În ultimii ani au apărut numeroase informații despre posibilitatea de a dezvolta baterii care să ofere autonomii semnificativ mai mari decât în prezent pentru dispozitivele electronice sau mașinile electrice.
Anunțul făcut joi de producătorul de baterii Innolith AG este, cel puțin la prima vedere, unul mai apropiat de realitate, ca urmare a faptului că principala promisiune este creșterea autonomiei la 1.000 de kilometri.
Pentru a atinge această valoare, Innolith susține că dezvoltă prima baterie cu o densitate de 1.000 Wh/kg și că aceasta nu necesită "materiale exotice și scumpe". De asemenea, Innolith folosește în procesul de dezvoltare un electrolit anorganic inflamabil, prin care riscul de incendii va fi astfel mult mai mic, comparativ cu bateriile clasice cu electroliți organici.
Principalul dezavantaj al acestei baterii este că timpul de încărcare până la 100% va fi unul de lungă durată, astfel că șoferii vor fi nevoiți să lase mașina în priză pe tot parcursul nopții. În schimb, pentru atingerea unei autonomii de circa 400 de kilometri, timpul de încărcare va fi unul asemănător cu cel al altor modele aflate deja în producție de serie.
Producătorul susține că va avea nevoie de o perioadă cuprinsă între trei și cinci ani pentru a dezvolta bateria în laboratorul pe care îl deține în Germania, după care va oferi licența de producție oricărei companii interesate de această tehnologie.
Via Auto Express, Innolith
Strict ontopic, n-aș paria pe promisiunile elvețienilor (cu CEO rusnac, dar hai să trecem de asta), care n-au produs pân-acu decât giga-baterii staționare f. mari, dar și grele (2MW, 7-8 tone), ținute-n containere pe lângă stații de transformare cu scop de regularizare a tensiunii.
Ciclurile de descărare/încărcare suportate-s multe ce-i drept (50.000), dar amperajele max. la înc./desc. de 2C/2C sînt anemice (nu intru-n detalii - cine știe cunoaște. :-))
...Și să nu uit: bateriile *promise* sînt tot Li-Ion, deci materialul *exotic* e în continuare prezent, doar electrolitul fiind altfel - adică probabil fără covalențe C-C și C-H în aceeași ciorbă, ca să fie într-adevăr anorganic.
P.S Mai mult ca sigur Innolith AG va fi furnizorul EV-urilor VAG, *promise* și ele tot peste 3-5 ani. ...Tot de vreo 3-5 ani deja. :-)))
Si TOSHIBA promitea acum 2 ani niste baterii fantastice - ce urmau sa fie lansate comercial in 2019....
Sa le vedem pe piata odata ....
S-a mai spus de N ori si vad ca in continuare se bat campii: odata cu cresterea numarului de astfel de vehicule, tot sistemul se blocheaza. Nu ai cum sa incarci o masina 8 - 16 - 24 de ore. E absurd. Daca bateriile sunt tot Li-Ion, inseamna ca de fapt "stirea" e un balon de sapun, probabil oamenii vor sa faca publicitate moca, intr-o lume infometata de promisiuni despre viitorul electric luminos. Vor sa-si "valorizeze" firma. Nu au decat de castigat din asemenea articole si tam-tam in presa.
Daca ar reusi sa rezolve problema ignitiei, totusi, ar fi ceva. Ca la un soc mai puternic, mor aia copti in troacele cu baterii.
Problema rămâne greutatea lor, sutele de kg în plus trebuind cărate și-n stare (aproape) descărcată.
Progrese se fac totuși, da-s relativ lente în... civilie. :-) Veritabilele revoluții și-n domeniul bateriilor sînt deci rezervate *proiectelor negre* = din domeniul militar / spațial, unde și fuziunea la rece de ex. pare să fi devenit o tehnică banală.