Un pic mai intepator
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Unele teste de presa cu modelele noi intrate in gama constructorilor consacrati pe piata iti pot da batai de cap nebanuite. In sensul bun al cuvantului. De exemplu, ce poti sa povestesti intr-un test pe care il faci timp de trei zile prin Bucuresti si imprejurimi cu un Volkswagen Passat? Se cunosc aproape toate detaliile despre familia acestui model, fiecare pusti de pe strada recunoscand liniile unui Passat, fie el de generatie noua sau veche.
Si totusi, de aceasta data e altfel. Pentru ca Passat-ul despre care vorbim e altfel. A primit in coada numelui particula CC, si-a schimbat vizibil forma blocurilor optice, care acum sunt mult mai dinamice decat cele ale versiunii clasice, si a primit o linie a plafonului plonjata spre partea posterioara – un pedigree de coupe clasic. Ceva a ramas insa. Si e un element extrem de important: Passat CC vine cu toate cele patru usi la purtator pentru a convinge lumea ca, totusi, coupe-urile cu patru usi nu sunt doar o inchipuire a jurnalistilor sau a designerilor care n-au altceva de facut decat sa isi imagineze un nou segment de piata.
DE CE "CC"?
Si aici ajungem la una dintre problemele de care vorbeam anterior: primul lucru pe care il faci cand esti intr-un Passat CC este sa ii faci pe oameni sa inteleaga faptul ca "CC" nu inseamna "Coupe-Cabrio", asa cum suntem obisnuiti cu toti, ci "Confort-Coupe", o denumire inventata de germani pentru a descrie in doua cuvinte noua masina. Partea buna in toata aceasta poveste este ca romanii incep sa cunoasca industria auto indeajuns de bine incat sa constientizeze faptul ca masina pe care o au langa ei la semafor este "noul CC" sau, in cel mai rau caz, "Passat-ul nou". Esti oprit pe strada, esti intrebat de unde si pana unde ai pus mana pe noul model si esti gratulat cu afirmatii de genul "Da, frate, e misto". Pe scurt, modelul Volkswagen este facut pentru a atrage privirile si pentru a aduce un suflu nou in gama unuia dintre cele mai iubite si cumparate modele ale germanilor.
DIFERENTE DE ADN
Exista insa si alte diferente – ceva mai putin vizibile - fata de varianta berlina. Acestea incep inca de la dimensiuni, cand aflam ca Passat CC este mai lung si mai lat decat varianta clasica cu 31, respectiv 36 de milimetri. Pentru a fluidiza liniile, inaltimea a coborat insa drastic, Passat CC fiind cu 5 centimetri mai scund decat varianta sedan. Urmeaza schimbarile de look, Passat CC fiind o versiune ceva mai fluida a modelului pe care il putem admira pe strazi in acest moment.
Blocurile optice anterioare si posterioare au fost alungite pentru a se integra perfect in peisaj, spatele coboara lin dinspre montantul 3 inspre portbagaj, linia usilor spate fiind singura care dezamageste oarecum, inginerii de design Volkswagen fiind nevoiti sa "taie" usa in conditiile unui spatiu mult mai restrans decat in cazul variantei berlina. Cu toate acestea, spatiul destinat bagajelor nu a avut de suferit, fiind disponibili 535 de litri pentru incarcarea diferitelor obiecte in portbagaj.
MOTOARE
In ceea ce priveste motorizarile, Volkswagen a optat pentru doua unitati turbodiesel de 2.0 litri (140 si 170 CP) si pentru alte trei motoare pe benzina cu injectie directa (1.8 litri TSI/160 CP si 250 Nm, 2.0 litri TSI/200 CP si 280 Nm sau V6 3.6 FSI/300 CP si 350 Nm). Acesta din urma este cel mai puternic motor al gamei, accelerand de la 0 la 100 km/h in 5.6 secunde. Normal, viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h, in virtutea intelegerii intre constructorii germani.
DESPRE 1.8 TSI
Noi am testat versiunea pe benzina de 1.8 litri echipata perfect pentru ca cel de la volan sa se simta ca intr-o masina care il respecta. Desi suntem o tara de maniaci in ceea ce priveste versiunile TDI, motorul de 2.0 litri fiind intalnit in aproape toate intersectiile patriei, "benzina" de 1.8 litri trebuie luata cu adevarat in seama atunci cand se ajunge la optiuni de cumparare. Avantajele imediate ale TSI-ului de 1.8 litri si 160 de cai sunt silentiozitatea unitatii, pretul sensibil mai scazut decat cel al motoarelor diesel (versiunea testata porneste de la 26.000 de euro in Romania) si, mai ales, nivelul de pret la care a ajuns motorina la statiile de alimentare. Si inca ceva, un element care tine de senzorial si care este adeseori trecut cu vederea atunci cand in calcul intra elemente mult prea materiale: benzina se simte si se aude altfel. Iar daca cei 160 de cai de sub capota vi se vor parea prea anemici, lucru putin probabil daca aveti de gand sa plimbati cu masina inca maximum doua persoane, aveti la dispozitie o gama intreaga de motoare super-potente, care culmineaza cu un V6 de 300 de cai demn de o limuzina de lux: Control adaptiv al sasiului, tractiune integrala 4Motion, DSG cu sase trepte.
CONSUM ASTEPTAT
Tot secretul in pregatirea psihica e sa va asteptati la un consum relativ ridicat, demn de un coupe. In cazul modelului testat de noi, consumul urban s-a ridicat la 13.7 litri/100 de kilometri, in timp ce in afara a scazut, dar nu mai jos de 8 litri. Limitele sunt normale, insa nu e cazul sa va asteptati la economie, pentru ca CC-ul va invita la pedala.
CONFORT CAT CUPRINDE
Unul dintre punctele forte ale noului Passat CC este reprezentat de suspensiile destul de sportive incat sa iti ofere senzatia de sportivitate, dar indeajuns de moi incat trecerea peste liniile de tramvai idioate din Bucuresti sa nu te transforme intr-un off-roader de ocazie. Elementul de confort nu intarzie sa apara nici la interior, unde bancheta din spate transformata in doua locuri nu da semne ca ar putea deranja in vreun fel ocupantii. Mai mult, spatiul pentru picioare este mai mare decat in Mercedes CLS, primul exponat adevarat al coupe-urilor cu patru usi si mdoelul care a deschis practic acest segment de piata. E adevarat, conceptul de coupe implica o vizibilitate posterioara limitata. Din nou un element normal, corectat insa de Volkswagen prin sistemul Park Assist Vision, care intra in functiune automat atunci cand este angajat marsarierul. Acest pachet vine optional in versiunile superioare, dar noi l-am avut si a fost util. La fel cum este touchscreen-ul de pe consola centrala care stocheaza toate comenzile importante ale masinii sau tastatura de telefon ascunsa dupa un panou in bord care devina disponibila la nevoie. Depinde numai de voi sa evaluati utilitatea acesteia in conditiile in care sistemul bluetooth are nevoie de telefonul celui care il utilizeaza.
Una peste alta, Passat CC este un model placut, care iti ridica imaginea si respectul pe care cei din jur ti-l ofera in trafic. A treia varianta de caroserie sosita in gama Passat devine, astfel, un "must" pentru cei care isi doresc sa iasa, pe cat posibil, din linia clasica a detinatorilor de VW. Asta daca nu isi aleg 2.0 TDI.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
Comentarii (0)