Proaspăt lansată la Salonul Auto de la Geneva din luna martie, noua generație Honda Civic Type R a reușit deja să doboare un record important pe circuitul de la Nurburgring.
Constructorul japonez a anunțat că Civic Type-R a redevenit cea mai rapidă mașină cu tracțiune față pe circuitul german, după ce cronometrul s-a oprit la 7 minute și 43.8 secunde, în cadrul unui test care a avut loc în 3 aprilie.
Precedenta generație Civic Type-R realizase de asemenea un record la Nurburgring (7:50.63), însă acesta a fost doborât ulterior de Volkswagen Golf GTI Clubsport (7:49.21). Noul Civic Type-R a avut o celulă de siguranță din motive de siguranță, însă prezența acesteia nu a adus niciun beneficiu.
Totuși, pentru a compensa creșterea masei, Honda a eliminat sistemul de infotainment și scaunele spate, în timp ce pneurile utilizate sunt dedicate mașinilor de serie, dar adaptate pentru performanță pe circuit.Testul a avut loc pe un circuit uscat în condiții optime de temperatură pentru pneuri și pentru performanțe.
Vă reamintim că noua generație Civic Type-R oferă același motor 2.0 Turbo de pe generația anterioară, reglat însă la nivel software pentru a dezvolta 320 CP (+10 CP) la 6500 rpm. Cuplul motor a rămas neschimbat la 400 Nm. Noua generație Honda Civic Type-R va fi disponibilă la vânzare pe continentul european începând din vara acestui an.
Via Honda
Lasand la o parte marketingul dueluri cum incepusera sa aibe Golf R si Type-R in tineretea mea aveau Evo si WRX. Duelurile lor o data la 2 luni in diverse reviste sau de cate ori apareau upgrade-uri sau generatii noi au crescut o generatie care le-a venerat si care inca le tine valoarea ridicata pe pietele de second.
Cei care urmeaza sa-mi dea minus, sa se uite pe inregistrarile din WTCC si sa-mi argumenteze.
Pastrand o nota de gluma (fiindca evident pe primul loc e siguranta in trafic si deci si vizibilitatea si in plus trebuie sa respectam normele de viteza) nu te prea intereseaza sa vezi in spate, deoarece la cat e de rapida masina, nu se apropie nimeni de tine din spate. ;-)
Decât renault.
Nu te grabi cu concluzile.
Vorbesc de timpul STRCIT PE NORSCHLEIFE, IN ZONA T13, UNDE E INTRAREA SI IESIREA PE/ DE PE NOUL CIRCUI, DACA TOT ESTI ASA FAMILIARIZAT CU CIRCUITUL ;-)
Asa am calculat timpul.
Acelasi comentariu.
Pai daca a facut pe circuitul intreg 8:40, e firesc sa faca mai putin pe cel de nord, nu?
Doar nu va inchipuiti ca o masina de strada se bate cu una de curse, chiar daca e "ACEEASI MASINA".
Exista un comparativ intre Civic Tourer de BTCC, Mc Laren MP4 12C, daca tin bine minte si o motocicleta. Pe cat e de sportiv McLarenul si su aproape numar dublu de cai, nu ii face fata Civicului de curse cu mai putini cai.
Mea culpa. Am calculat eu gresit. E 7:10 timpul doar pe bucla de Nord.
Am calculat bine 7:10, dar am combinat timpul total de 8:40 cu timpul de 7:10 si mi-a ramas in minte 7:40, fiindca am facut calculul in urma cu vreo 2 ani, cand a venit WTCC pe Nur.
Asa ca mi-am bannat comentarile, ca sa nu fiu piatra de poticnire pt altii.
Merci. Ati fost pe post de Lane Assist, ca o luasem pe langa carosabil ;-)