Una dintre problemele maşinilor electrice de astăzi, timpul ridicat destinat încărcării complete, are la bază faptul că încărcarea are loc dinspre exterior spre interior, deci cu cât volumul bateriilor este mai mare, cu atât timpul creşte.
Chiar dacă una dintre soluţii a fost "spargerea" bateriilor în pachete din ce în ce mai reduse ca dimensiuni, problema persistă din cauza volumului mare de baterii necesare pentru alimentarea unei maşini.Cercetătorii coreeni care lucrează sub umbrela Institutului de Ştiinţă şi Tehnologie din Ulsan (UNIST) au "rezolvat" această problemă scufundând catodul din Oxid manganos de Litiu (LiMn2O4) într-o soluţie care conţine grafit. Prin carbonizare ulterioară, grafitul se transformă într-o reţea de "vene" extrem de conductoare care care uşurează astfel cu mult încărcarea. Practic, "venele" funcţionează ca o serie de vase de sânge răspândite în toată bateria care permit încărcarea simultană a fiecărei părţi a acesteia. Conform analizei cercetătorilor coreeni, soluţia nu afectează nici densitatea energiei, nici ciclul de viaţă al bateriei.
Deşi are potenţial enorm şi rezolvă una dintre probleme - timpul de încărcare, soluţia dezvoltată de coreeni acutizează o altă problemă a maşinilor electrice: preţul. Astfel, dacă bateriile sunt deja o bătaie de cap pentru producătorii de maşini electrice, reprezentând principalul motiv pentru preţurile astronomice ale acestui tip de autovehicule, noile baterii dezvoltate de cercetătorii UNIST sunt chiar mai scumpe din cauza soluţiilor tehnologice utilizate. În plus, pentru că "reţeaua" de vene conductoare măreşte volumul bateriilor, singurul domeniu de aplicare a noii tehnologii pare să fie cel auto, laptopurile şi telefoanele mobile având de suferit la capitolele dimensiuni.
via Phys.org
Un pas inainte facut prin persistenta inginerilor.
Va veni ziua cand masinile elctrice vor domina piata si sper ca acea zi sa o apuc si eu.
Pana atunci ma multumesc cu biodieselul meu de casa.
Pasul in fata trebuie totusi salutat cu respect !!
Va fi mult mai usor eventual daca se incarca in 5 minute, este timp suficient si viata acumulatorilor va creste considerabil. Chiar si 10 minute pentru o autonomie de 400km sa zicem e f ok. E chiar o pauza binevenita.
Trebuie sa inveti sa diferentiezi ironia de ignoranta ;)
Asa ca descoperirea koreenilor nu este chiar ceva fiabil. Da bine intr-o revista de cercetare, poate mai primesc un grant cv, dar nu cred sa atraga atentia producatorilor de masini electrice care probabil incearca sa scada pretul.....