Ford a montat un motor 1.0 EcoBoost pe un monopost Formula Ford în locul unităţii aspirate de 1.6 litri. Unitatea EcoBoost dezvolta 205 CP în urma modificărilor aplicate de inginerii Ford, iar modelul a reuşit să obţină cel de-al unsprezecelea timp pe circuitul german, depăşind modele precum Pagani Zonda, Lamborghini Aventador şi Ferrari Enzo, totul cu anvelope de stradă şi o transmisie manuală cu şase trepte. Cei de la Ford şi-au permis să facă aceste comparaţii după ce au echipat monopostul Formula Ford cu toate cele necesare pentru a obţine dreptul de circulaţie pe drumurile publice din Germania. Acestea implică aripi faţă şi spate, sistem de iluminare , semnalizatoare, oglinzi laterale şi un claxon.
Pentru moment, monoposturile din cadrul campionatului Formula Ford vor păstra motorizările aspirate, exemplarul din imagini fiind realizat doar pentru a sublinia capacităţile tehnologiei EcoBoost.
Viteza maximă neoficială a modelului este de 255 km/h, în timp ce timpul 0-100 km/h este sub patru secunde. Consumul de carburant la viteza de 56 km/h este de 2.4 litri la sută, în timp ce consumul de carburant la 120 km/h este de 5 litri la sută.Circuitul de 20.832 kilometri a fost parcurs cu o viteză medie de 169 km/h de monopostul Formula Ford la volanul căruia se afla pilotul Nick Tandy. Prin acest proiect, cei de la Ford au dorit să dovedească faptul că un propulsor mic poate să obţină performanţe de top fără să consume foarte mult carburant. Cei de la Ford nu au dezvăluit consumul de carburant obţinut de acest monopost în cadrul testului de pe Nurburgring şi nici diferenţa dintre unitatea 1.0 Ecoboost şi un 1.6 aspirat de putere echivalentă.
Via Ford
Mai bine il pune pe Fiesta ST.