Prezentat în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, în primăvara acestui an, Opel Mokka X ajunge și la noi în țară. Faceliftul crossover-ului subcompact vine cu o serie de modificări estetice și tehnologice importante, dar și cu alăturarea literei X la numele deja popular. Este o practică pe care o vom vedea pe toate SUV-urile Opel în perioada următoare.
Opel Mokka X marșează acum pe o soluție de design ceva mai agresivă, cu linii orizontale și cu un joc de lumini care amintește de cel utilizat pe Astra. De altfel, Mokka X se încadrează odată cu modificările stilistice în linia de design a mărcii. Schimbările sunt ceva mai subtile în partea din spate, acolo unde stopurile au aceeași formă, dar primesc un joc nou de lumini la interior.
Modificări serioase și la interior, acolo unde vechea planșă de bord dispare și este înlocuită cu una nouă, preluată, cu ușoare adaptări, de la cea pe care o afișează noua generație Astra. Cu această ocazie, Mokka X renunță la o parte serioasă din armata de butoane și comenzi care populau bordul, locul lor fiind luat de un display cu diagonala de 8 inch care reprezintă centrul de comandă al tuturor sistemelor de infotainment și al conexiunilor oferite de SUV-ul german.
Mokka X adoptă pachetul OnStar (care conține apelare automată a numărului de urgență în caz de accident, router WiFi, diagnoză de la distanță sau asistență la furt) și IntelliLink (care adună toate elementele multimedia oferite de mașină utilizatorilor ei. În pachetul IntelliLink sunt oferite și aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto, care oferă o integrare nativă a telefoanelor inteligente moderne cu display-ul mașinii.
Pe piața din România, noul Mokka X va fi disponibil alături de trei niveluri de echipare, unele dintre ele deja cunoscute fanilor mărcii: Selection, Enjoy și Innovation.
Primul dintre ele vine cu o echipare standard generoasă, care include: tapițerie scaune din material textil Milano/Atlantis și decor portiere Negru Jet, jante de 16 inch din oțel, comenzi pe volan, lampă de ceață spate, bare de acoperiș cromate, computer de bord alb-negru de 3.5 inch, sistem audio R300 BT cu USB, frână de parcare manuală, faruri cu halogen și lumini LED pentru rularea pe timp de zi, oglinzi electrice, pliabile și încălzite, climatizare manuală, ABS, ESP, monitorizarea presiunii în pneuri și pretensionare centuri de siguranță față.
MOTORIZĂRI | NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Selection | Enjoy | Innovation |
1.6 Ecotec | 115 | Man6 | 15.730 | 17.180 | - |
1.4 Ecotec |
140 CP | Man6 | - | 18.720 | 19.430 |
Aut6 | - | 19.400 | 20.850 | ||
Aut6 + AWD | - | 20.340 | 21.500 | ||
152 CP | Aut6 + AWD | - | 21.970 | 23.420 | |
1.6 CDTI |
110 CP | Man6 | - | 19.660 | 20.820 |
136CP | Man6 | - | 20.240 | 21.400 | |
Aut6 | - | 21.290 | 22.730 | ||
Aut6 + AWD | - | 22.500 | 23.650 |
Prețurile lui Mokka X pornesc de la 15.730 de euro cu TVA inclus în cazul motorului de bază de 1.6 litri și 115 cai putere. Este o creștere de aproape 500 de euro, față de prețul modelului prefacelift, care costa 15.250 de euro. Cei care își doresc un diesel trebuie să înceapă socotelile de la 19.660 de euro, preț valabil pentru unitatea de 110 cai putere și nivelul de echipare intermediar Enjoy.
NOUL OPEL MOKKA X vs. concurența directă |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Opel Mokka X 1.6 CDTI Enjoy |
110 | 3.9 | 11.9 | 19.660 |
Fiat 500X 1.6 Mjet Pop Star |
120 | 4.1 | 10.5 | 18.097 |
Ford Ecosport 1.5 TDCi Trend |
95 | 4.4 | 14 | 17.150 |
Honda HR-V 1.6 i-DTEC Elegance |
120 | 4 | 10.1 | 23.388 |
Mazda CX-3 1.5 SkyActiv-D Challenge |
105 | 4 | 10.1 | 19.490 |
Nissan Juke 1.5 dCi 110 Visia |
110 | 4 | 11.2 | 18.090 |
Peugeot 2008 1.6 BlueHDI Active |
120 | 3.7 | 9.6 | 19.008 |
Renault Captur 1.5 dCi Intense |
110 | 3.7 | 11 | 17.500 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Opel avea preturi mai mari ca Chevy - cam la fel cum VW le are mai mari fata de Skoda. Era cam aceeasi idee. Un brand de volum langa un brand de volum-buget. Din pacate GM n-a reusit sa faca din Chevrolet in Europa ceea ce a facut VW din Skoda, desi la nivel mondial Chevrolet e al 4-a producator. Sau mai bine zis n-au vrut. Vanzarile erau ok pentru un brand cu nume non-european. Gandeste-te ca firme japoneze precum Honda sau Suzuki au 0.9 respectiv 1.2 % din piata europeana.
Legat de calitate niciun Juke, Captur nu au materialele si soliditatea lui Mokka.
Gandeste-te ca C-HR are preturi intre 19.560 euro si 30.180 euro.
P.S. Am trebuia sa faca si un articol cu preturile C-HR dupa cum ma amenintase un redactor cand l-am intrebat intr-un comentariu acum vreo 3 saptamani.
Analogie VW: Tiguan este pe platforma Golf si incepe la 115CP (Diesel) pe la 29.000
10.000EUR diferenta intre platforme e chiar substantiala. Diferenta de calitate in schimb nu mai este, dimpotriva daca iau in considerare toate problemele cu lant distributie, DSG, etc...
Preturile oricum se negociaza la dealer, si la Opel si la VW sau Toyota....!