Începând din 2022, România va avea primul producător de autobuze electrice. Noua companie se numește BMC Truck&Bus și va funcționa în parteneriat cu o firmă din China, numită Zonson Smart Auto, la rândul său o subsidiară a companiei ZTE. Autobuzele vor fi fabricate în apropiere de București, mai exact în comuna Ciorogârla din județul Ilfov.
Pentru anul viitor vor fi produse 200 de autobuze, urmând ca acest număr să crească la 500 de unități pe an în anii următori. Autobuzele vor fi asamblate în România, iar propulsoarele electrice vor fi construite în China și livrate în țara noastră pentru montare.
Autobuzele electrice vor fi vândute sub marca Euro Bus Diamond, un nume cunoscut pe piața românească pentru comercializarea de autobuze cu motoare diesel. Noile autobuze electrice vor fi vândute atât pe piața din România, cât și pe piețe din Europa și din alte părți ale lumii. Astfel, țara noastră va deveni un producător și exportator de autobuze electrice în Europa.
Noul Euro Bus Diamond în versiune electrică va fi produs până în 2024. autonomie și performanțe.
Autobuzul va fi disponibil cu variante de 6 metri, 8.5 metri, 12 metri și 18 metri, ultimul fiind cu burduf. Deocamdată, nu există detalii cu privire lavia Economica
Cât despre britzi, ei nu mai au de mult un cuvânt de spus în industria auto.... doar de comentat :)
Asteptam si un parteneriat pentru autoturisme electrice in colaborare cu un partener chinez, sunt sigur ca exista posibilitati.
Deci la noi doar asamblarea.
Motoarele electrice sunt cea mai neimportanta parte din orice electrificare. Avem motoare electrice de vreo 200 de ani si mari secrete si filozofii nu sunt in materie. Sunt aproape de 100% eficienta.
Marea chestie e la baterii. Cine stapaneste tehnologia, resursele si capacitatile deproductie, stapaneste viitorul electrificarii. Momentant China detine marea majoritate a capacitatilor de productie si mai ales resurse pentru baterii.
Bateriile unde sunt facute? Cred ca sunt sanse infime sa nu fie facute in China.