Un nou suflu
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Toyota Auris este noua propunere a constructorului japonez pentru extrem de disputata clasa compacta europeana. Este segmentul unde Toyota a avut un succes mondial cu modelul Corolla pe care l-a vandut timp de 40 de ani si 10 generatii in peste 32 milioane de exemplare. Insa, acum a venit timpul pentru un nou model. Corolla nu a murit insa si merge mai departe doar ca model in trei volume pe care l-am testat deja.
Toyota vrea sa impuna Auris ca un model european creat in Europa. Auris este disponibila ca hatchback cu cinci usi fabricat in Marea Britanie la Burnaston si cu trei usi ce se va fabrica in Turcia. Gama de motorizari cuprinde doua propulsoare pe benzina de 1.4 si 1.6, precum si doua motorizari diesel de 1.4 si 2.0. Acesta din urma a fost versiunea pe care am testat-o. Sunt disponibile trei nivele de finisare: Terra, Luna si Sol, ultima fiind si cea mai bine dotata.
Prima impresie o face designul exterior. Mult mai atragator ca cel al generatiei precedenta de Corolla, dar inca nu reuseste sa starneasca emotii. Japonezii nu sunt adeptii unui design socant, preferand sa mearga pe cartea sigurantei. Ne-au placut blocurile optice ce grupeaza si semnalizatoarele si stopurile desenate in aceeasi nota cu farurile. Linia generala este usor inalta fata de concurenta directa, dar Auris are totusi o prezenta dinamica. Profilul mai ales place privirii. Auris a fost desenat la Centrul de Design Toyota din sudul Frantei.
A doua impresie este cea data de portiere si capota. Acestea sunt mai usoare decat cele cu care eram obisnuiti. Portierele nu se inchid cu acel feeling de greutate pe care il cautam de obicei. Pe de alta parte, o portiera mai usoara nu ne va strivi mana sau piciorul atunci cand masina este parcata in panta si uitam usa deschisa.
Fiabilitatea si impresia de lucru bine facut au fost mereu atu-urile Toyota. Auris nu face exceptie. Plasticele folosite la interior par durabile desi unele din ele nu sunt atat de placute la atingere. Spatiul interior in schimb este incredibil de mare pentru o masina din clasa compacta.
Pasagerii din spate vor in special rasfatati cu spatiu pentru picioare si cap. Spatarul banchetei are doua pozitii ceea ce adauga un plus de confort pentru pasagerii din spate. In fata socheaza consola centrala in forma de arc. Avand un aspect pur estetic, ea gazduiste schimbatorul de viteze si levierul franei de mana. Acesta din urma are o forma originala mai ales cand este tras. Sub consola exista un spatiu de depozitare dar la care se ajunge cu destula greutate. Singurul avantaj al consolei in forma de punte este faptul ca pozitioneaza ideal atat schimbatorul de viteze cat si frana de parcare. Desi pare masiva, consola nu afecteaza spatiul celui de la volan sau pasagerului fata. La volan mai remarcam ceasurile optitron identice cu cele inaugurate de Corolla Sedan. Culoarea portocalie este calda iar intensitatea iluminarii ceasurilor poate fi reglata atat cu farurile aprinse sau cu ele stinse. Ce centrul cadranelor exista cate un display digital pe care ne sunt oferite informatii despre nivelul carburantului si temperatura lichidului de racire, precum si datele de la computerul de bord. Ca si la Corolla acesta este actionat printr-un mic buton plasat chiar langa cadranele din bord. Un buton amplasat pe volan ar fi fost mai practic. Si pentru ca am ajuns la volan, pe el gasim doar comenzile sistemului audio. Consola centrala foloseste aceasi amplasare si butoane ca si Corolla Sedan. Per total avem un interior placut si cald, dar fara artificii prea mari de design daca nu luam in seama “puntea” dintre cele doua scaune.Modelul testat a fost un Auris 2.0 D-4D Linea Sol. Acest model foloseste o cheie inteligenta care descuie automat masina atunci cand atingem manerul portierei iar un mic buton amplasat tot pe manerul exterior incuie masina. In interior avem buton de start/stop motor amplasat langa coloana volanului. Practic cheia ramane in buzunarul proprietarului. Motorul diesel de doi litri este cel mai puternic propulsor oferit deocamdata in Romania. Dezvolta 126 CP si 300 Nm, cifre suficinete pentru a impinge modelul Auris catre o viteza maxima de 195 km/h si un sprint 0-100 km/h in 10.3 secunde.
Consumul declarat de constructor este de 7 l/100 km in mediu urban si 5.4 l/100 km combinat. In decursul testului nostru, computerul de bord a indicat un consum mediu de 7.5 l/100 km, deci valorile date de Toyota nu sunt departe de adevar. Acest motor surprinde printr-un cuplu imens inca de la 2000 rpm si impinge viguros pe aproape toata plaja de turatii. Surprinde si faptul ca pe Auris acest motor este extrem de silentios in timp ce pe Corolla Sedan este extrem de zgomotos. Auris beneficiaza, probabil, de o mai buna izolatie fonica. De asemnea, este singurul model cu cutie de viteze cu sase trepte. Auris ofera si gadgetul Toyota numit Shift Indicator. Doua sageti luminate pe bord indica momentul oportun pentru schimbarea treptei de viteza. Programul te imbie la un mod economic de condus, dar este pur informativ.Calitatea tinutei de drum este mai mult decat buna in ciuda faptului ca puntea spate este semirigida. Toyota monteaza o suspensie independenta pe puntea spate doar pentru modelele mai puternice ca cea animata de turbodiesel-ul de 2.2 litri si 180 CP. Chiar si fara suspensia independenta spate, Auris se descurca admirabil in oras si la drum lung. Pe suprafete denivelate, suspensia se dovedeste un pic zgomotoasa. Partea mai putin buna este directia. Asistarea electronica este exagerata si anuleaza feedback-ul catre cel de la volan. Franele sunt mai mult decat prompte iar ambreiajul necesita un pic de obisnuinta, pedala fiind destul de tare. Per total, insa, Auris este un pachet mai mult decat placut pentru o familie.
Toyota a pus accest si pe latura sigurantei. Auris este oferita cu nu mai putin de noua airbaguri in dotarea de serie inclusiv un airbag pentru genuchi, o premiera in clasa compacta. Mai ramane de discutat un sigur aspect. Pretul. Modelul testat costa 21.325 euro DDP, destul de mult pentru aceasta clasa. Insa preturile pentru Auris pornesc de la 14.689 euro DDP.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)