Strategia prin care Tesla Motors a reușit să câștige clienți la nivel mondial este lăudată de unul dintre oamenii-cheie din cadrul Audi. În cadrul unui congres pe tema dezvoltării pieței de mașini electrice care a avut loc în Germania, directorul biroului de strategie pe zona electromobilității din cadrul Audi a declarat că modul în care compania Tesla Motors a reușit să dezvolte de una singură o infrastructură reală și utilă dedicată clienților săi este un model de urmat de toți ceilalți constructori de pe piață.
"Urăsc să spun asta, dar Tesla a făcut totul ca la carte", spune Stefan Niemand, care se ocupă de zona de mașini hibride și electrice la Audi.
Conform oficialului mărcii germane, strategia pe care mizează constructorii clasici în această zonă este una greșită pentru că un client nu are cum să fie atras de mașini cu performanțe mai slabe, dar cu prețuri mult mai ridicate decât mașinile echivalente convenționale. "Mașinile electrice sunt mai lente decât cele convenționale și au o autonomie mult mai mică. În compensație, sunt mai scumpe. Cu acest tip de abordare, zona mașinilor electrice nu se va dezvolta cu adevărat foarte curând", afirmă Niemand.
Prima electrică Audi: un SUV cu autonomie de 500 de kilometri
Cuvintele de laudă pe care oficialul Audi le are pentru Tesla Motors vin în contextul în care primul model 100% electric care va apărea în gama mărcii germane va fi un SUV rival cu noul Tesla Model X, cel mai recent model electric din portofoliul Tesla Motors. Acesta a fost prefigurat de conceptul e-tron quattro (foto jos), dezvăluit în toamna anului trecut. COnform datelor tehnice preliminare, modelul de serie va dispune de trei motoare electrice și de un pachet de baterii de 95 kWh care îi va oferi o autonomie totală de circa 500 de kilometri. Viitorul SUV electric al celor de la Audi va fi lansat oficial în 2018.
De ce nu incep cei de la audi cu un model mai mic.....heloooo A1????
Masina mica usoara,nu are nevoie de 2-3 motoare electrice......1 motor electric plus 1 pachet de baterii si ajunge......mai ales ca o asemenea masina are mai putina 'electronica' ca un suv gen Q7.....
Oare de ce se vrea un suv de 2 tone cu autonomie de 500km cand pot face un sedan sau hatch de 1.4-1.5 tone cu autonomie de 600-700km???de ce nu???
Ajungi sa faci o masina de 1t, sa zicem, cu 17.000Eu si una de asta mare cu 20.000. Ok, acum unde iti este mai usor sa mai adaugi profitul tau? Evident pe una care "by default" este scumpa.
Mai punem la socoteala (am mai spus mai demult asta) deschizatorii de drumuri sunt dispusi sa plateasca pentru o tehnologie noua dar au o carcateristica: deobicei acestia sunt cu resurse financiare grase.
Ofera-le un tanc ca dimensiuni (ego-ul de realizati in viata), unul electric (se simt eco - responsabilitatea fata de mediu) si performante apropiate de cele cu care i-ai obsinuit pe masini clasice (noua tehnologie nu e cu nimic mai prejos)
Reteta e respectata....
Altfel te chinui sa gasesti metode de vanzare si de utilizare tip renault care incearca fix invers: promovarea electricelor in randul maselor si a celor care au nevoie de mobilitate imediata in zona urbana.
"parerea mea"