Porsche privește din unghiuri diferite tehnologiile care fac astăzi primele pagini ale revistelor auto din întreaga lume. Dacă oficialii mărcii germane s-au declarat neinteresați de ideea mașinilor autonome, pe care nu le consideră compatibile cu ideea brandului Porsche, aceiași oficiali mizează pe o explozie a cererilor în ceea ce privește mașinile electrice ale următorilor ani. Și nu folosim termenul "mizează" în sens figurat, ci cât se poate de propriu. Pentru că Porsche a anunțat că va investi în următoarea perioadă nu mai puțin de un miliard de euro pentru a pregăti terenul pentru viitoarele mașini electrice ale mărcii.
Evident, primul dintr-o serie încă necunoscută de modele electrice va fi versiunea de serie a conceptului Mission E, pe care marca din Stuttgart l-a prezentat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, în toamna anului 2015. Mașina va fi fabricată la uzina de casă a celor de la Porsche, în Zuffenhausen, începând cu finalul acestui deceniu.
De altfel, 700 de milioane din totalul investiției vor fi direcționate către Zuffenhausen, uzină în care vor fi angajați circa 1000 de muncitori în plus și care-și va adapta complet linia de producție, zona de vopsitorie și fabrica de motoare. Restul sumei va merge către Centrul de Cercetare și Dezvoltare din Weissach și spre departamentul de Vânzări și Marketing din Ludwigsburg, două dintre cele mai importante birouri deținute de Porsche în Germania.Evident, investițiile majore în zona electricelor vor scădea profitul net al companiei, însă oficialii mărcii nu se așteaptă la minusuri, ci la plusuri moderate. De altfel, Porsche a avut un an-record în 2015, reușind să vândă pentru prima dată în istorie peste 200.000 de mașini la nivel mondial. Rezultatele financiare complete ale mărcii vor fi publicate în 13 martie, atunci când Porsche va oferi mai multe informații legate de direcțiile de dezvoltare pe care va marșa în următorii ani.
Foarte interesant este însă faptul că Porsche nu mizează doar pe electrice în perioada care vine, modelele hibride plug-in fiind o altă țintă a gamei germane.
Astfel, după experimentul reușit 918 Hybrid - model considerat unul dintre supercar-urile-simbol ale deceniului - Porsche va implementa versiuni diferite ale pachetului hibrid și pe restul gamei, unul dintre candidații principali la hibridizare fiind simbolul 911.
...chiar daca nu am bani sa incalt una din ele....
Ca utilitate da. Cu Porsche mergi zi de zi. Cu Ferrari din cand in cand. Iar ala de 32 de milioane va putrezii in garaj. Diferenta intre cele doua e ca Porsche se depreciaza in timp si ajungi sa il dai pe nimic iar acel Ferrari o sa ajunga la 50 de milioane de euro in cativa ani.