căscată. Până la urmă, m-au invitat afară. Muzeul se închidea la ora 18:00. :(