După ce a fost prezentat în premieră mondială anul trecut în Turcia, Fiat Tipo se lansează în această lună și în România, una dintre piețele iubitoare de berline pe care Fiat are speranțe majore în ceea ce privește potențialul de vânzări. Noul sedan de segment compact duce mai departe moștenirea lui Linea, plusând însă cu o serie de elemente tehnologice opționale care îl aliniază la standardele anului 2016.
Berlina compactă Fiat are în vizor rivali precum Peugeot 301, Citroen C-Elysee, Renault Fluence, Hyundai Elantra, Skoda Rapid sau Seat Toledo, dar încearcă să rupă și din felia de piață a lui Dacia Logan printr-o politică de prețuri care se anunță interesantă încă de la început.
Astfel, versiunea de motorizare de bază a noului Fiat Tipo, 1.4 de 95 CP, are un preț de listă de 12.200 de euro cu TVA inclus, însă în momentul lansării clienții au la dispoziție o ofertă temporară care scade prețul de achiziție la 10.990 de euro.
Trei motorizări, doar cutii manuale
Fiat Tipo este oferit în România în 3 versiuni de motorizare. Dacă baza este "benzina" 1.4 de 95 CP, oferta de motoare diesel Multijet începe cu 1.3 Multijet 95 CP și se termină la 25 de cai putere mai sus cu 1.6 Multijet de 120 CP, cel mai scump și puternic motor din ofertă. În oferta Tipo nu există deocamdată cutii automate, singura alegere fiind o transmisie manuală cu 6 rapoarte.
La nivel de echipări, există 4 soluții: baza se numește Tipo, urmată de Pop (+1200 de euro), Easy (+1000 de euro) și Lounge (+1100 de euro). În momentul lansării, Tipo este disponibil și într-o versiune de echipare specială denumită Opening Edition.
Fiat Tipo, echipare de bază: Aer condiționat manual; Închidere centralizată cu telecomandă; Geamuri electrice față; Oglinzi laterale reglabile manual; Volan reglabil pe înălțime; Radio MP3 Player cu port USB; Servodirecție electrică; Sistem Follow Me Home; Faruri reglabile; Roata de rezervă de dimensiuni normale; ABS, EBD, ESP, BAS; Airbag șofer+pasager (Seatbelt reminder Șofer); Lumini de zi; Senzor de presiune în pneuri; Carcase negre pentru oglinzi; Bare de protecție în culoarea caroseriei; Jante de oțel 15 inch; Deschidere portbagaj din interior; Frâne față disc, frâne spate tamburi.
În echiparea de lansare Opening Edition, bazată pe nivelul al doilea (Pop), clienții vor regăsi elemente adiționale precum: Oglinzi laterale electrice; Conexiune Bluetooth; Comenzi audio pe volan; Deschidere portbagaj prin apăsare logo Fiat; Scaun șofer reglabil pe înălțime; Banchetă rabatabilă 60/40; Parasolar șofer și pasager cu oglindă; Aurbag-uri laterale și cortină; Frâne spate disc; Carcase oglinzi în culoarea caroseriei; Faruri de ceață; Cotieră față; Senzori de parcare; Jante aliaj 16 inch; Geamuri electrice spate; Inserții cromate; Calandru cromat.
Între opțiunile disponibile contracost pe toate nivelurile de echipare se numără Navigația Touchscreen de 5 inch (1100 de euro), Jante din aliaj de 17 inch (750 de euro), Vopseaua metalizată (500 de euro), Sistem Start-Stop (500 de euro), Aerul condiționat automat (440 de euro), Cameră de marșarier (170 de euro), Scaun șofer cu reglaj lombar (170 de euro), Scaune față încălzite (185 de euro), Seatbelt Reminder pasager (50 de euro).
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
PREȚ (Euro cu TVA) | OFERTĂ LANSARE (Euro cu TVA |
ECHIPARE TIPO | |||
1.4 |
95 CP 127 Nm |
12.211 | 10.990 |
1.3 Mjet |
95 CP 200 Nm |
14.945 | 13.451 |
1.6 Mjet | 120 CP 320 Nm |
- | - |
ECHIPARE POP | |||
1.4 |
95 CP 127 Nm |
13.445 | 12.101 |
1.3 Mjet |
95 CP 200 Nm |
16.166 | 14.550 |
1.6 Mjet |
120 CP 320 Nm |
17.444 | 15.700 |
ECHIPARE OPENING EDITION | |||
1.4 |
95 CP 127 Nm |
13.889 | 12.500 |
1.3 Mjet |
95 CP 200 Nm |
16.611 | 14.950 |
1.6 Mjet |
120 CP 320 Nm |
17.889 | 16.100 |
ECHIPARE EASY | |||
1.4 |
95 CP 127 Nm |
14.444 | 13.000 |
1.3 Mjet | 95 CP 200 Nm |
17.166 | 15.449 |
1.6 Mjet | 120 CP 320 Nm |
18.444 | 16.600 |
ECHIPARE LOUNGE | |||
1.4 | 95 CP 127 Nm |
15.556 | 14.000 |
1.3 Mjet | 95 CP 200 Nm |
18.277 | 16.450 |
1.6 Mjet | 120 CP 320 Nm |
19.555 | 17.599 |
Noul Fiat Tipo este produs la fabrica pe care constructorul italian o deține în Bursa (Turcia).
În cursul anului 2016, familia de caroserii ale lui Tipo se va îmbogăți cu o versiune hatchback (înlocuitorul lui Bravo) și una break (înlocuitorul lui Croma).
Ceea ce nu inteleg este insa de ce italienii se zgarcesc la ecranul bicisnic cu grafica slaba de 2010 in 2016...Majoritatea telefoanelor mid si toate high sunt peste ecranul respectiv ca marime si rezolutie...Daca mareau pretul cu 2-300 de euro puteau oferi ceva macar mai de 2014...
Pretul e bun insa. Linea a fost fiabila insa destule au venit cu defecte de fabricatie (aer conditionat cu durata de functionare de doar cateva saptamani si imbinari defectuase ale bordului), defecte remediate pe gratis in garantie, insa nu fara urmari...ca deh...mecanicii romani sunt cam neglijenti. Poate s-au mai scolit turcii intre timp sa realizeze un produs final mai cizelat.
la doblo am schimbat motorul multijet cu totul la 300 000km, da bravo ma'
Si designul e mai elegant vs. Logan, 301 ori C-Elysee, chiar daca nu aduce vreun element deosebit.
De remarcat si garda la sol relativ mare, care pe unele asa-zise sosele de la noi poate fi un atu.
Fiat Tipo 1.3diesel - echipare de baza - 14.950euro
Logan Laureate 1.5diesel - laureate (posibil si cu navigatie) - 11.450euro
Diferenta de pret intre ele e de 3500euro ! (la benzinare nu m-am uitat, dar 0.9tce este peste acest 1.4aspirat si tot mai ieftin trebuie sa iasa).
Deci daca voi luati pretul cu rabla la aceasta "rabla", atunci luati la fel si pentru cealalta "rabla" (loganul)... si o sa vedeti ca nu se mai suprapune deloc.
Acesta ofera butoane la aerul conditionat mai mari ca navigatia.
Loganul are motorizarea diesel mult mai buna si mai economica decat dieselurile de la fiat.
Este fiabil, pe cand fosta Linea a fost slabuta.
Ramane de vazut cum se va descurca noul Tipo ca fiabilitate. Nu pot sa zic nimic in aceasta prinvinta.
Airbagurile cortina sunt un mare fâs. Sunt demodate. Logan are airbaguri cap – torace, de ultima generatie, in functie de intensitatea impactului
La banii astia Fluence are discuri spate standard si e mai masina decat un prafuit de Fiat care n-a mai scos pe piata nimic serios de un deceniu.
Hibernare placuta Fiat.
2. Tipo
3. Restul
nu are rost comparatia cu loganul, aici vorbim de automobile nu de frigidere sau masini de spalat ....
ca performante citroenul e mult peste tot din low costul clasei, 10.8 secunde la 100kmh e mai mult decat decent.
Pana si mda ....Fiaturile chiar nu sunt prafuite ...sunt doar niste strategii aiurea, pozitionari dubioase pe piata etc......tine de marketing.....
Pentru redactie cam amestecati "clasele compacte" intre ele...."unele sunt mai compacte decat altele"......din punctul meu de vedere Fluence, Focus, Astra, Corolla, Jetta, Elantra sunt din alt film.....Fiatul aici de fata e concurent cu duoul 301/ c-elysee, cu duoul rapid/ toledo si cam atat . Loganul si el este din alt film....un film mai ieftin dar chiar bun.....cu Logan se ridica o tara din cenusa nu cu SH din autohausuri....dar e alta discutie........
By the way cui nu-i place modelul asta....poate mi-l faceti mie cadou ...accept si varianta entry, culoare alba, cea mai ieftina.....va astept!!!!!
Iti spun eu un motiv ELEMENTAR pentru care Tipo este ''peste'' Logan :
-Clasa din care face parte ( segmentul C ) nu (B )
Nu au nici o relevanta ceea ce ai spus . Frane cu disc pe spate au toate masinile ale caror putere este de 100 sau peste 100CP .Vezi Tipo 1.4 95CP sau 1.3 95CP nu are in lista de dotari standard frane spate pe disc. Doar versiunile de peste 100 CP.
*lasa segmentarea, citeste ce scrie automarket
*are prea putin legatura cu puterea dezvoltata, ci masele implicate si pretul de piata (fa o medie intre 12.211 si 19.555 , vezi ce da )
Pe de alta parte, legat de clase/game/segmente, e adevarat ca Automarket le-a amestecat, dar nu va ganditi ca publicul larg analizeaza asa minutios. Cine isi cumpara o masina se uita la aspect, la cat de mare sau mica "pare" masina, la pret si poate la unele dotari.
Decizia de achizitie se poate schimba usor, oamenii alterneaza si vor sa primeasca mai mult pentru banii lor. Eu cred ca ar trebui inclus un tabel de preturi comparativ cu Duster si alte SUV/Crossover: C-Cross, Captur, etc. ...
PS: ma omoara codul capcha pe care trebuie mereu sa-l introduc de 2 ori pentru ca de fiecare data o gresesc, chipurile, pe prima !
301, C-Elysee nu se vand in Occident deci acesti concurenti sar din schema(probabil ca le cad ouale astora daca sunt vazuti cu astfel de modele in oferta) ,
Logan are un target de clienti foarte bine definit,
Rapid cred (repet, cred) ca in Vest e preferat pentru flote
Jetta e o Matrioska inutila,
Fluence e pe moarte
si echipa Octavia,Astra, Focus (n-am inteles de ce nu se pune si Golf) este formata din compacte "mai" compacte din pdvd al pretului, calitatii, conforului, imaginii, etc
Concluzionez ca Tipo isi cauta si isi va gasi un segment de utilizatori foarte bun.
Automarket spune cam asa : ''Berlina compactă Fiat'' & ''Renault Fluence, Peugeot 301, Skoda Rapid și Hyundai Elantra'' & ''are în vizor rivali precum Peugeot 301, Citroen C-Elysee, Renault Fluence, Hyundai Elantra, Skoda Rapid sau Seat Toledo'' . Apare cumva Dacia Logan in aceasta lista ? Evidenta ca nu, fiindca este de segment (B), nu (C). Pretul este unul destul de discutabil avand in vedere varianta de varf care costa 17.599, cat pretul a doua Loganuri.
Daca exista si vreo campanie de reduceri la Dacia, pretul unui Logan 2 Laureate poate scadea bine sub 12.500 euro, pretul de intrare in gama al modelului Tipo.
A, ca fiecare din firmele respective au modele sedan compacte mai ieftine decat surorile hb, asta e alta mancare de peste. Sunt mai ieftine pentru ca au mai putine dotari si se opresc la un anumit plafon de pret, plafon peste care trec hb-urile.