Un român lucrează la o nouă generaţie de baterii electrice, de zece ori mai eficiente

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 08.06.2011
O echipă de la MIT din care face parte şi un român lucrează la o invenţie care ar putea revoluţiona vehiculele electrice: bateriile semi-solide, care pot stoca de zece ori mai multă energie decât o unitate Litiu-ion.

O echipă de cercetători de la MIT a anunţat un proiect care promite să revoluţioneze vehiculele electrice şi nu numai. Proiectul vizează bateriile semi-solide, care pot fi încărcate în doar câteva minute graţie electrolitului special cu care au fost echipate. Ideea din spatele acestui proiect a fost să transforme catodul şi anodul în particule în suspensie într-o soluţie specială, care conţine şi electrolitul.

Pentru a obţine deficitul de potenţial necesar creării energiei electrice, un vehicul ar trebui să aibă două rezervoare cu respectivul lichid, iar pomparea fluidului într-o cameră comună, printr-o membrană poroasă specială, ar duce la separarea catodului de anod şi la circulaţia ionilor între aceştia, producând electricitate. Pentru a încărca bateria, ar fi necesară fie separarea particulelor care formează fiecare electrod, fie schimbarea rezervoarelor cu electrolit. Încărcarea unul vehicul electric prin cea de-a doua metodă ar dura doar câteva minute, spun cercetătorii, iar nevoia de staţii complexe de schimbare a acumulatorilor ar fi eliminată.

Lichidul special a fost numit "Cambridge crude", deoarece Institutul de Tehnologie din Massachusets este localizat în Cambridge, iar aspectul fluidului este similar cu cel al ţiţeiului. În plus, costul de producţie al respectivului lichid ar fi mai mic per kilowatt-oră decât costurile de producere a energiei electrice utilizată de actualele celule ale bateriilor moderne.

Noul tip de acumulator se numeşte "semi-sold flow cell" şi rezolvă o problemă legată de materialele cu densitate scăzută a energiei. Noul material poate găzdui de zece ori mai multă energie decât celulele convenţionale, ceea ce îl face competitiv din punctul de vedere al performanţelor şi al costurilor cu actualele baterii litiu-ion.

Această inovaţie le-ar permite producătorilor de automobile să reducă cu 50% volumul de acumulatori necesari unui vehicul electric.

Echipa este formată din studenţii Mihai Duduţă şi Bryan Ho şi este condusă de profesorii W. Craig Carter şi Yet-Ming Chiang. Un startup din SUA, 24M Technologies, le-a plătit celor de la MIT 16 milioane de dolari pentru a obţine licenţa pentru această tehnologie. Aceştia au semnat un contract cu DARPA ( Agenţia de Proiecte Avansate de Cercetare pentru Apărare din SUA) în baza căruia trebuie să ofere un prototip funcţional până la sfârşitul anului 2013.

Via | MIT

Comentarii (7)

  • tomita
    bwahahahaha...si de fapt acel lichid chiar ar fi obtinut din titei....deci, ne intoarcem tot la petrol ca sa generam electricitate pt baterii...
    lasand gluma de-oparte tot la dependenta de un "ceva" consumabil. e imposibil sa dea asttia drumul la perpetum mobile in lumea larga ca pierde controlul si banii aferenti
    4 38
  • nu cred ca-i titei
    " iar aspectul fluidului este similar cu cel al ţiţeiului"
    aici zice de aspect nu de compozitie.
    17 1
  • grija mare la traducere - pe MIT News, sursa de la baza tuturor celorlalte articole, se spune ca acest tip de acumulator poate oferi de 10 ori mai multa energie decat sisteme de acumulatori lichizi "conventionali", nu de 10 ori mai mult decat acumulatorii Li-Ion. Articolul spune ca acest tip de acumulator poate concura cu acumulatorii Li-Ion ca densitate de energie stocata. De asemenea articolul spune ca pretul de productie al acestui "lichid" este mai mic decat pretul de productie al acumulatorilor Li-Ion, nu cum scrieti voi ca este mia ieftin decat energia electrica folosita de acumulatorii li-Ion.

    http://web.mit.edu/newsoffice/2011/flow-batteries-0606.html

    in rest, totul spre mai bine, o astfel de evolutie in tehnologia acumulatorilor ar putea revolutiona "omenirea"
    21 0
  • scuderia
    .
    interesant. atunci daca masa acumulatorilor de pe un autoturism vine redusa la jumatate..atunci inseamna ca autonomia ajunge pe la 500 km. daca nu mai bine. sa vedem. bravo.
    10 0
  • Bine punctat Unckle!
    In esenta sunt apropiate ca energie de cele Li-Ion doar ca sunt mult mai ieftine1
    11 0
  • terms of use...
    http://web.mit.edu/newsoffice/terms-of-use.html

    . At the top of the story: the headline, sub-headline, author's byline, and a citation of "MIT News" that links to the original story on the MIT News site;
    2. At the bottom of the story: the words "Reprinted with permission of MIT News" and a link to the MIT News homepage (http://web.mit.edu/newsoffice/);
    3. A customized widget, provided by MIT, that features that day's top news stories from MIT News;
    4 0
  • se spune diferenţă de potenţial nu "deficitul de potenţial necesar creării energiei electrice"!
    în rest, numai de bine românilor care se afirmă în toate domeniile!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru