Un roman da in judecata Dacia pentru un airbag defect
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Constructorul roman de automobile a primit o grea lovitura de imagine zilele acestea. Un bucurestean a actionat Dacia in justitie pentru ca, in urma unui accident, airbagurile masinii sale nu s-au deschis.
Accidentul a avut loc miercuri 23 iulie in zona Preciziei din Bucuresti. Un autoturism Renault Megane nu s-a asigurat intr-o intersectie, a fost lovit de tramvai si apoi a ricosat in Logan. Violenta impactului a facut ca scaunul soferului sa se rupa si puntea sa se deformeze.
Barbatul s-a ales cu multiple contuzii, inclusiv la coloana vertebrala. Din primele informati, airbag-urile Logan-ului nu s-au deschis, agravand practic ranirea soferului. Ieri, soferul si-a mandatat avocatul pentru a deschide o actiune impotriva Renault-Dacia, solicitand despagubiri masive.
Iulian Urban, avocatul sau, a declarat presei ca nu este singurul incident de acest gen din Romania. "Nu am stabilit cuantumul despagubirilor, iar in functie de rezultatul expertizei, actiunea ar putea fi atat civila cat si penala.
Este, credem noi, o bataie de joc sa se comercializeze masini care nu ofera o minima protectie, iar pentru asta cineva va trebui sa plateasca. Vom solicita de a asemenea o hotarare judecatoreasca prin care Renault sa retraga de pe piata toate unitatile suspectate a avea defectiuni la sistemul de declansare a airbagului pentru a le remedia", a mai declarat avocatul Iulian Urban.via | Ziare
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Intern
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
-
Renault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. (19.11)
-
Noua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
Are frane, frate... de cacao.
Are Airbaguri, muuulte, tot de cacao.
Are ABS.. pfff, de cacao, dar are caruta noastra dotari ca o masina adevarata? Are frate.
Va kti pe voi pt 2-3 mi de euroa, va meritati soarta!!
Informarea nu face referire la lovitura laterala si nici direct (in partea din fata a automobilului). Tind sa cred ca Meganul a ricosat in fata Daciei ptr ca nimeni nu e nebun sa dea in judecata o mare corporatie fara a avea o baza solida de argumente si probe stranse.
Daca va aduceti aminte acum ceva timp (un an sau mai multi) o doamna din Bucuresti a dat in judecata Renault ptr ca modelul ei de automobil Renault Scenic nu i s-a declansat airbag*ul.
ati inteles? sau vreti o schema?
Bai baietzi daca Meganul s-a rostogolit si a picat de sus pe capota, s-ar putea ca zona unde se afla senzorul pt. airbag-uri le frontale, nu uitati baietzi frontale, nici sa nu fi fozt afectata, asa ca ura si la gara. Puteai sa ai tu masina lui peste si ai fi patzit la fel cu cele frontale. Apropo nu uitazi ca au fost si cazuri de masini cu renume la care nu li sau declansat airbag-urile si pt aia nu v-am vazut sarind asa (cazul Dinu cu Volvo, ceva Mercedes-uri, etc, ca mai sunt pe lista destule). Asa ca lasati pe cei care o sa investigeze sa traga concluzile si abia dupa saritzi asa.
Nu va luati masini romanesti!
Zice clar ca dl. Urban era avocatul tipului accidentat!
"...Iulian Urban, avocatul sau,"
P.S. Daca tipul ala era avocat crezi ca ar fi condus Logan? qed
Trist frate, si isi mai lauda rablele de logan de parca sunt Mercedesuri.
Iar impactul a fost atat de puternic incat , dupa ce Meganul a fost aruncat de tramvai peste o bordura, el a cazut pe partea din fata a Loganului pe care l-a impins in spate circa 3-4 metri. Adica a actionat ca si cum Loganul a intrat intr-un obstacol, cu diferenta ca in acest caz, obstacolul a lovit Loganul.....
Sa traitzi bine
Si nu mai avea absolut nici o probema. Loganul este o masina excelenta, dar este nevoie si de putina intelepciune si de echipament adecvat.
Toti cei care ataca acest model de succes sunt niste invidiosi frustrati.
Impactul a fost puternic: scaunul soferului s-a rupt, barbatul s-a ales cu multiple contuzii, radiatorul a fost impins in motor, puntea s-a deformat. Masina a trebuit tractata, avand rotile din fata distruse.
Ciudat este ca niciunul dintre airbag-urile masinii nu s-a deschis, iar soferul s-a ales inclusiv cu contuzii la coloana vertebrala, relateaza Cancan in editia de vineri.
La celalalt autoturism, Renault Megane, s-au deschis rapid toate airbag-urile.
Joi, soferul de Logan si-a mandatat avocatul sa deschida o actiune impotriva Renault-Dacia, solicitand despagubiri masive. "de pe un alt site" ii clar ca trebuia sa se deschide airbagul
Pa
Renault va castiga sigur. Chiar daca Logan pare mai ieftin si unele persoane isi tiparesc banii si apoi ii cheltuiesc pe masini straine, nu inseamna ca Loganul este prost. Sta mai slabut la capitolul securitate rutiera. Dar diferenta fata de Dacia din 2003 este ca si diferenta din Logan si Mercedes GL. adica progresele sunt enorme. Si sa nu uitam - Renault are o acum cea mai buna reputatie de masina sigura, chiar peste Volvo sau Mercedes.
Dar care credeti ca este mai sigur: Hummer sau GL??
nu va speriati insa.
am ridicat de pe defileul jiului toyota avensis aproape moua,izbita frontal de stanca si rasturnata,fara ca airbagurile sa se deschida
cunosc caz de peugeot 407 lovit intr-o pluta de directorul termo rovinari,la fel.
la modelul 307 se duce foarte rapid cablul elestic al airbagului din volan si soferul ramane fara protectie,inlocuirea fiind extrem de scumpa si cu aceleasi rezultate
http://www.urbaniulian.ro/2008/07/24/airbagurile-de-la-logan-nu-functioneaza-soferii-fiind-victime-sigure-in-caz-de-accident/
Ma gandesc ca cei care "creeaza" stirile sunt "concentrati" peste 90% pe impactul care il are publicarea stirii respective si mai putin de 10% pe continutul ei.
Cat despre o abordare echilibrata, normala, a subiectului respectiv, nici nu poate fi vorba.
Exista multe cazuri de accidente in care airbag-ul(-urile) nu s-au deschis, iar proprietarii sau rudele celor decedati au actionat in justitie producatorii masinilor implicate in accidente.
Nu a fost vorba de o anume marca, cotata ca foarte slaba, ci de masini ale unor producatori foarte bine cotati. In majoritatea cazurilor a fost destul de greu de concluzionat daca a fost vorba de o nefunctionare/defectiune a sistemului airbag, sau daca modul in care s-a produs impactul respectiv a condus sau nu la declansarea sistemul airbag.
Revenind la cazul prezentat, am auzit cateva situatii in care la autoturismele Renault si Dacia Logan implicate in accidente nu s-au declansat airbagurile.
Un astfel de caz, unde putem vorbi intradevar de un defect nepermis, a fost o Dacia Logan, la care in urma accidentului, airbagul nu s-a deschis, in schimb s-a ars computerul de airbag. Aici este vorba clar de un defect/functionare necorespunzatoare. Proprietarul masinii respective spunea ca a avut ceva de furca cu asigurarile pentru schimbarea calculatorului de airbag, intrucat airbagul propriuzis nu era declansat.
O concluzie corecta se poate trage doar in urma studiilor unor astfel de cazuri si in urma documentarii lor, sigur ca producatorii trebuie sa isi corecteze defectiunile de proiectare si executie.
In privinta valorii despagubirilor pentru proprietarul masinii si a prejudiciilor de imagine pentru Dacia, nu am ce sa comentez. Sigur ca omul respectiv trebuie despagubit, insa prejudiciul de imagine si tam-tamul procesului, intra in alt capitol: senzatie si scandal. Cei care fac asta sunt in general oameni care nu au facut nimic constructiv in viata lor, si care nu sunt in stare sa schimbe o roata la masina, dar cand e vorba de dat cu noroi...
vreau sa vad si eu unde e deformata masina si unde e rupt scaunul asa cum spune DOMNUL BOGDAN in stirea din ziar pe care o ia si nici macar nu se intereseaza cum sa intamplat accidentul RUSINE RUSINE RUSINE
Inca din primul comentariu ati dovedit superficialitate in citirea stirii vehiculand niste informatii total eronate. Ati fost "luminat" insa de o serie de cititori atenti.
Vazand acest lucru ati revenit cu alte comentarii la fel de superficiale. Ultima dumneavoastra interventie este insa de-a dreptul hilara. Oferiti un link catre pagina de internet a domnului Iulian Orban cu mentiunea: "vreau sa vad si eu unde e deformata masina si unde e rupt scaunul"
Vin acum si va intreb: Acel articol l-ati "rasfoit" macar? O sa vedeti ca si acolo, ca si in articolul redactat de mine, se precizeaza faptul ca scaunul soferului a fost rupt. Din nefericire pentru dumneavoastra, care va simtiti intotdeauna dator sa contraziceti, nu exista o fotografie care sa ne edifice. Asa ca nu inteleg ce anume v-ar putea lamuri. Poate doar o expertiza personala asupra masinii.
Cat despre cat de deformata este masina, in articol nu scrie nicaieri de gradul de deformare. Se vorbeste doar despre deformarea PUNTII, lucru posibil si fara o dovada vizibila. Deci inca o data: In articol nu se vorbeste de deformarea masinii ci de deformarea PUNTII (doua lucruri total diferite).
Va multumim pentru atentia cu care ne urmariti!
In al doilea rand n-ati auzit si de masin straine carora sa nu li se deschida airbag-urile? Pentru curiosi ... NU AM LOGAN SI NU VREAU SA-MI CUMPAR?
Dar..fiecare face cum stie.."inteligenta" isi spune cuvantul in romania.Cumparati in continuare Dacia.. hahaha..doar ca sa aveti o masina noua.
vad k aici multi prosti comenteaza
la siguranta.... nu mai vorbim
iar la felul cum poti accesa comenzile cand esti la volan....nu mai zic.
sa vezi cum e sa intinzi mana dupa un buton de geam sau cum e sa intinzi mana dupa volumu de la radio,fara ca sa poti sa mai fii atent la trafic din cauza ca sunt pozitionate aiurea,nu vin la mana.Dar ce sa mai zicem de smecherasii care dau sa loveasca participantii la trafic cu loganu ca sa arate cum pot prinde ei 80 plecand de la semafor.
nu se gandesc ca pot ajunge in spital cu loganu lor cu tot , ca nu au protectie la impact?
am vazut la stiri cateva accidente cu loganu,sincer nu as conduce niciodata asa ceva.
Fiti seriosi si luati masini straine pt ca tot aceiasi bani dati ca pe logan...
Lasati patriotismul,ca: "dacia o poti repara oriunde" lasati-va ca nu mai merge!
Mai uitativa si la consum si la singuranta cat de cat.
nam inteles nimic din aceasta stire
de tony (25.07.2008, 13:51)
unu a fost implicat un megan si nu logan .....si nu mai majiti imaginea firmei ....si normal k nu au declansat a fost lovit din lateral si pana acum loganul nu are airbegu-ri laterale ...... DOMNULE BOGDAN A FOST IMPLICAT IN ACCIDENT MEGANE NU LOGAN ...si bun a fost data in judecata ...pe ce baza ... afacut domnul avocat expertiza masinii
sa mori tu? a arata pe protv masina...si era logan
Cele de la logan...sint doar pentru impact frontal. Masina a fost lovita in laterla.
Deci...nu mai vorbiti fara sa stiti...
http://www.seopedia.org/internet-marketing-and-seo/urban-asociatii-got-the-first-ever-spam-fine-in-romania/
http://www.oradeanul.com/2008/05/26/urban-si-asociatii-nu-suporta-sa-fie-asociati-cu-spamul-pentru-care-au-luat-amenda.html
nu man ,am un 1300 din 74` si are airbag intre roti ! Si dau cu ea de se rupe prin gropi ! :D:D:D:D
Apoi din poze se poate vedea ca masina nu are decat un far spart si bara zgariata deci am mari dubii ca ar fi trebuit sa se declanseze minunatia.
Asa ca hai sa lasam expertii(si nu cred ca de la asigurari sunt ei) sa dea verdictul.
in ce-i priveste pe cei care au suferit un accident in dacie sau in orice alta marca de automobil, si a dat DOMNUL sa fi scapat cu viata si intregi, fie ca sa aiba parte de insanatosire grabnica.
in ceea ce priveste dacia logan si aici cred ca toti au dreptate. e o masina buna si proasta in acelasi timp. la unele componente poate fi foarte buna, cum ar fi motorul si cutia de viteze. la altele extrem de proasta, cum ar fi tabla, o spun din proprie experienta. este inacceptabil sa apara rugina dupa 2-3 ani de la fabricatie, culmea, cand producatorul acorda 6 ani garantie la coroziune.
In ce priveste accidentele cu loganul, inca n-am auzit vreo statistica in toate comentariile de mai sus care sa arate nr. de accidente raportat la numarul de automobile de o anumita marca, si daca loganul aici ar sta cel mai prost, atunci da, as fi si eu mult mai ingrijorat avand logan.
ca pareri pro dacia nu am auzit decat opinii moderate, ceea ce mi se pare cinstit si sincer. dacia este o masina buna, dar este absurd sa o compari cu BMW sau mercedes sau audi. daca cineva vrea logan, il vrea cred eu din unul sau mai multe din urmatoarele 3 motive principale:
1. nu vrea sa se indatoreze pe o rata exagerata la nivelul comisioanelor si dobanzilor bancilor de azi pentru o masina mult mai scumpa, pentru ca un credit sau leasing poate face oricine; dacia nu e o masina pe care ti-o iei sa te falesti, e o masina de dus oameni si bagaje dintr-un loc in altul, in conditii acceptabile de cost, confort si siguranta. daca vrei mai mult platesti mai mult. banuiesc ca cei care lauda bmw si mercedes nu sunt atat de slabi la minte sa-si inchipuie ca cei care au ales logan n-au auzit despre ce poate sa faca un mercedes sau un bmw. traim in mileniul 3, in era informatiei, si cand iti iei masina te informezi bine, nu te duci ca la supermarket si iei ce gasesti pe raft. cu toate astea pana la urma au ales totusi logan
2. fac parte din acel segment de populatie pe care dacia l-a analizat atat de bine cand au gandit loganul, de aceea au si avut atata succes, pentru ca ofera exact cat trebuie pentru exact atat cat doresc cei din acel segment la un pret suportabil.
3. vor sa ajute dupa puterea lor economia Romaniei si Romania in general, prin achizitionarea unui produs romanesc, ajutand astfel la mentinerea unor locuri de munca, din care se platesc taxe si impozite si asa mai departe.
pe de alta parte, daca dacia ascunde anumite lucruri sau insala prin orice metoda increderea clientilor, constient si voit (adica prin ascunderea unor informatii la vanzare), sau prin neglijenta (control de calitate al produsului finit ineficient), atunci da! de acord si-l sustin pe oricine doreste in mod onest sa-si apere in mod legal drepturile. pentru ca da, traim intr-o tara de frustrati din pacate. dar frustrat nu este, sau nu ar trebui sa fie un cuvant cu sens negativ, el inseamna "cel caruia i se incalca in mod injust drepturile", adica e cel care are dreptate in ultima instanta, in fata cerului si a oamenilor. si pentru ca nu i se face dreptate de autoritati publice si justitie in tara asta, uneori sau prea des, se transforma din drept in frustrat. si iata cum a-i spune cuiva frustrat a devenit o jignire. si iata cum in mod absolut diabolic de subtil este surpat si distrus respectul pentru dreptate. poate chiar cel care a facut controlul de calitate al vreunei dacii a vreunui domn avocat e un om pe care cine stie ce avocat sau judecator l-o fi nedreptatit si l-a transformat din om onest in frustrat.
daca cineva are dreptate, da, sa si-o ceara. chiar si cu dacia, sau in primul rand cu dacia pentru ca au avut incredere intr-un produs romanesc si au fost inselati, daca asta e adevarul.
":)
de un FOST roman (26.07.2008, 14:55)"
"Sunt foarte fericit ca am parasit tara. Numai cand citesc comentarii de genu asta atat de contra atat de usturatoare la ceva cu care ar trebui sa ne mandrim imi dau seama de ce are romania imaginea pe care o are. Felicitari! Loganul se vinde destul de mult in afara! Felicitari inca o data pentru autoreclama "buna" de tara pe care vo faceti!"
asa incat baietilor astora care isi bat doar joc de tot ce e romanesc, dar nu la fel de bun ca ce e nemtesc sau japonez (nici nu are cum daca ei la serviciul lor muncesc ca in romania si nu ca in japonia, unde de exemplu prezentatorul de stiri de la televizor face plecaciune in fata telespectatorilor inainte de a incepe sa prezinte stirile) le-as recomanda sa mearga sa incerce sa faca banii intr-o tara in care se respecta legea, sa vedem daca mai fac ei banii aia de bmw, audi, mercedes samd asa de usor cum i-au facut in ROMANIA de azi unde se stie de toti cat e legea de respectata. si macar pentru acest motiv ar iubi pamantul asta pe care au invatat sa mearga, si unde au fost tratati in spitale si policlinici de pojar, varicela si alte alea gratuit din impozitele platite si de detinatorii de logan si de bmw si audi la un loc, si au invatat tot gratuit sa citeasca ce scrie pe bancnotele cu care si-au platit masinile alea la care intotdeauna garanteaza ei ca se deschid airbagurile.