Un roman a desenat bicicleta de politie a viitorului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Faptul ca Romania ofera anual designeri talentati lumii auto nu mai este un mister pentru nimeni. Faptul ca designerii nostri au inceput insa sa deseneze si biciclete este insa o surpriza. Tanarul Ciprian Frunzeanu a uimit presa internationala cu o creatie ceva mai neobisnuita: o bicicleta de politie a viitorului.
Prelucrarea digitala vine cu o serie de inovatii menite sa usureze viata organelor de interventie si sa confere o latura mult mai utila bicicletelor conventionale. Creatia lui Ciprian revolutioneaza ideea de bicicleta de politie, produs de a carui soarta se ocupa in prezent doar patru companii specializate: Fuji, KHS, Marin si Smith+Wesson.
Conceptul propus de roman incorporeaza o multime de solutii de compartimentare a spatiului si gadget-uri de ultima generatie. Politistii vor avea la dispozitie un spatiu de depozitare pe care il pot accesa fara sa coboare de pe bicicleta, un sistem GPS de ghidare, o sirena, pedale care angreneaza mecanismul electric al bicicletei si un cadru din fibra de carbon.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Concepte
-
Compania britanică Evice a lansat prototipul XP1, o reinterpretare modernă pentru clasicul model Rolls-Royce Silver Shadow. XP1 este complet electric, are 400 de cai și o autonomie de peste 320 de kilometri. (17.12)
-
Dacia a dezvăluit o ediție specială pentru modelul Duster, inspirat din legendarul Raliu Dakar. Acesta este un concept unicat realizat ca un omagiu pentru participarea mărcii românești la Dakar. (06.12)
-
Jaguar a prezentat oficial noul concept Type 00. Acesta anunță startul noii epoci electrice pentru marca britanică, precum și primul model de serie din noua eră a brand-ului, care va fi lansat în 2025. (03.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
http://www.portfolios.ro/Ciprian112/portofoliu/bike-design
si aici:
http://www.visualart.ro/forum/showthread.php?t=20581&highlight=bike
Trusa politistului, tot echipamentul si bicicleta in sine ar ajunge pe la 20kg. Chiar si cu aluminiu/carbon. Are profile destul de groase iar rotile disc din carbon sunt mai grele decat rotile conventionale. In plus, rotile disc nu prea se folosesc in conditii normale de trafic. Orice vant lateral te poate dezechilibra, iar la un soc mai puternic, carbonul rigid se fisureaza, crapa, etc. La fel, geanta din mijloc ar dezechilibra bicicleta la orice pala de vant lateral.
Alte probleme ar fi lipsa triunghiului din spate. Aluminul ar ceda la imbinarea barei verticale. Frana din spate are o pozitie nefireasca si nefunctionala. Pozitia bidonului este un pic ciudata iar bindonul arata foarte mic in imagini.
Nu am inteles exact ideea mecanismului cu arc de la angrenaj. Poate vom primi ceva lamuriri.
Cu toate astea, salut ideea politistilor pe biciclete dar as vedea o abordare mai putin futurista, o adaptare a unor biciclete actuale cu un design dovedit eficient in timp.
Acuma politisti au biciclete dhs asamblate in romania .... cu avertizoare sonore ce au si copii din parcuri.. Rusine.. Cred din acest motiv ruginesc in pivnite la institutii de politie.
Bicicletele sunt folosite cu succes de politie in tari cu mult mai bogate (olanda, germania etc). Ideea deci a fost testata si dovedita a fi eficienta.
Altceva insa.. nu prea vad in articol si nici in designul prezentat. Tehnologic nu vad nici o inovatie.
Acum cateva saptamani am vizitat o fabrica de compozite in olanda. Aveau un cadru de bicicleta ce putea fi ridicat in 2 degete. Bicileta din imagine nu prezinta absolut nimic nou nici ca tehnologie si sincer nici ca design.
Oricum... ideea este buna. Succes si designerului (artist ;) ).