Un grup de cercetători coreeni a dezvoltat bateriile auto care se încarcă într-un minut

de Mircea Meșter
Luni, 27.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacă autonomia şi preţul rămân o problemă, bateriile maşinilor electrice ar putea scăpa în viitorul apropiat de timpul de încărcare după ce cercetătorii coreeni au inventat o metodă de încărcare ultrarapidă.

Esential 1 minut ar dura încărcarea bateriilor unei maşini electrice cu ajutorul soluţiei dezvoltate de cercetătorii coreeni.
6-8 ore este timpul de încărcare anunţat de producători pentru maşinile electrice de serie ed pe piaţă.
40% din preţul unei maşini electrice este reprezentat de baterii.
Un grup de cercetători coreeni a dezvoltat o metodă ultrarapidă de încărcare a bateriilor Litiu-Ion, încărcarea unui pachet de baterii destinat alimentării unei maşini electrice fiind de 20 până la 120 de ori mai rapidă. Altfel spus, cu ajutorul soluţiei descoperite de oamenii de ştiinţă asiatici, o maşină electrică poate fi încărcată complet în mai puţin de un minut.

Una dintre problemele maşinilor electrice de astăzi, timpul ridicat destinat încărcării complete, are la bază faptul că încărcarea are loc dinspre exterior spre interior, deci cu cât volumul bateriilor este mai mare, cu atât timpul creşte.

Chiar dacă una dintre soluţii a fost "spargerea" bateriilor în pachete din ce în ce mai reduse ca dimensiuni, problema persistă din cauza volumului mare de baterii necesare pentru alimentarea unei maşini.

Cercetătorii coreeni care lucrează sub umbrela Institutului de Ştiinţă şi Tehnologie din Ulsan (UNIST) au "rezolvat" această problemă scufundând catodul din Oxid manganos de Litiu (LiMn2O4) într-o soluţie care conţine grafit. Prin carbonizare ulterioară, grafitul se transformă într-o reţea de "vene" extrem de conductoare care care uşurează astfel cu mult încărcarea. Practic, "venele" funcţionează ca o serie de vase de sânge răspândite în toată bateria care permit încărcarea simultană a fiecărei părţi a acesteia. Conform analizei cercetătorilor coreeni, soluţia nu afectează nici densitatea energiei, nici ciclul de viaţă al bateriei.

Deşi are potenţial enorm şi rezolvă una dintre probleme - timpul de încărcare, soluţia dezvoltată de coreeni acutizează o altă problemă a maşinilor electrice: preţul. Astfel, dacă bateriile sunt deja o bătaie de cap pentru producătorii de maşini electrice, reprezentând principalul motiv pentru preţurile astronomice ale acestui tip de autovehicule, noile baterii dezvoltate de cercetătorii UNIST sunt chiar mai scumpe din cauza soluţiilor tehnologice utilizate. În plus, pentru că "reţeaua" de vene conductoare măreşte volumul bateriilor, singurul domeniu de aplicare a noii tehnologii pare să fie cel auto, laptopurile şi telefoanele mobile având de suferit la capitolele dimensiuni.

via Phys.org

Comentarii (9)

  • AndreiRN
    Felicitari.
    Un pas inainte facut prin persistenta inginerilor.
    Va veni ziua cand masinile elctrice vor domina piata si sper ca acea zi sa o apuc si eu.
    Pana atunci ma multumesc cu biodieselul meu de casa.
    32 3
  • Am mult respect fata de Koreea.
    27 6
  • Si instalatia electrica ce zice?
    7 1
  • @cmg_george - cum adica ce zice? ce, nu poti sa scoti 20kWh din retea intr-un minut? ... nu iti trebuie decat un curent de 1200A la 220V (similar cu ceurge printr-un transformator ce deserveste un cartier).

    Pasul in fata trebuie totusi salutat cu respect !!
    10 0
  • Octavian
    unkle, 20kWh are un tico probabil daca e convertit. Un Tesla are acumulator de 56 kWh. Ai idee cum arata un conector care sa suporte sa zicem doar 500 Amperi? :)) Un cablu filat din aluminiu suporta 2 amperi per mmp, asta inseamna un cablu cu sectiune de 250 mmp.
    Va fi mult mai usor eventual daca se incarca in 5 minute, este timp suficient si viata acumulatorilor va creste considerabil. Chiar si 10 minute pentru o autonomie de 400km sa zicem e f ok. E chiar o pauza binevenita.
    1 1
  • @Octavian
    Trebuie sa inveti sa diferentiezi ironia de ignoranta ;)
    4 1
  • interesanta chestie, dar din ce citesc zilnic pe phys.org principalele directii de cercetare atat pe electric si fuel cell este a substitui metalele f scumpe din aceste dispozitive cu compusi f ieftini si cel putin la fel de buni.

    Asa ca descoperirea koreenilor nu este chiar ceva fiabil. Da bine intr-o revista de cercetare, poate mai primesc un grant cv, dar nu cred sa atraga atentia producatorilor de masini electrice care probabil incearca sa scada pretul.....
    0 2
  • Octavian,20 kWh la un motor cu ardere interna inseamna ceva si 20 kWk pe o retea electrica inseamna 20000 de kWh doar ca e prescurtat.
    0 0
  • acolo am scris gresit 'kWk" era kWh
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru