Un roman a desenat bicicleta de politie a viitorului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Faptul ca Romania ofera anual designeri talentati lumii auto nu mai este un mister pentru nimeni. Faptul ca designerii nostri au inceput insa sa deseneze si biciclete este insa o surpriza. Tanarul Ciprian Frunzeanu a uimit presa internationala cu o creatie ceva mai neobisnuita: o bicicleta de politie a viitorului.
Prelucrarea digitala vine cu o serie de inovatii menite sa usureze viata organelor de interventie si sa confere o latura mult mai utila bicicletelor conventionale. Creatia lui Ciprian revolutioneaza ideea de bicicleta de politie, produs de a carui soarta se ocupa in prezent doar patru companii specializate: Fuji, KHS, Marin si Smith+Wesson.
Conceptul propus de roman incorporeaza o multime de solutii de compartimentare a spatiului si gadget-uri de ultima generatie. Politistii vor avea la dispozitie un spatiu de depozitare pe care il pot accesa fara sa coboare de pe bicicleta, un sistem GPS de ghidare, o sirena, pedale care angreneaza mecanismul electric al bicicletei si un cadru din fibra de carbon.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Concepte
-
Francezii de la DS își doresc să transforme noul concept SM Tribute într-un model de serie produs în numere limitate. Dacă transformarea se materializează, este foarte probabil ca modelul să primească un motor V6 de origine Maserati. (20.11)
-
Kia a prezentat oficial un prototip al SUV-ului electric EV3. Acest prototip este un experiment în ceea ce privește utilizarea materialelor ecologice la interior. Aici sunt prezente câteva materiale rezultate din mere și ciuperci. (20.11)
-
Jaguar a confirmat oficial că va prezenta un concept electric de lux la începutul lui decembrie. Noul concept urmează să marcheze începutul noii epoci electrice pentru marca britanică. (11.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
http://www.portfolios.ro/Ciprian112/portofoliu/bike-design
si aici:
http://www.visualart.ro/forum/showthread.php?t=20581&highlight=bike
Trusa politistului, tot echipamentul si bicicleta in sine ar ajunge pe la 20kg. Chiar si cu aluminiu/carbon. Are profile destul de groase iar rotile disc din carbon sunt mai grele decat rotile conventionale. In plus, rotile disc nu prea se folosesc in conditii normale de trafic. Orice vant lateral te poate dezechilibra, iar la un soc mai puternic, carbonul rigid se fisureaza, crapa, etc. La fel, geanta din mijloc ar dezechilibra bicicleta la orice pala de vant lateral.
Alte probleme ar fi lipsa triunghiului din spate. Aluminul ar ceda la imbinarea barei verticale. Frana din spate are o pozitie nefireasca si nefunctionala. Pozitia bidonului este un pic ciudata iar bindonul arata foarte mic in imagini.
Nu am inteles exact ideea mecanismului cu arc de la angrenaj. Poate vom primi ceva lamuriri.
Cu toate astea, salut ideea politistilor pe biciclete dar as vedea o abordare mai putin futurista, o adaptare a unor biciclete actuale cu un design dovedit eficient in timp.
Acuma politisti au biciclete dhs asamblate in romania .... cu avertizoare sonore ce au si copii din parcuri.. Rusine.. Cred din acest motiv ruginesc in pivnite la institutii de politie.
Bicicletele sunt folosite cu succes de politie in tari cu mult mai bogate (olanda, germania etc). Ideea deci a fost testata si dovedita a fi eficienta.
Altceva insa.. nu prea vad in articol si nici in designul prezentat. Tehnologic nu vad nici o inovatie.
Acum cateva saptamani am vizitat o fabrica de compozite in olanda. Aveau un cadru de bicicleta ce putea fi ridicat in 2 degete. Bicileta din imagine nu prezinta absolut nimic nou nici ca tehnologie si sincer nici ca design.
Oricum... ideea este buna. Succes si designerului (artist ;) ).