Modelul de competiție W 196 R a fost unul dintre cele mai titrate modele din istoria Mercedes-Benz, câștigând numeroase titluri mondiale cu legendarul Juan Manuel Fangio la volan.
Pe baza lui, constructorul german de automobile a dezvoltat modelul 300 SLR, cu ajutorul lui Rudolf Uhlenhaut. Au fost asamblate 7 unități 300 SLR, dar numai două cu habitaclul închis, urmând să fie folosite în cursele de anduranță.
Cele două exemplare 300 SLR "Uhlenhaut Coupe" nu au mai ajuns la curse, fiind utilizate în mare parte pentru antrenamente. Ulterior, au fost expuse în colecția de modele clasice Mercedes-Benz, unde au rămas până în ziua de azi.
Acum, unul dintre acestea două a fost vândut la licitație, la insistențele unui expert britanic, devenind cea mai scumpă mașină din istorie. Poreclit "Red", după culoarea interiorului, exemplarul 300 SLR "Uhlenhaut Coupe" are 6.045 de kilometri rulați.
Licitația, organizată de Mercedes-Benz în colaborare cu celebra casă RM Sotheby's, a început de la 50 de milioane de euro.
La final, mașina a fost adjudecată pentru suma de 135 de milioane de euro. Vechiul record îi aparținea unui Ferrari 250 GTO din 1962.Potrivit expertului care a intermediat vânzarea, mașina va fi expusă la diverse evenimente speciale. Între timp, celălalt exemplar 300 SLR, "Blue", va rămâne în muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart.
Constructorul german de automobile a declarat că banii obținuți din vânzare vor fi donați către un fond caritabil.
via Mercedes-Benz
e draguta, dar parca se vede varsta. nu e urata ca majoritatea celor de azi, dar parca are basma...
ma intreb cine a cumparat-o cu atat...basescu, iohanis sau isarescu?