Pick-up Maraton Moldova, unul dintre cele mai frumoase proiecte pe care le-ați văzut pe Automarket în ultimii ani, a adunat trei pick-up-uri extrem de capabile (Ford Ranger, Nissan Navara, Toyota Hilux), sute de fotografii memorabile și câteva destinații turistice pe care nu trebuie să le ratezi dacă ajungi în Republica Moldova.
Încurajați de reacțiile voastre am pus pe roți un nou proiect, de această dată desfășurat în România. Vom încerca să punem pe harta drumețiilor voastre viitoare niște perle ascunse ale Transilvaniei, cea mai populară zonă turistică a României. Sunt multe cetăți, biserici, conace boierești, case vechi țărănești, unele dintre ele abandonate, altele renovate, de care ați auzit sau despre care o să aflați de la noi.
Știm că orașe precum Alba Iulia, Sibiu sau Brașov au deja o mulțime de obiective turistice. Însă, pe lângă acestea, misiunea Automarket este aceea de a descoperi împreună cu voi fix aceste perle ascunse despre care vă vorbeam: de la biserica evanghelică din Vurpăr (construită în secolul XIII), la cea fortificată din Cincșor (construită și ea pe la 1427) și la Castelul Bethlen-Haller de lângă Jidvei. Apropo de Jidvei, vom vizita pe larg locul din care își trag seva unele dintre cele mai apreciate vinuri românești și vă vom povesti apoi lucruri neștiute despre aceste locuri.
Ingredientele unei asemenea excursii ne dau și coordonatele după care ne-am ghidat atunci când am căutat mașina potrivită: portbagaj uriaș pentru toată aparatura lui Ciprian, fotograful Automarket, consum redus de carburant (distanța de parcurs este destul de mare) și confort, având în vedere că nu ne așteaptă cele mai bune drumuri din lume. Nu în ultimul rând, ne trebuia o mașină germană, pentru că nemții au o slăbiciune pentru Transilvania, zonă în care se simte în continuare influența teutonă.
Ne va fi alături Volkswagen Passat, o mașină pe care publicul din România o cunoaște foarte bine și de care s-a îndrăgostit în deceniile de după revoluție. Generația actuală a fost și ea bine primită și urmează să fie disecată de noi, cu bune și cu rele, pe toată perioada explorării.
Vom bate șoselele din interiorul Arcului Carpatic alături de o versiune economică: dieselul de 1.6 litri, cu 120 de cai putere și cutie manuală cu șase trepte. Vom vedea dacă această combinație este suficient de puternică pentru sedanul de clasă medie și vom vedea dacă ne apropiem de cei 4 litri/100 de kilometri promiși de germani în fișa tehnică. Teoretic, cu un asemenea consum mediu și cu un rezervor care însumează 66 de litri, un plin ar fi de ajuns pentru ca Passat să încheie expediția prin Transilvania. Și uite așa s-a născut încă o miză în proiectul nostru: un singur plin pentru Transilvania turistică.În concluzie, având în vedere că vorbim despre o mașină nemțească și de o vizită în Transilvania, proiectul nostru nu putea să se numească altfel decât „Un german în Transilvania”. De altfel, sub hashtag-ul #ungermanintransilvania veți putea găsi pe Facebook și toate pozele noastre din excursia prin Ardeal, precum și locurile istorice pe care le vom vizita.
Apoi, rad de voi sefii de la BMW care sunt organizatori seriosi ai unor evenimente superbe pentru lumea saseasca, an de an.
Cum pana masii se face ca germanul asta a ales pentru periplul lui prin Transilvania un Passat? Ma gandeam ca putea alege o Mazda 6, un Talisman, o Optima SW ca si asa sunt putintele pe strazi, un Lodgy sau de ce nu chiar un Tipo combi (ca tot il lauda ca e bine lucrat si sta bine pe sosea auto motor und sport) etc, etc, etc. Desi unele din ele sunt clase diferite se pretau cu brio in acest demers jurnalistic........Germanul asta a ales tocmai Passat......nţ,nţ,nţ,nţ......mirare mare ca nu a ales Touareg, X6, GLS etc,etc......ca tot sunt la moda magaoaiele...........
In sfirsit, un articol pe care il asteptam de mult!
E timpul sa fim un pic mindri de tara asta si, din fericire, Ardealul are cu ce sa fali!
Sighisoara, superbul Cluj, cetatile taranesti, sa vada si regatenii ce au fost in stare sa faca ardelenii!
De veniti, va astept cu drag la Motoare, in Cluj!
Om pune rock fain, numa trupe tari, si-om vorbi de VW si de masini nemtesti, si de ce conteaza prin lumea auto.
PS: Sa trageti o tura neaparat pe la Biertan! Am citiva pretenari acolo.
Cetatea ii o minune! Ardealu' si ardelenii rules!
Altfel nu-mi explic minusurile primite.
Nu-i nimic, ramineti voi, regatenii, cu minunile Giurgiului si Bacaului.
Da pentru asta stiu ca-s multi care ar da orice sa aiba prin Oltenia sau Moldova monumentele si cetatile noastre din Ardeal!
Pe cei destupati ii astept cu drag la noi, la Cluj. Musai sa dati o raita la Motoare!
Măi Costele, n-are nimeni nimic cu tine, iar cu Ardealul nici atât.
Problema e după cum vezi, panarama asta de marcă plină de ifose ce vine să împută zona și să smintească și pe alții să facă la fel.
Sunt sigur că dacă ar fi să alegi între Ardeal și volksvagin ai alege putoarea și nu aerul curat. Sper că priceput fiindcă scrii că ești destupat.
Salutări din țara noastră.