La scurt timp de la debutul lui Bugatti Chiron, oficialii companiei din Molsheim au declarat că nu sunt interesați să stabilească un record de viteză. Cu toate acestea, în ultimele șase luni, a fost dezoltat un proiect menit să dea puțin peste cap lucrurile din industrie.
Împreună cu experții din cadrul Dallara, dar și cu ajutorul celor de la Michelin, Bugatti a pregătit un prototip al lui Chiron gata să atace recordul mondial în ceea ce privește viteza maximă.
Prototipul cu care au rulat pe circuitul din Ehra-Lessien este cu 25 de centimetri mai lung decât un Chiron de serie, iar pachetul aerodinamic a fost și el îmbunătățit. În același timp, Bugatti a pregătit un sistem controlat prin laser pentru amortizoarele adaptive, dar și o evacuare inspirată de cea utilizată pe noul Centodieci.
Conform informațiilor, scaunul din dreapta a fost înlocuit cu o mulțime de computere, iar scaunul șoferului a fost înlocuit cu unul derivat din competițiile de motorsport.
În același timp, inginerii Bugatti au instalat și un roll cage complet, dar au optat și pentru mici modificări menite să scadă masa totală a hypercar-ului.Motorul W16 de 8.0 litri folosit pe acest prototip oferă 1.600 de cai putere, valoare disponibilă și în cazul lui Centodieci.
În urma acestor modificări, Bugatti Chiron a reușit să ruleze cu 490.48 km/h, recordul pentru cea mai rapidă mașină de producție fiind verificat și validat de cei de la TUV. La volanul prototipului din Molsheim s-a aflat pilotul Andy Wallace.
pacat ca nu intra in cartea recordurilor.
asteptam replica tuatara, F5-ul si koennigseg
cei 25 cm suplimentari ai posteriorului ii apartin cu certitudine d-lui ing. Aurel Persu ,foto 4 certificand oare pentru a cata oara inventia ilustrului nostru conational