Un nou concept de familist 4X4
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pentru multi dintre noi Mazda CX-7 nu este decat un alt crossover mare care nu face decat sa consume, nu merge nici repede, nu urca nici pe munte. Se pare insa ca japonezii au vrut sa sparga aceste tipare si sa ofere publicului imbinarea perfecta dintre un off-road-er si o compacta sportiva. Sa nu va imaginati insa ca aceasta masina se va putea potrivi oricarei familii sau oricarui sofer. Mazda nici nu vrea acest lucru.
Pentru ingredientele acestui drive-test se ia una bucata familie compusa dintr-un barbat cu inclinatii spre viteza, sotie toleranta dar uneori excesiv de "grijulie" cu siguranta pruncilor si un copil de 2 ani, incatusat in centurile unui scaun special pe bancheta spate. Se alege ca destinatie o zona de munte si se lasa l-a copt pentru a descoperi ce poate un crossover pe autostrada sau pe zapada.
Primul aspect care te izbeste inainte de a te urca la volan tine de aspectul exterior. Cum ne-a obisnuit, filosofia zoom-zoom a celor de la MAzda a functionat si in cazul lui CX-7. Liniile sportive dar nu exagerate, garda mare la sol, jantele de 18 inch, tevile de esapament cromate si blocurile optice spate, imprumutate parca de la Lexus RX, atrag atentia trecatorilor care nu sunt obisnuiti cu o asemenea combinatie. Desi nu vorbim de un Ferrari sau Lamborghini, [e tot parcursul calatoriei am bifat trei persoane care sau grabit sa imortalizeze japoneza cu aparatele foto.
Pentru a putea patrunde interior si a te bucura de tot ceea ce Mazda CX-7 este pregatita sa-ti ofere ai nevoie de o cartela de acces, care nu trebuie introdusa nicaieri, dar care da si o nota de exclusivism masinii. Acest sentiment este contrariat insa repede de "butonul de aragaz" care actioneaza pe post de cheie la pornirea motorului. Nici designul plansei de bord nu impresioneaza foarte tare fiind usor demodat si neconventional prin pozitionarea butoanelor si a afisajelor.
Trecand peste aceste mici neajunsuri acceptabile trebuie sa vorbim despre confortul interior asigurat de scaunele, volanul si schimbatorul imbracate in piele, sistemul de sonorizare Bose care te poate lasa fara auz pret de cateva minute, player-ul audio cu magazie de 6 CD-uri, climatizarea automata si insertiile din fibra de carbon. Pentru o excursie la munte, scaunele incalzite au reprezentat o adevarata placere, crossover-ul bifand inca un plus la capitolul confort interior. Volanul multifunctional cu comenzi pentru sistemul audio si cruise control, impreuna cu scaunul reglabil electric au completat arsenalul dotarilor interioare. Sarcinile soferului sunt usurate de farurile automate cu xenon, senzorii de ploaie si de lumina si oglinzile reglabile electric.
Pasagerii s-au bucurat de un spatiu interior destul de mare, asemeni bagajelor, destul de numeroase, care s-au "lafait" in cei 550 de litri, cat este volumul de stocare standard. Daca te gandesti sa mergi la schi, fiindca abia s-a deschis sezonul ar trebui sa te preocupi dinainte de suporti speciali, altfel vei fi nevoit sa le inghesui pe diagonala in habitaclu. Un lucru e cert: incap fara probleme si inauntru.
Odata ce ai pornit motorul, experienta Mazda incepe. Herghelia de sub capota incepe sa se simta insa nu foarte tare, abia dupa 3000 de ture crossover-ul tasnind brusc. De aici si un sentiment de greutate in primele trepte de viteza cand acul turometrului nu trece de 2000 de ture. Acest sindrom este insa similar cu cel de pe Mazda6 MPS, in primul rand din cauza tractiunii integrale. Propulsorul turbo de 2.3 litri pe benzina, regasit pe versiunile de performanta MPS ale Mazda3 si Mazda6, "toarce" foarte bine si pe CX-7, zgomotul motorului resimtindu-se foarte utin in interiorul habitaclului chiar si la 6000 de rpm.
In mainile noastre, cuplul motor si caii putere au propulsat masina pana la 140-160 de km/h, pe un sector de drum unde cu greu puteai atinge aceste valori.
Nici pe teren accidentat Mazda CX-7 nu a dezamagit, ruland cu fermitate si pe noroi si pe zapada de aproape 50 de centimetri. Sistemul 4X4 desi taie avantul demarajului in tromba ofera stabilitate si aderenta pe suprafete de drum greu abordabile.Cand apasati insa pedala de acceleratie ar trebui sa va aruncati ochii si la consumul instantaneu, care, in cazul unei demarari bruste poate atinge si valori astronomice de 128 l/100 km. Daca va ganditi sa comutati afisajul pe consumul mediu va fi mai bine dar nu cu mult. Noi am resetat computerul de bord in Bucuresti si am reusit sa atingem un consum urban de 19-20 litri/100 km in conditiile unei fortari evidente a motorului la semafor si pe stradutele laturalnice. La drum intins insa, am invins! Consumul mediu a inregistrat o valoare de 14 litri/100 de km.
Nu am putut sa ne scoatem din minte valentele sportive ale crossover-ului asa ca am vrut neaparat sa vedem ce poate masina noastra si pe autostrada. Desi pare greu de crezut, pe o ploaie marunta, pe o vizibilitate scazuta si pe o autostrada putin circulata am reusit sa "zburdam" cu 190 de km/h si sa nu ne temem ca cineva ar fi putut sa apara inoportun in oglinda retrovizoare. In aceasta incercare am avut de partea noastra si cateva ajutoare de nadejde: un sistem ESP si unul de asistenta a tractiunii.
In concluzie, proaspatul crossover lansat pe piata din Romania se achita cu sfintenie de atributiile de SUV. Mare, agil, sportiv si "mancator de benzina" sunt cateva trasaturi care definesc foarte bine aceasta masina. Daca sunteti dispus sa corelati consumul cu performantele masinii si pretul aceseia cu dotarile interioare si linistea familiei dumneavoastra, atunci Mazda CX-7 se va situa cu siguranta undeva in topul preferintelor.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)