Un nevăzător a făcut un tur al circuitului Daytona fără asistenţă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cu ajutorul tehnologiilor dezvoltate de Virginia Tech, un nevăzător a putut să conducă un automobil pe circuitul de la Daytona fără să fie asistat în niciun fel de un alt om. În cadrul demonstraţiei, Mark Anthony Riccobono a condus un Ford Escape Hybrid şi a reuşit să evite atât obstacolele staţionare, cât şi obstacolele care erau aruncate în calea sa dinspre un vehicul aflat în mişcare. Totul a putut fi realizat cu ajutorul unui computer şi a unui set de senzori cu laser, care au construit o hartă virtuală a circuitului în timp real.
În urma informaţiilor primite, programul trimitea instrucţiuni mânuşilor speciale pe care le purta şoferul. În funcţie de impulsurile generate de mânuşile care vibrau, şoferul a ştiut cât de mult trebuie să vireze, iar o bandă cu vibraţii amplasată pe scaunul şoferului i-a transmis acestuia când să oprească, să încetinească sau să accelereze. Graţie acestor tehnologii, specialiştii de la Virginia Tech ar putea dezvolta echipamente care să le confere persoanelor cu dizabilităţi de vedere posibilitatea de a se orienta în siguranţă în mediul înconjurător.
Studenţii şi cercetătorii de la Virginia Tech au colaborat la acest proiectă alături de Federaţia Naţională a Nevăzătorilor din Statele Unite ale Americii. Respectiva federaţie este singura fundaţie care caută soluţii pentru ajutarea nevăzătorilor condusă de un alt nevăzător.
În cadrul proiectului Blind Driver Challenge, cercetătorii vroiau să îi ofere unui nevăzător o maşină pe care să o poată controla, măcar în condiţii speciale, fără ajutorul nimănui.Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Comentarii (2)