Dacia pregătește în această perioadă lansarea Spring, primul său model electric din istorie, despre care pentru moment a oferit doar informații minimale.
Întrucât are la bază modelul Renault K-ZE dezvoltat exclusiv în China, este de așteptat ca Dacia Spring să fie produsă de asemenea în statul asiatic, mai ales că producătorul francez promite că Spring va fi cea mai accesbilă mașină electrică din Europa.
Acest aspect a stârnit însă nemulțumirea Force Ouvrière, al treilea cel mai important sindicat al muncitorilor din Franța. Într-un comunicat de presă, reprezentanții Force Ouvrière fac presiuni pentru ca producătorul francez să mute producția lui Dacia Spring în Franța.
"Începând din 2018, Grupul Renault și-a manifestat dorința ca Franța să devină un centru de excelență pentru mașini electrice. Force Ouvrière nu va fi mulțumită de efectele de imagine și cere celor de la Renault și Guvernului să-și respecte angajamentele. Dacia Spring trebuie asamblată în Franța", scriu oficialii Force Ouvrière.
Teoretic, producția lui Dacia Spring în Franța ar genera o creștere a costurilor din cauza salariilor mai mari ale muncitorilor, însă Force Ouvrière aduce ca argument faptul că statul francez va reduce taxele pentru producția de mașini electrice pentru anii 2021 și 2022.
"Ar fi stupid și ineficient să nu exploatăm această reducere de taxe.
Prin această strategie, Renault se va face vinovată de dezindustrializarea Franței, iar statul va fi responsabil dacă autorizează acest lucru", mai afirmă reprezentanții Force Ouvrière în comunicat.Chiar dacă poartă sigla Dacia, modelul nu poate fi produs la uzina de la Mioveni, întrucât aceasta nu este adaptată în prezent pentru a produce mașini electrice.
Dacia Spring va avea o autonomie oficială de peste 200 de kilometri, iar prezentarea oficială este așteptată în prima parte a anului 2021.
Cu numai câteva luni în urmă, oficialii Renault își manifestau îngrijorarea din cauza concurenței dure pe care o vor avea cu producătorii chinezi în segmentul mașinilor electrice, care încep să lanseze diverse modele electrice pe Bătrânul Continent.
Via AutoActu
Deci, ce producator auto vezi ca se va alinia de buna voie unei astfel de politici dand dovada de un patriotism local naiv ce nu ii va aduce cine stie ce profit in conditiile in care a dezvolta si a produce strict in Europa este cu mult mai scump decat oriunde in lume (cu o exceptie notabila: Japonia)
China este deja (si cati orbeti injurau aceasta societate/economie si n-am inteles de ce) un jucator extrem de serios in majoritatea domeniilor. China a devenit in mai putin de 20 de ani dintr-o tara manufacturiera intr-una ce aduce plus valoare si DEZVOLTA tehnologii. Sa lasam la o parte scremutele lacrimi "ne-au furat patenetele nesimtitii de chineji" si sa admitem realitatea: Europa (inclusiv SUA) si-au luat-o pe manutza proprie. Si culmea, nu politica politica a fost sursa acestei situatii ci afaceristii + actionarii, indivizi pe care nu ii vede nimeni, majoritatea dintre noi preferand sa gasim un cu totul alt tap ispasitor: ba pe UE, ba deep state, ba guvernele, ba comunistii, etc. Ah, si era sa uit...inclusiv noi, opincarii, ne-am bucurat de ieftinele chinezesti (Nike, Intel sau Apple) fara sa tinem cont ca banii se duc fix in buzunarul Beijingului. Dar e mai usor sa nu admitem ca avem o consistenta bucata de vina. Numai departe de Tesla care produc in China...pai chinejii vor lucra ca vitele fara sa puna un ochi pe soft si unul pe motoare si sa faca ceva reverse engineering?
Intorcandu-ne la Renault...corect. Acest model trebuie facut in Europa. Si nici macar in Franta ci in Romania. Pentru ca e brand romanesc! Sau in Franta pentru ca e lui Renault si ne-au scos din buda? Deja ajungem la un alt tip de conflict, mai local asa, suntem europeni dar "si eu vrea sa manance o bucata de paine". E fix cu ce se intampla acum intre VW si Skoda. Si aceasta situatie ne duce la ce spuneam mai sus....politica comuna europeana vis-a-vis de valul chinezesc? Pai daca muncitorul francez/german nu il intelege pe cel roman/ceh pai ce pretentie sa mai ai si sa ii faci pe toti sa gandeasca la nivel de Uniune?
Intreb.
Eu mai intreb ceva, este ok sau nu ca astfel de producatori sa primeasca sprijin (de orice fel) de la UE sau oricare stat din UE pentru dezvoltare si vanzari masini electrice ,iar acest/i producator/i sa le produca/asambleze in China si apoi sa le importe in UE ? Sau ca sa intreb altfel, este ok ca statul Roman sa ofere bonificatia aceea de 10.000 EURO pt. o masina electrica produsa in afara UE ?