Organizația independentă non-profit International Council on Clean Transportation (ICCT) cu sediul la Berlin a realizat un amplu studiu cu privire la emisiile mașinilor în timpul rulării obișnuite pe drumuri, pentru a verifica în ce măsură acestea respectă normele de poluare.
Testul a primit numele oficial The Real Urban Emissions Inițiative (True) și a constat în testarea a nu mai puțin de 4.850 de mașini echipate cu motoare diesel și pe benzină de la Euro 3 la Euro 6. În funcție de emisii, mașinile au primit unul dintre cele 3 rating-uri disponibile: verde pentru un rezultat bun, galben pentru un rezultat mediocru și roșu pentru rezultate slabe.
Organizatorii au măsurat în special emisiile de oxid de azot, gazul care a condus la scandalul Dieselgate, iar rezultatele publicate au potențialul de a trage un semnal de alarmă.
Datele arată că toate mașinile echipate cu motoare diesel Euro 3, Euro 4 și Euro 5 au primit rating roșu, la fel ca și 91% dintre mașinile cu motoare diesel Euro 6. Cu alte cuvinte, inclusiv modelele care utilizează motoare de ultima generație emit mai mult oxid de azot decât permite legea în timpul rulării obișnuite pe șosea.
De asemenea, 4 grupuri auto au avut în medie emisii de peste 12 ori mai mari decât limitele admise, iar toate unitățile Euro 5 au emis de peste două ori mai multe emisii de oxid de azot decât limitele permise.
În schimb, toate mașinile echipate cu motoare pe benzină Euro 6 au primit calificativul galben sau verde.
Oficialii ICTT susțin că principala concluzie a studiului este că șoferii ar trebui să evite achiziționarea mașinilor diesel, chiar dacă acestea respectiva norma de poluare Euro 6.
"Dacă aș fi un client, m-aș uita la aceste cifre și aș junge la concluzia că nu trebuie să cumpăr o mașină diesel. Nici măcar vehiculele cu motoare diesel Euro 6 nu obțin performanțe bune în acest moment, așa că cele mai multe dintre ele nu ar trebui să aibă acces în centrul orașelor", spune Peter Mock, membru în cadrul ICCT.
Via Motor1
Cat oxid de carbon permite legea?
Exista oxid de carbon sau e traducerea gresita?
In plus, normele tot mai drastice din ultimii 6-7 ani, i-au obligat pe constructori sa faca ceva mai mult sau mai putin legal. Altfel "mureau".
Judecand la rece, poate ca cea mai buna solutie (daca e sa ne gandim la mediu si la ursii polari), ar fi fost interzicerea motoarelor diesel, cel putin pentru autoturisme, iar asta sa se fi intamplat de f multi ani. Dar asta ar fi fost ca si cum ai interzice cola. Ai avea curaj s ao faci?
Nu s-a facut asta, pentru ca oamenii traiau in mirajul unui consum redus si motoare curate, asa cum erau promovate aceste dieseluri.
De multi ani tot incerc sa explic unora: nu amestecati efectul de sera cu poluantii.
Pt efectul de sera (chestia aia cu ursii polari ) responsabil este CO2, si spre surprinderea unora, masinile DIESEL emit mai putin CO2 decat cele pe benzina ( implicit si consum de carburant mai mic).
Pentru poluanti, este alta poveste...s-a tot facut lobby (de catre marii constructori) ca limitele legale la diesel (cel putin pana anul trecut) sa fie mai "permisive" decat cele pe benzina...
noi nu le amestecam...doar ca in realitate merg mana'n'mana
Cine ? Pai statul ca a incasat TVA-uri si impozite pe profit, producatorii si institutiile care trebuiau sa verifice emisiile corect.
Eu anul trecut am cumparat un Golf diesel euro 6. De ce a permis statul sa se vanda daca azi(la un an) nu sunt bune? Pai il fac KamiKaze si ii dau foc in primarie...
sa ne anunti data "evenimentului". Aduc berea si pop-cornu'. Inteleg ca micii sunt din partea casei si manelele se vor auzi, in ultimele acorduri, din masina.
sper ca nu a fost cu suparare...:)
n-am inteles de ce totusi ti-ai tras un diesel cand se discuta de ani de zile despre asta. Pe de alta parte carui stat vrei tu sa te adresezi, celui roman? Pentru ca nu vad sa existe un stat roman, doar o gasha de analfabeti, incompetenti si fara cap