Știm cu toții că în România școala de șoferi este incapabilă să le ofere celor care aplică pentru un permis de conducere suficientă experiență la volan. După cele 30 de ore, petrecute de multe ori în trafic aglomerat, viitorii șoferi pleacă cu un bagaj de cunoștințe minime și cu o experiență insuficientă pentru a rula pe drumurile și așa nesigure din România.
Pentru a încerca să insufle spiritul de conducere defensivă încă de la primele ore de șofat, Academia Titi Aur promite că în 2017 va specializa aproximativ 1000 de instructori auto din toată țara.
Se încearcă astfel reducerea numărului de accidente în rândul șoferilor începători. Potrivit statisticilor, produc in medie de doua ori mai multe accidente decat cei de peste 30 ani. În România, în medie, fiecare accident provocat de tineri a avut drept urmare 1.23 victime decedate sau rănite grav. Statisticile arată că 34.4% dintre victimele decedate in accidente produse de tineri au fost pasageri.
Nici cifrele globale nu sunt mai îmbucurătoare: pentru tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, accidentele auto sunt cauza de deces numărul unu: la fel și în România, unde procentul este de 15%.Cei 1000 de instructori auto vor fi școlarizați atât pe circuitul Titi Aur, cât și în țară, cu ajutorul unei caravane. Profesorii volanului trebuie să treacă probele Academiei pentru a primi o diplomă de absolvire a cursului de conducere defensivă.
Aceștia vor fi instruiți și asupra cauzelor care provoacă accidentele rutiere: folosirea telefonului mobil, alcoolul, viteza, agresivitatea în trafic, centura de siguranță sau oboseala.
Felicitari Academiei Titi Aur pentru initiativele sale de a starpi "specia" de bizoni de pe soselele patriei! Este mult de munca in aceasta directie.
Sa asociezi numele unui animal reprezentativ si simbolic, si daca nu ma insel protejat de lege, cu idiotii mi se pare o prostie. Sa se foloseasca termenul "popular" "BOU".
Legat de "starpire", unul care e inconstient in trafic, poate fi mai agresiv la volan, fiindca se considera profesionist, avand in vedere ca face "curs de pilotaj", deoarece acest curs nu-ti schimba perspectiva, ci doar te invata sa stapanesti masina.
Problema apare dupa ce au obtinut permisul de conducere si incep sa-i copieze pe ceilalti din trafic.
In acest proiect partea cea mai dificila mi se pare atragerea instructorilor sa participe la un astfel de curs decat implementarea si punerea in aplicare.
Avem mare nevoie in tara asta de disciplina in trafic, pentru ca in Romania e mai usor sa faci rost de o insigna de politie si sa o pui in coltul din stanga jos al parbrizului decat sa respecti regulile de circulatie. Si niciuni sofer disciplinat din Romania nu ii convine il loveasca cate unu si sa il omoare sau sa produca pagube materiale, mai ales la cum merg lucrurile cu asiguratorii, care prefera sa te trimita numai in service-uri de 2 bani unde ti se repara masina cu piese aftermarket si calitatea lucrarilor lasa de dorit doar pentru ca acestia au convetii cu asiguratorii datorita preturilor pe care le practica...si mai si stai cateva luni de zile pana au ei chef sa iti accepte reparatia sau te dezpagubeasca.