Numărul constructorilor chinezi care își fac simțită prezența în Europa continuă să crească. După cele două modele propuse de BYD, acum vine rândul unuia dintre cei mai tineri producători chinezi să facă pasul pe Bătrânul Continent.
Xpeng, un producător din China care a vândut primele sale mașini în 2018, a anunțat că SUV-ul compact electric G3 va fi disponibil pe piața europeană începând din luna decembrie.
Primele 100 de unități vor ajunge în Norvegia până la sfârșitul anului, înainte de extinderea planificată pentru anul viitor. De altfel, strategia de la livra primele unități în Norvegia este similară cu cea a celor de la BYD și este justificată de cererea mare de modele electrice de pe această piață.
Totuși, succesul primului model Xpeng în Europa este incert, în contextul în care acesta nu impresionează prin design sau specificațiile tehnice.
Xpeng G3 are un motor electric de 197 de cai putere și un cuplu de 300 Nm, iar modelul are nevoie de 8.6 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h. Viteza maximă menționată de producător este de 170 km/h.
Bateria Li-Ion are o capacitate de 66.5 kWh și se încarca de la 30% la 80% în 38 de minute.
Autonomia oficială menționată de producător este de 450 de kilometri pe baza standardului european WLTP.Xpeng mizează însă în special pe pasionații de tehnologie, în contextul în care G3 are 12 radare ultrasonice, 8 camere video și 3 senzori radar mmWave, iar update-urile software au loc over-the-air. La interior, Xpeng G3 mizează pe un sistem de infotainment de 15.6 inch și un instrumentar digital de bord de 12.3 inch.
În Norvegia, versiunea de bază a lui Xpeng G3 costă 358.000 de coroane norvegiene, echivalentul a aproape 34.000 de euro.
Via Autocar
Românul e bun la toate, mai ales să comenteze oriunde, despre orice și oricine, dar când îi spui să facă ceva, gata, o dă la întoarsă
NIO, alta companie chineza, 1056%
Intrebare: cat au avut BMW, Audi, Mercedes?:))
Ai auzit de Xpeng P7 ?
https://en.wikipedia.org/wiki/Xpeng_P7
Asta cu aspectul e prostit fraierii cu design si restul rechemam la service: Mercedes e plin de recall de frumos ce e.
@tatr. Nu imi pasa,nu joc la bursa,imi e egal cu 0 cu cat a crescut,totusi,o actiune avea in iunie 72,17$,azi costa 47,70,crestere:))
Sa mergi si in Norvegia si sa le zici ca nu sunt masini bune, ca bateriile nu au randament la frig si ca ei sunt socialisti si vai de ei.
La anul vedem daca te-au bagat in seama sau isi vad de drum.
Când nu mai ești constrâns de grila radiatorului și ai tot spațiul din lume să faci ceva creativ, să vii cu figura asta de om constipat mi se pare penibil.
Până una-alta ăștia vin pe turnantă, așa că Musk va rebui să se grăbească cu fabrica din Germania
decât voalat poate....
Fiecare să îşi spună părerea.
A mea:
1) chinese base car - cumpărarea ei înseamnă moartea Europei dpdv auto
După imobiliare, cel mai scump produs economic este mobiliare (autoturisme) pentru consumatori (persoane fizice) !
Când maşina o cumperi din altă ţară, "continent economic" te sinucizi economic
2) este un furt de tehnologie crasă, ecranul central identic cu Tesla, instrumentarul de bord ca Tesla, tehnologii din spate, o mare parte, la fel
Există şi scandalul cu angajatul demis care a dat jos date de pe serverele Tesla...
SĂ FIU TÂMPIT SĂ CUMPĂR ceva made in China toată maşina (gen Dacia Spring sau BMW next ăla)
ŞI MAI ALES
ceva chinese based, al companiilor deţinute de chinezi
Să nu uităm că Suedia a dat flit la toate echipamentele Huawei recent, pentru că s-a demonstrat că este platforma furtului de tehnolgie.
Mai bine mă retrag la țară (oricum probabil voi face asta) și merg cu căruța decât să susțin dictatura chineză care e un hibrid de comunism și capitalism de stat. Europa a luat-o razna cu multe lucruri, dar mai ales cu ecologia. Una e să ai grijă de mediu, alta e să faci din asta o religie și să devii atât de obsedat de asta încât să îți distrugi și propria economie (vezi Green Deal). În timp ce China, India sau SUA poluează de rup.
Toți susținătorii ăștia ai Chinei ar îmbrățișa o dictatură în stilul lor fără probleme atât timp cât le împlinește dorințele venite dintr-o spălare pe creier ce durează deja de ani de zile. Nu că Xi Jinping nu ar fi zis că vrea să exporte modelul politic chinez și în alte țări.
N-au decât - la țară e bine și liniște cu animalele. Sau chiar în munți.
Problema cu astfel de masini (pe langa imaginea de chinezarii) este 1-rezultatul la testele EuroNCAP si 2-lipsa unei retele de dealeri/service in europa.
Daca la masinile termice atingereaa normelor europene de performanta si emisii facea dificil accesul pe piata pentru jucatorii chinezi, de cand cu electricele problema s-a simplificat puternic. China are avantajul ca are fabrici de baterii si de masini electrice si in teorie ar putea oricand sa exporte in europa.Masinile electrice, care sunt mult mai simplu de construit nu mai au nevoie sa treaca alte teste de emisii. Problema majora a producatorilor chinezi ramane insa lipsa experientei in proiectarea unor caroserii care sa treaca de testele de siguranta vestice EuroNCAP si IIHS. Si mai este si design-ul, dar cand ma gandesc la primele generatii de SsangYong, nu mi se mai pare asa un obstacol.
M-am abtinut sa fac remarca asta la articolul respectiv, dar aceea era o mostra de capitalism si libertatea din america. Aia era libertatea angajatorului de a seta regulile la el in fabrica, si cui nu-i place poate sa plece. Ne-ar placea sa avem libertatile din alte parti dar am vrea si beneficiile din hulita europa socialista (stangista cum spun unii cu dezgust).
Legat de design sunt de acord ca nu e reusit dar iarasi zic, daca era din UE sau SUA?
Nimeni nu are nevoie de minţi luminate ca ale voastre
Uniunea Europeană este una de succes.
Dacă România nu era în UE, aveam soarta Rep Moldova, Ucranei - adică SĂRĂCIE LUCIE !