Un român lucrează la o nouă generaţie de baterii electrice, de zece ori mai eficiente
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
O echipă de cercetători de la MIT a anunţat un proiect care promite să revoluţioneze vehiculele electrice şi nu numai. Proiectul vizează bateriile semi-solide, care pot fi încărcate în doar câteva minute graţie electrolitului special cu care au fost echipate. Ideea din spatele acestui proiect a fost să transforme catodul şi anodul în particule în suspensie într-o soluţie specială, care conţine şi electrolitul.
Pentru a obţine deficitul de potenţial necesar creării energiei electrice, un vehicul ar trebui să aibă două rezervoare cu respectivul lichid, iar pomparea fluidului într-o cameră comună, printr-o membrană poroasă specială, ar duce la separarea catodului de anod şi la circulaţia ionilor între aceştia, producând electricitate. Pentru a încărca bateria, ar fi necesară fie separarea particulelor care formează fiecare electrod, fie schimbarea rezervoarelor cu electrolit. Încărcarea unul vehicul electric prin cea de-a doua metodă ar dura doar câteva minute, spun cercetătorii, iar nevoia de staţii complexe de schimbare a acumulatorilor ar fi eliminată.
Lichidul special a fost numit "Cambridge crude", deoarece Institutul de Tehnologie din Massachusets este localizat în Cambridge, iar aspectul fluidului este similar cu cel al ţiţeiului. În plus, costul de producţie al respectivului lichid ar fi mai mic per kilowatt-oră decât costurile de producere a energiei electrice utilizată de actualele celule ale bateriilor moderne.
Noul tip de acumulator se numeşte "semi-sold flow cell" şi rezolvă o problemă legată de materialele cu densitate scăzută a energiei. Noul material poate găzdui de zece ori mai multă energie decât celulele convenţionale, ceea ce îl face competitiv din punctul de vedere al performanţelor şi al costurilor cu actualele baterii litiu-ion.
Această inovaţie le-ar permite producătorilor de automobile să reducă cu 50% volumul de acumulatori necesari unui vehicul electric.Echipa este formată din studenţii Mihai Duduţă şi Bryan Ho şi este condusă de profesorii W. Craig Carter şi Yet-Ming Chiang. Un startup din SUA, 24M Technologies, le-a plătit celor de la MIT 16 milioane de dolari pentru a obţine licenţa pentru această tehnologie. Aceştia au semnat un contract cu DARPA ( Agenţia de Proiecte Avansate de Cercetare pentru Apărare din SUA) în baza căruia trebuie să ofere un prototip funcţional până la sfârşitul anului 2013.
Via | MIT
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
lasand gluma de-oparte tot la dependenta de un "ceva" consumabil. e imposibil sa dea asttia drumul la perpetum mobile in lumea larga ca pierde controlul si banii aferenti
aici zice de aspect nu de compozitie.
http://web.mit.edu/newsoffice/2011/flow-batteries-0606.html
in rest, totul spre mai bine, o astfel de evolutie in tehnologia acumulatorilor ar putea revolutiona "omenirea"
. At the top of the story: the headline, sub-headline, author's byline, and a citation of "MIT News" that links to the original story on the MIT News site;
2. At the bottom of the story: the words "Reprinted with permission of MIT News" and a link to the MIT News homepage (http://web.mit.edu/newsoffice/);
3. A customized widget, provided by MIT, that features that day's top news stories from MIT News;
în rest, numai de bine românilor care se afirmă în toate domeniile!