Tesla va dezvălui la sfârșitul lunii octombrie un cap-tractor electric cu autonomie de până la 480 de kilometri, în timp ce Mitsubishi Fuso eCanter a fost dezvăluit în această lună și este un camion electric cu autonomie modestă, de numai 100 de kilometri.
Segmentul transporturilor cu propulsie electrică este însă aprig disputat și de producători mai puțin cunoscuți, așa cum sunt americanii de la Nikola Motors. Constructorul susține că dezvoltă în prezent un camion alimentat cu hidrogen capabil să ajungă la o autonomie de circa 1.950 de kilometri, cel mai probabil conform standardului american EPA.
Pentru a-și demonstra credibilitatea, Nikola Motors a semnat și un parteneriat cu producătorul german Bosch, care îi va furniza sistemul xAxle care include motorul electric, transmisia și electronica într-un sistem sistem modular.
De asemenea, Nikola Motors a încheiat o înțelegere cu Ryder, una dintre cele mai mari companii de leasing pentru camioane din lume, pentru a oferi servicii de reparații și întreținere pentru noile camioane în toate cele 800 de unități pe care le are pe teritoriul Statelor Unite.
Nikola Motors nu a anunțat încă anul lansării camionului cu hidrogen, însă probabil că vom mai avea ceva de așteptat până la prezentarea oficială.Via Gas2
daca productia de hidrogen ar fi doar din electroliza apei prin care hidrogenul este introdus in pila si oxigenul eliberat in aer
astfel incat la producerea curentului electric hidrogenul din pila preia oxigen din atmosfera, dar exista un echilibru !!!
ar fi bine !
dar 85%-90% din productia mondiala de hidrogen este pe baza de hidrocarburi (gaz metan si petrol) si astfel se obtine hidrogen din aceste hidrocarburi si la producerea curentului electric in masina hidrogenul mananca din oxigenul din atmosfera !
lucru foarte grav !
Plus ca stocarea hidrogenului in conditile respective implica un cost mare si practic de aici si "moartea" masinii pe hidrogen in general