Un nou avertisment de la Volkswagen: "Mașinile electrice de clasa mică vor deveni inaccesibile pentru anumite categorii de clienți"

de Daniel Popescu
Luni, 21.01.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen avertizează că prețurile mașinilor electrice de clasă mică vor crește semnificativ, la numai câteva zile după ce a anunțat o creștere generală de costuri din cauza testelor pentru emisii.

Oficialii Volkswagen au anunțat că mașinile electrice de clasă mică pe care le vor dezvolta în viitor vor avea prețuri de comercializare semnificativ mai mari.

Germanii susțin că tehnologia motoarelor electrice este încă scumpă, motiv pentru care clienții cu venituri mai mici vor avea dificultăți să cumpere astfel de modele.

"Avem obiectivul de a face electromobilitatea accesibilă unui segment larg de populație. Cu toate acestea, actualul nivel al prețurilor nu poate rămâne același dacă aceste mașini sunt echipate cu motoare electrice. Prin urmare, inevitabil, vor fi creșteri semnificative de prețuri în segmentul mașinilor de clasă mică", a declarat Hans-Dieter Poetsch, președintele Volkswagen.

Anunțul celor de la Volkswagen vine la numai o săptămână după ce directorul de vânzări al constructorului a anunțat că toate modelele VW vor avea prețuri mai mari pe termen mediu din cauza creșterii costurilor pentru reducerea emisiilor, dar și a creșterilor de costuri pentru materiale.

"Volkswagen folosește diferite resurse pentru a contracara creșterea costurilor.

Cu toate acestea, este clar că nu este posibil să compensăm în totalitate costurile mai mari cu materialele", a precizat la vremea respectivă Christian Dahlheim, directorul de vânzări al Volkswagen.

Via Reuters

Comentarii (12)

  • Hai sictir! Oricum cazanele Vw au fost in ultimii 20 de ani inaccesibile pentru anumite categorii de clienti prin prisma preturilor. Astia nu stiu cum sa isi mai scoata parleala si se scuza ca o sa mareasca preturile si mai mult,las ca o sa vina chinezii pe piata cu electrice la jumatate de pret fata de ei,sa vedem atunci ce brasoave o sa le mai iasa pe gura.
    21 7
  • Păi cum, un motor electric nu este mult mai ieftin de produs ? De unde creșterea de preț, mai ales că și costul bateriilor scade . Strategia VW este una aparte.
    20 4
  • domnii de la VAG fac referie la produsele proprii, nu?

    in acest caz....paguba in ciuperci.
    19 4
  • Asta inseamna ca tripleta ev anuntata la 19000 va avea un pret.. usor mai mare. Adica sa mai cumparam niste fosile pana una alta.. bleah
    12 2
  • E posibil sa fie un avertisment dat statelor care vor/planuiesc sa renunte la bonusul oferit la achizitionarea unei electrice. Si mai e posibil sa fie si adevarat ca parca nu sunt singurii care au spus ca nu trebuie sa ne asteptam la electrice mai ieftine cu toate ca nimeni nu spune exact de ce , care sunt acele materiale si tehnologii care fac un automobil electric asa de scump chiar daca exista toate premizele sa fie produs "in masa".
    5 2
  • dar daca le creste pretul... de ce nu apeleaza la tehnologia dezvoltata de cei de la Audi si al lor diesel sintetic?

    motoarele le au, tehnologia trebuie sa fie deja matura, au trecut 3 ani de cand faceau teste publice.

    deci...
    4 5
  • dan_grc,
    Asta mi-a sărit și mie în ochi:
    "Germanii susțin că tehnologia motoarelor electrice este încă scumpă, [...]"
    Dacă intri pe sursa indicată la sfârșitul articolului (Reuters), te vei lămuri imediat. Nici vorbă de așa ceva. Dar ne-am obișnuit cu redactorii superficiali, nu-i așa?
    4 2
  • 1. Cum s-ar traduce clasa mica?
    2. Nu cumva modelele electrice sunt deja inaccesibile mai multor categorii sociale?

    Unde-i noutatea? Mai bine ne-ar spune Vw daca si-au remediat problemele pe partea electrica... Nâț nâț!
    5 5
  • mircea badea
    dar bicle/scutere/moto electrice ieftine de ce nu apar?
    3 5
  • @mircea

    tocmai ca sunt extrem de ieftine, doar ca vor fi taxate suplimentar, chinezii fiind banuiti (dooh!) de practici inadecvate respectiv preturi de dumping
    2 2
  • As dori sa va atrag atentia, pe aceasta cale, ca misterul nu e de fapt mister: sunt scumpe bateriile, domnilor. Scumpe si proaste. Tesla are un singur distribuitor de baterii, Panasonic, care are traditie bogata in baterii si acumulatoare, si le produce la niste preturi exorbitante. Problema e ca nu oricine poate face baterii performante, pentru ca sunt greu de facut si elementele chimice din compozitie sunt si ele scumpe.

    Pretul chimicalelor din baterii a tot crescut pe bursa, pentru ca viata are modul ei splendid si unic de a se razbuna atunci cand niste destepti se trezesc sa faca din rahat zbici din care sa poata sa si pushte. Toata isteria cu electricele nu a creat pana acum nimic bun, decat gauri in bugetele nationale, subventii date din banii oamenilor, fara sa-i intrebe nimeni, si niste produse proaste si necompetitive.

    Si toate astea din incapatanarea de a demonstra ceea ce nu poate fi demonstrat: ca masinile electrice cu baterii sunt o alternativa la cele termice. O prostie pe care o poate intelege rapid pana si un copil de clasa a 3-a. Dar cand ideologia dicteaza, si nu logica si bunul-simt elementar, asta e rezultatul. Hai succes! :)
    3 1
  • Articolul relevant e ăsta, stimabili web-bots AM:
    https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/co2-limits-verteuern-kleinwagen-keine-billigen-vws-mehr/
    ...în care nea Poetsch zice clar că nu vor mai exista f. curând mașini noi, oricît de mici spre microscopice ar fi ele, care să coste sub 20.000 euro (!!) - cel puțin în oferta VW.

    De vină fiind, evident, birocrația de la Bruxelles și normele de emisii cu viitoare standarde total nerealiste, după toți producătorii.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru