Primăria Capitalei a aprobat noi marcaje rutiere prin care vrea să încurajeze mai mult circulația pe două roți. În plus, autoritățile vor să îi împiedice pe șoferi să blocheze intersecțiile.
Potrivit proiectului, vor fi amenajate “pătrate” pentru biciclete în spațiile ocupate în prezent de prima mașină care oprește la semafor. Marcajul, când va fi gata, va avea o lungime de trei metri, iar șoferii nu vor avea voie să îl încalce.
Altfel, riscă să fie sancționați de polițiști, spun inițiatorii proiectului. Potrivit Codului Rutier, cei care trec de marcajul de stop la culoarea roșie a semaforului, riscă o amendă de până la 725 de lei și suspendarea permisului pentru 30 de zile.
Noile marcaje vor apărea în intersecțiile din București într-o lună sau două, când se va termina și licitația pentru aplicarea lor pe asfalt.
Via profit.ro
În campania electorală se promitea fluidizarea circulației în capitală, dar la centură nu prea se lucrează iar acum a apărut și tâmpenia asta cu prioritatea la biciclete, ca să fim siguri că traficul se va bloca de tot.
Până la fluidizare, pietonii, posesorii de trotinete electrice, biciclete să pună mână și să învețe regulile de bază de tranversare și circulație, măcar atât să realizeze în viețile lor.
Că-s mai penibili ca unii șoferi.
Isi aduce aminte cineva de banda de autobuz de pe DN1? in zona fantanii Miorita? Atunci s-a incurajat folosirea autobuzului.
Păi tocmai prin costuri crescute și îngreunarea deplasării cu mașina personală se descurajează folosirea. E soluția pe care au implementat-o orașele care au reușit, măcar parțial, să își rezolve problemele de trafic. Altfel, oamenii nu folosesc mijloace alternative și transportul în comun.
Eu n-am văzut în nicio țară plecând de la semafor plutonul de mașini în urma unui grup de bicicliști.
Unde ai văzut tu pusă în practică tâmpenia asta?
E un lucru benefic şi normal.
De Paris nu stiu detalii, dar in Londra transportul in comun este mult mai bine dezvoltat decat in Bucuresti. Oamenii au o alternativa buna folosirii masinii.
Cand locuiam in Drumul Taberei si lucram undeva pe Nicolae Caranfil mergeam zilnic cu masina la birou. Dupa ce m-am mutat in Tineretului am inceput sa folosesc metroul pentru a ajunge in Pipera, pentru ca aveam linie directa si ajungeam mult mai repede decat cu masina (scuteam minim o ora zilnic). Asta chiar si in conditiile in care aveam salariu mai mare si o masina pe care voiam sa o conduc mult mai mult (am trecut de la Octavia 1.6i la 335i)
Dar discutia asta e degeaba, pentru ca aceste patrate seamana foarte mult cu investitiile in borduri - ceva ieftin care poate fi facturat foarte scump.
Orice biciclist care este în plus pe străzile din oraş, cu benzi dedicate bicicliştilor, însemană o maşină în minus !!!
Dăăăhhhh
Dar aşa este, unii români nu înţeleg civilizaţia şi o refuză.
Da, zona pentru biciclişti se întinde pe toate benzile, dar NU ESTE PENTRU CA ei să blocheze toată strada!!! ci de fapt zona este pentru a "aduna" din spate toţi bicicliştii şi a le da posibilitatea de a face plecarea separat de maşini, fiind bine ştiut că la plecare bicicliştii se dezechilibrează cel mai des, şi că la semafoare înainte era periculos pentru că şirul de biciclişti este mereu câte unul în unghiul mort al şoferilor.
@Edikkk - "Orice biciclist care este în plus pe străzile din oraş, cu benzi dedicate bicicliştilor, însemană o maşină în minus !!!" ai perfecta dreptate, dar ai ignorat cateva probleme care ar trebui rezolvate inainte de desenarea patrate de care se vorbeste in articol: construirea de piste de bicicleta suficiente si utilizabile (ceea ce mi se pare aproape imposibil pe bulevardele cu parcari in spic si trotuar mai mult lipsa, gen Mihai Bravu si Iuliu Maniu) si aducerea transportului in comun la un nivel decent, pentru ca realist vorbind majoritatea oamenilor pe care ii scoti din masini nu vor folosi bicicleta, mai ales in zile cu vreme nefavorabila (>35 grade, ploi, ninsoare)
Cat despre plecarea separata - daca sunt semafoare diferite pentru masini si biciclisti, masinile vor pleca mai tarziu de pe loc, cee ce este tot o blocare.
Acum o luna am dus masina cumnatului meu la reparat in Craiova, iar de acolo m-am intors cu bicicleta. 65 Km de i-am facut in 2h40m, cu pauze cu tot. Trenul, din gara pana in gara, face 2h, in timp ce in Anglia un tren personal atinge 160 Km/h
Unde sunt benzi speciale de bicicleta si semafoare separate, semafoarele de bicicleta se inverzesc cu aprox 5 secunde mai devreme decat cele dedicate autoturismelor.
Filtrarea coloanelor de masini oprite la semafor nu este interzisa nici acum motocicletelor sau bicicletelor, reglemtarea asta doar ar permite-o explicit.
Pe bicicleta poti folosi oricare banda, in functie de directia de mers si semnalizarea intentiei de a schimba directia. Altfel nu ai putea vira niciodata la stanga...
Un lucru necunoscut majoritatii soferilor este ca trebuie sa cedezi prioritatea biciclistilor cand virezi dreapta sau stanga si intersectezi banda de bicicleta. De nu stiu cate ori era sa mi-o fur cu soferi care nici macar nu semnalizeaza...
Cat despre cine plateste impozitele...mai bine ma abtin. Un biciclist cred totusi ca le plateste mai corect si consecvent decat alti participanti "de lucs" in trafic.