Piața auto europeană a înregistrat un declin de 40% în prima jumătate a anului ca efect al pandemiei de coronavirus, însă numeroase state de pe Bătrânul Continent au raportat o creștere a vânzărilor de mașini electrice.
Peugeot este printre producătorii care se bucură de o creștere a interesului pentru acest segment, ceea ce contribuie la îndeplinirea obiectivelor de emisii de dioxid de carbon.
"În loc să încetinească tranziția spre electrice, criza o accelerează. Ne bucurăm că putem surprinde acest ecosistem după dubiile noastre din 2018 că nu vom fi pregătiți. Este grozav", a declarat Jean-Philippe Imparato, CEO-ul Peugeot.
Acesta a oferit și o serie de date concrete cu privire la succesul comercial al modelelor electrice Peugeot. Astfel, în luna iunie, un sfert dintre comenzile pentru hatchback-ul 208 au fost pentru versiunea electrică e-208. "Pe parcursul lunii iunie, 26% dintre comenzile pentru 208 au fost pentru versiunea electrică", a declarat el pentru publicația franceză AutoActu.
Peugeot nu a menționat câte comenzi a primit pentru 208 și e-208, însă piața franceză poate reprezenta un reper la acest capitol.
În Hexagon, 208 a înregistrat aproape 9.689 de înmatriculări în luna iunie, dintre care cel mai probabil aproximativ 2.500 de unități sunt electrice.De asemenea, oficialii Peugeot au menționat că versiunile plug-in hybrid ale modelelor din gamă au cote de piață cuprinse între 13% și 18%, în funcție de țară.
Via AutoActu
... 400 V de linie... etc wikipedia ro curent alternativ
cu cablul special cu care vine maşina
Găseşti în cât timp încarcă la 230 V şi câţi amperi.... multe ore probabil
Se pot instala şi kituri de încărcare pentru putere mai mare
Chiar şi la bloc - cu cheie - dacă aveţi loc de parcare dedicat, plătit,...
Cred că un bloc cu parcare subterană şi loc de parcare 1-2 asigurat de apartament ar trebui SĂ FIE BAZA, NORMALITATEA
Dar trăim în România unde sufrageria se numără la numărul de camere.
Mda
Au fost anumite treceri, pentru a unifica curentul din ţările UE / Rusia
"Un prof schmecker de la Aachen a facut o firma pt producerea camionetelor electrice. A fost laudat pe toate canalele, viitorul a sosit. Posta germana a vrut si ea sa-si aureasca imaginea si a cumparat firma, pe bani multi, fabricind cu mult succes, chipurile, aceasta camioneta, cu care s-au echipat postasii. Multe publicatii prezentau studiile stiintifice-tehnice SF cum ca aceastea sunt cu 80% mai ieftine si mai usor de intretinut decit caruta cu cai, basca codoiul.
https://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/post-streetscooter-e-auto-transporter-1.4824847
Asta vara au aparut primele zvonuri ca lucrurile nu stau prea bine. Iar acum bomba, firma s-a inchis, si cele 12000 de camionete din dotarea Deutsche Post trebuiesc revizuite. Nu numai ca economic au fost o catastrofa dar au si tendinta de a lua foc. Probabil vor trebui reciclate, sa vezi distractie cu reciclarea acumulatorilor."
Incarcarea masinilor se face in doua variante
A. In regim MONOFAZAT (220 V) la prize obisnuite de: 2,2 kW, 3,6 kW (ce pot fi utilizate la blocuri) si prize speciale de 7,2 kW (la blocuri. cu alimentare separata de cea a apartamentului, cu proiect sau la case).
B. In regim TRIFAZAT (380 V sau 800 V:
1) de curent alternativ - cu puterea prizei pana la 50 kW (16 kW & 32 kW - la case si 40 kW - publice: la magazine gen KAUFLAND, LIDL, Reteaua RENOVATIO, E-ON, CEZ, Retele in mall-uri, benzinarii, reprezentante auto etc.);
2) de curent continuu - cu puterea prizei mai mare sau egala cu 50 kW - publice (50 kW, 100 kW, 125 kW, 200 kW, 250 kW, 300 kW), Reteaua RENOVATIO, E-ON, CEZ, Retele in mall-uri, benzinarii, reprezentante auto, etc...
Atunci cand cumperi masina trebuie sa intrebi OBLIGATORIU - daca se poate incarca, daca:
1) accepta - este recomandat, de la min. 3,6 kW sau 7,2 kW (evident mai buna decat cea de 3,6 kW?pentru ca permite o incarcare mai rapida);
2) accepta incarcare trifazata - LA CE PUTERE MAXIMA: 40, 50, 100, 125, 150 kW etc...
3) ce tip de incarcator foloseste: CCS, cel mai utilizat (AUDI, BMW, MERCEDES BENZ, HYUNDAI, KIA, SKODA, TESLA - masinile pentru Europa, VOLKSWAGEN s.a., CHADEMO, mai rar (NISSAN si RENAULT) sau proprietar TESLA
ce, am uitat cu totii de masinile alea indiene, (termice) jaf de jaf?
Asta-i semn ca bogatii raman tot bogati iar saracii strang cureaua.
Si in multe atate europene, masinile pentru bogati sunt si subventionate cu bani si de la saraci.
Cum sunt mulți care nu cred in pandemie, sunt destui și cei care cred și își iau măsuri. Au avut probabil în vedere faptul că situația se va înrăutăți... Urmarea este că pe plan imobiliar cererea de case, vile cu teren și facilități aproape s-a triplat in perioada asta. E mai ușor de suportat izolarea la casă decât între patru pereți de beton.
In perioada de început a pandemiei când lumea a luat cu asalt supermarketuri și magazinele alimentare, de nu mai găseai o punga de făină, se vânduseră toate aparatele de făcut pâine acasă... totul ca să nu mai fie nevoiți să iasă din casă nici măcar pentru pâine.
Pe aceeași logică unii vor să evite să se expună riscului de contaminate la benzinării și și-au luat electrice pe care le încarcă acasă.
Alții probabil se tem că din cauza prețului mic al benzinei și motorinei de acum, unii vor da faliment și dacă ajunge oferta mai mică decât cererea, prețurile vor exploda.
Mai mult de 75% din incarcari NU au fost acasa, deoarece am incarcat fie pe la magazine fie pe la benzinarii (unele au si incarcare electrica).
Motivul a fost si este ca o bateria de 50kw iti da o autonomie reala de 250 km, ceea ce inseamna ca incarc cam de doua ori pe saptamana si asta pentru ca, fiind electrica, vreau sa merg mai mult cu ea.
Foarte rar am incarcat-o la maxim. Practic cand ma duc la magazin sau Mall o las la incarcat relativ putin (o ora), dar se incarca suficient cat pt vreo 2-3 zile.
Concluzia este ca cei care stau la bloc nu o sa-si puna EVER (adica NICIODATA) incarcator la locul de parcare sau alte bazaconii deastea, ci o sa incarce fie la local de munca fie la magazie fie la benzinarii ( unde de obicei trebuie sa platesti)
Ca sa dau si date concrete daca bateria este la 20-30% (nu sub 10%) si incarci rapid la o statie de 50Kwh, bateria se incarca in 10 minute cu aprox 8 kwh energie ceea ce inseamna ca poti merge aprox 50 km.
Bănuiesc că locuiți în București... sau Iași, ori alt oraș mare care... are oarece stații. Asta dacă nu cumva locuiți în altă țară, care stă mult mai bine la numărul stațiilor de încărcare.
Unde locuiesc eu, nu există nici o stație de încărcare in tot județul... (。•́︿•̀。)
Așa că stilul de utilizare a unei electrice diferă în funcție de context, locație, numărul de posesori de electrice (că degeaba sunt 5 stații într-un oraș și 30 de mașini electrice și găsești de regulă stațiile respective ocupate), etc...