Italianul Fabio Barone a reușit să stabilească primul record de viteză pe Transfăgărășan, stabilind un timp de 9 minute și 13 secunde pe urcarea dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac. Deși distanța parcursă de Ferrari-ul 458 Italia modificat al lui Barone a fost de 12 kilometri și 300 de metri, urcare a avut loc pe cea mai dificilă porțiune a Transfăgărășanului, o succesiune de viraje la 180 de grade care urcă până la cota 2100.
Proiectul Transfăgărășan World Speed Record a fost recunoscut de Cartea Recordurilor Guinness, însă Fabio Barone este primul pilot care încearcă acest record, ceea ce înseamnă că în anii următori vor asista foarte probabil la multiple încercări de doborâre a acestui timp. Încercarea italianului care este președinte al Ferrari Club Passione Rossa a fost organizată de ACS Scorpion Rally Team și a avut spirijinul Autorității Naționale pentru Turism. Transfăgărășanul a fost închis circulației rutiere pentru 4 ore cu această ocazie, iar cronometrul oficial al proiectului a fost ținut de Tag Heuer.
Condițiile de rulare au fost perfecte pe Transăgărășan în perioada în care italianul a realizat primul record de viteză pe Transfăgărășan: 21,8 grade Celsius la punctul de plecare și 16,3 grade Celsius la Bâlea Lac, punctul de sosire. Presiunea atmosferică a fost de de 802 ml/bar.
"A fost incredibil şi nu ne gândeam că o să avem un timp aşa de bun. Sincer, credeam că o să scoatem sub 12 minute. Dar azi dimineaţă am mers cu adevărat bine. Asfaltul a fost minunat. Am avut şi un copilot care a fost cu adevărat priceput şi concentrat, în acelaşi timp. Am dat totul. A mers totul foarte bine şi vreau să-i mulţumesc echipei care m-a susţinut", a declarat Fabio Barone după oficializarea timpului-record. Italianul a fost premiat imediat după oprirea cronometrului de oficialități din cadrul Ministerului Turismului și din partea Ambasadei Italiei la București.
Transfăgărășanul, din nou în atenția presei
Proiectul lui Fabio și alăturarea cu Transfăgărășanul, considerat una dintre cele mai spectaculoase șosele de munte din Europa și din lume, a atras atenția presei de specialitate din Italia.
Cele mai mari publicații din Peninsulă au acordat un spațiu generos încercării reușite de record a conaționalului lor, cele mai importante nume care au scris despre Transfăgărășan în acest context fiind Gazzetta dello Sport, Tuttosport sau Autoblog.it.
Eu dau ca boul cel puțin 3lei la litru de motorina cumpărat taxe la stat si mă uit lung sa se deschidă drumul in iulie si asta se da dea dura pe acolo!
Pe banii mei nu mă interesează recordul pe Transfăgărășan!
Au Cima Coppi si Monte Zoncolan la ei, astia ce-au a? Au voie numai cu bicicleta?
Si de ce nu a făcut-o la el in tara? Ce crezi ca in Alpii lor nu au așa ceva?
Îți spun eu: nu se poate! Acolo trebuie sa existe o competiție/acțiune bine definita, legala si unanim acceptata de comunitate (zona respectiva)
"Acri mai sunt strugurii dom'le"
Da. Cu banii faci orice oriunde e PLANETA ! Dar bani multi nu maruntis.
Asta da. Sa fi sigur ca sunt multi soferi care cu masini mai slabe ar scoate un timp mai bun.
Atunci sa fie un concurs tip Pikes Peak, nu am nimic impotriva, chemi un Vettel, Hamilton le dai bani sa faca reclama si usor cresti, vin si vreo 20000 oameni sa vada, pentru ca sunt bine informati.
Nu sunt de acord ca un neica nimeni sa faca orice, oricum si oriunde si vreo 500 de oameni sa stea blocati 4ore din cauza lui, iti garantez ca daca erai acolo facea-i spume, chestia ca are bani si poate nu cred ca te multumea.
Poate-mi spui si care este paretea plina a paharului? Pentru ei suntem tigani si sclavi in Sicilia.
Ideea este ca, daca ai bani, inchizi drumuri, intri in Cartea Recordurilor si iti cumperi si o pereche de parinti :)) :D
Si nici nu a fost anuntat respectivul eveniment in presa scrisa/net si la TV si probabil si prin afise in zona respectiva.
Si daca tot erai acolo, puteai sa pleci mai rapid, sau, in cel mai grav caz dintre toate, sa mai casti gura la peisaj o vreme...
Problema de importanta nationala, dom'le!
Ete fâs
Am auzit cu totul si cu totul intamplator pe EUROPA Fm ca este inchis, nu s-a spus o secunda de ce! Este perioada de concediu in toata EUROPA de la mijlocul lui iulie pana la sfasitul lui august si am fost obligat sa ma opresc la Cumpana (intr-un jeg total)
Prin natura serviciului sunt obligat sa ma duc cel putin de 10 ori pe an in Franta, Belgia si Italia, iti garantez ca acolo nu era posibil acest lucru! Au si ei 2 maini, 2 picoiare si un cap, iti garantez ca nu sunt mai inteligenti ca noi.
De ce EU platitor de taxe in Romania (iti garantez ca nu sunt putini), trebuie sa suport chestia asta?
Iti dau un exemplu de civilizatie europeana: In 2001 am stat 14 luni langa Paris in comuna Meudon, am fost platitor de taxe si impozite acolo, crede-ma ca eram anuntat in scris de orice lucru care putea EVENTUAL sa ma deranjeze (targul florilor concurau la cea mai frumoasa comuna din Franta cu aranjamente florare si ca circulatia va fi mai dificila, targul vinurilor cu toate ca nu era zon viticola in zona si pt asta blocheaza strada principala pt 3 zile, de inaltare ca va fi balci si se poate sa fiu deranjat de zgomot si focul de artificii, eram la 2km de locul unde se facea manisfestarea, ca trece turul Frantei si o zi este blocat accesul catre Paris, etc.. si toate astea cu cel putin o luna inainte
Pana la urma de ce vorbim? un italian a fost primul care s-a dat pe Transfagarasan, oficial. Ce am castigat eu ca roman? NIMIC
De ce sunt umilit? Numai ca sunt roman, accept cu greu chestia asta. Uita-te macar pe la vecinii nostri sarbi si unguri, numai putin si fa un pic diferenta
Deci care e recordul de viteza pe Transfagarasan?
Imi pare rau ca ti-a afectat planurile de concediu, dar la fel se putea intampla in cazul unui accident pe Valea Oltului. Am stat la un moment dat acolo vreo 7 ore ca sa se elibereze zone de urmele unui accident cu 3 TIR-uri...
Stiu ca in Franta lucrurile se fac alfel, am lucrat si eu acolo vreo 2 ani.
Mai avem mult pana ajungem la acel nivel.
Dar pana la urma, italianul respectiv a platit bani pt un serviciu care i-a fost pus la dispozitie. CNADNR a castigat niste bani. Sper ca nu putini. Sper in continuare ca ii va folosi la reparat niste drumuri prin tara asta, ca e mare nevoie. Asta ar fi un prim avantaj pt tine, ca sofer roman.
Ce ai mai castigat, este publicitate pt tara, care va aduce mai multi turisti, care vor aduce banii pe care ii vor cheltui aici, care vor ajuta la imbunatatirea conditiilor(de cazare, de ex.). Castigul nu este unul direct, decat daca ai o pensiune in zona, sau un restaurant, la care sa stea turistii respectivi.
Dar trebuie sa ne obisnuim sa vedem putin mai departe, pe termen mediu si lung.
E ca si cum cand conduci esti atent si la a 3-a masina din fata, astfel incat sa nu te surprinda o franare brusca...
Drumuri bune si concediu placut!