Caroseriile maşinilor se realizează preponderent dintr-un aliaj de magneziu şi zinc, în special datorită greutăţii reduse a primului dintre cele două metale.
Cercetătorii de la Universitatea din California au reuşit însă să îmbunătăţească semnificativ rezistenţa acestui aliaj după ce au injectat nanoparticule de carbură de siliciu (SiC), care rămâne stabil inclusiv la temperaturi înalte. Noul aliaj este format în proporţie de 86% din magneziu şi 14% din carburc de siliciu şi, potrivit cercetătorilor, va putea fi dezvoltat şi pe scară largă, nu numai în laborator.
Practic, constructorii auto vor putea produce caroserii cu noul aliaj, care va oferi o rezistenţă mai mare şi va conduce la scăderea masei totale a unei maşini. Iar o scădere a masei totală a maşinii va permite, printre altele, reducerea consumului de carburant.
Până în prezent, acest aliaj putea fi folosit doar în producţia de ambreiaje şi frane, întrucât în alte situaţii nu era suficient de stabil.
Via MSN
Insa nu cred ca magneziul e la fel de ieftin si de abundent ca fierul.
Ca fapt divers unele masini de lux folosesc deja componente de magneziu (sau anumite aliaje de Mg).