Înainte de lansarea unui model de serie, fiecare constructor auto dezvoltă mai multe unități de pre-producție pe care le testează pentru a identifica eventualele probleme de natură tehnică.
Aceste unități sunt destinate exclusiv testelor oficiale ale constructorilor și nu sunt aprobate pentru a fi comercializate și utilizate pe scară largă pe drumuri publice. În mod obișnuit, după lansarea versiunii de serie a modelului respectiv, constructorii renunță la mașinile de pre-producție, de obicei prin casare.
Presa germană a descoperit însă că, în perioada 2006-2018, Volkswagen vândut mașini de pre-producție, iar clienții finali erau informați că acestea sunt mașini noi sau second-hand, fără nicio mențiune cu privire la faptul că au fost construite pentru teste.
Informațiile au fost confirmate de un purtător de cuvânt al Volkswagen, care a anunțat un recall de 6.700 de mașini de pre-producție care au fost comercializate unor clienți finali, deși documentele interne obținute de presă indică existența a 17.000 de cazuri.
4.000 de mașini au fost comercializate în Germania, în timp ce restul de 2.700 de unități au ajuns în Europa și America de Nord.Purtătorul de cuvânt al constructorului a adăugat că nu au fost semnalate accidente cu mașinile de pre-producție care au fost vândute, însă a inițiat un recall pentru că germanii nu știu cât de diferite sunt aceste unități de cele care au fost ulterior aprobate de autorități. De exemplu, unele unități ar fi necesitat doar un update software pentru a respecta legislația, în timp ce altele difereau atât de mult de versiunile de serie încât ar fi trebuit casate.
În plus, Herbert Diess, CEO-ul Grupului Volkswagen, a fost informat despre această practică în iulie 2016, însă a anunțat autoritățile abia acum, în momentul în care informațiile au apărut în presă.
Ministrul de Transport din Germania va analiza dacă Volkswagen va fi amendată cu câteva mii de euro pentru fiecare mașină de pre-producție care a fost vândută.
Cel puțin pentru moment, Grupul Volkswagen afirmă că mașinile de pre-producție în această situație aparțin doar brandului Volkswagen, în timp ce Audi, Skoda, Seat sau Porsche nu au aplicat această strategie.
"Faptul că vorbim despre unități Volkswagen construite între 2006-2018 demonstrează că Volkswagen nu a înțeles nimic, nici măcar la trei ani după ce scandalul Dieselgate a devenit cunoscut", spun oficialii grupului VZBV, care apără interesele consumatorilor germani.
Via Handelsblatt
Sunt de parere ca in anii ce urmeaza o sa luam parte la niste miscari politico-economice serioase, si cazuri rasunatoare de coruptie, spalare de bani, evaziune si alte si alte probleme vor fi scoase la iveala fix la momentul oportun, pentru a frana ascensiunea unora sau a altora. Si eu cred ca e doar inceputul: certurile intre americani si chinezi, cazul sefului Renault, cazul Huawei etc etc.
P.S. După atâtea dovezi ale escrocheriilor friților, cine își cumpără vw nou chiar că-i fraier și își merită soarta.
Din pacate pt ei....iau descoperit alcineva...
Ar trebui macar ca autoritatile germane sa dea voie clientiilor sa dea in judecata constructorul si sa le returneze bani cash(valoarea totala a vehiculului) pe fiecare model cu pricina...
Si daca ar reiesi ca VW a facut experiente pe oameni, si daca ar avea recall de 10.000.000 de masini, romanul mediu ar fi dispus sa plateasca si cu 1.000 de Euro mai mult numai sa aiba un VW Golf.
Pariu ca VW o sa fie si la anul nr 1 mondial? Ca nu va conta catusi de putin?
Că nu au poluat, că nu au măsluit testele.... AI MINŢIT CU NERUŞINARE până când era atât de evident că au primit şi amenda enormă !!!
Apoi au minţit că doar VW şi nu Audi, nu Porsche.... AU MINŢIT CU NERUŞINARE până când s-a demonstrat că au fost şi Audi şi Porsche !!!
Acum că sunt maşini pre producţie doar VW şi nu Audi, nu Porsche !!
Cine îi mai crede???
Bine că fac fabrica nouă în Turcia!!??!!!? Şi nu o fac în UE, nu în România, nu în Bulgaria !!!
Huooo VW!
Să vă cumpere turcii maşinile, eu nu cumpăr maşini făcute în Turcia cu preţuri europene GERMANE în Euro ca să o ducă bine Turcul şi Germanul !
Prefer orice dar nu VAG.
vw a facut experiente pe maimute pentru a afla si analiza impactul gazelor de esapament asupa organismului
"no biggie" endeed :))
Asa e, scoti un produs bun la un moment dat, iar dupa aceea ptr. multi ani e suficient o reclama reusita ptr. a vinde bine.
Dupa produsul bun cobori calitatea la una medie ori sub-medie, dar cu preturi umflate si asa devii super- profitabil.
Orice asemanare a celor de mai sus cu politica vw e pura coincidenta.
AAAAA, te refereai la toti din grupul VAG, da, si Audi si Porsche si...asa mai departe.
@LR Eu chiar cred ca altii nu procedeaza la fel pana la prima dovada. Asta cu "si altii fac la fel" e scuza de politicieni romani.
Pe bune VW, ar trebui sa angajezi niste tanti de la noi. Sterg praful, dau cu aspiratorul, nu creeaza scandaluri la nivel mondial ...