Tehnologiile autonome pe care Google le testează de câțiva ani în traficul real din vestul Statelor Unite continuă să ne arate că mașinile care nu au nevoie de șofer reușesc performanțe de siguranță excelente.
Deși au parcurs până acum 3.2 milioane de kilometri în regim complet autonom, cele 58 de prototipuri experimentale și de exemplare Lexus RS450h adaptate pentru acest proiect au reușit să cauzeze un singur accident ușor, lovindu-se în lateral de un autobuz în timp ce evita o zonă de construcții, fiind în schimb implicate în câteva zeci de acroșaje cauzate de alți șoferi neatenți. Iar dacă de obicei aceste accidente - contabilizate și explicate pe larg de Google într-un raport lunar oficial - sunt tamponări din spate la viteze de oraș, una dintre mașinile gigantului american a fost implicată săptămâna trecută într-un accident ceva mai serios.
Unul dintre exemplarele Lexus RX450h dotate cu sisteme de pilotaj autonom a fost lovit puternic din lateral într-o intersecție de o mașină al cărei șofer a trecut pe roșu. Prototipul Google a fost avariat în zona ușilor pe partea dreaptă, însă airbag-urile și structura de rezistență a mașinii și-au făcut treaba și au limitat efectele impactului, astfel că cei doi ingineri Google care se aflau în mașină în acel moment au scăpat fără zgârieturi.Conform informațiilor oferite de Google, prototipul Lexus autonom a intrat în intesecție la șase secunde după apariția culorii verzi, iar celălalt șofer, care circula pe artera perpendiculară, nu a observat culoarea roșie a semaforului. Accidentul a avut loc în localitatea californiană Mountain View.
"Mii de accidente au loc zilnic pe șoselele și străzile din Statele Unite, iar forțarea culorii roșii a semaforului este principala cauză a accidentelor urbane din Statele Unite.
Șoferul este direct responsabil în 94% dintre aceste accidente, iar tehnologia noastră are ca scop dezvoltarea unor străzi mai sigure", spun cei de la Google în comunicatul oficial publicat după apariția pe internet a primelor fotografii cu mașina implicată în accident.via 9to5Google
Cel care a intrat pe rosu , a fortat semaforul, timp in care , masina pilotata automat a intrat pe verde prima, Totul s-a petrecut in acel con de umbra, in care viteza de raspuns a sistemului ESTE sub asteptari.