Esential
525 | kilograme este masa monopostului Formula Ford omologat pentru circulatia pe drumurile publice din Germania. |
204 | cai putere dezvolta motorul C20LET de provenienta Opel, cu care a fost echipat monopostul lui Christian Maier. |
525 | kilograme este masa monopostului Formula Ford omologat pentru circulatia pe drumurile publice din Germania. |
204 | cai putere dezvolta motorul C20LET de provenienta Opel, cu care a fost echipat monopostul lui Christian Maier. |
Christian Maier este un fost pilot din seria germana a Formula Ford, care a visat din totdeauna sa circule cu un monopost pe strada. Dupa cativa ani de munca, timp in care a fost sprijinit de consultantii TUV, germanul a reusit sa omologeze un monopost Formula Ford pentru circulatia pe drumurile publice.
Inceputul proiectului a fost dificil pentru Maier deoarece fostul pilot a primit un raspuns sec din partea oficialilor TUV atunci cand a intrebat de ce masina lui nu ar putea sa primeasca aprobarea pentru a circula pe drumurile publice – o sa fie foarte scump.
Proiectul a implicat constructia de bare de protectie, care au fost incorporate in spoiler-ul fata si eleronul din spate. Blocurile optice sunt retractabile si sunt ascunse in partea din fata a caroseriei atunci cand nu sunt folosite. Rotile au aripi din plastic, iar semnalizatoarele sunt amplasate deasupra acestora.
Monopostul a primit si o frana de mana, a carei maneta de comanda a fost instalata in cockpit, alaturi de comenzile pentru claxon si lumini.
Greutatea monopostului a crescut la 525 kilograme in urma acestor modificari, masa initiala a modelului fiind de 420 kilograme.Germanul a hotarat ca trebuie sa mareasca puterea monopostului, asa ca a inlocuit motorul de 130 CP cu un C20LET, provenit de pe un Opel Calibra. Noul propulsor are patru cilindri si este supraalimentat cu o turbina, si dezvolta 204 cai putere. Cu ajutorul acestui motor, monopostul poate sa atinga o viteza maxima de 250 km/h.
Via | Autobild
Adica... alta buburuza de sosea :))))))