CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Bob Lutz a criticat stilul de conducere al lui Ferdinand Piëch, fostul președinte al Grupului Volkswagen AG, și afirmă că acesta este responsabil pentru scandalul Dieselgate. Lutz este un director cu o vastă experiență în industria auto, având în trecut funcții de la GM Europe, BMW, Ford Motor Company, Chrysler Corporation și General Motors Corporation. În cadrul unui editorial pentru Road and Track, Lutz a rememorat o discuție cu Ferdinand Piëch derulată în anii '90, la scurtă vreme de la lansarea lui Volkswagen Golf IV.
Lutz a explicat în editorialul său că stilul de conducere al lui Ferdinand Piëch a fost unul dictatorial, în care angajații Volkswagen Group erau presați să obțină cu orice preț obiectivele stabilite de Piëch, sub amenințarea concedierii în cazul unui eșec. Bob Lutz consideră că situația de la care a pornit scandalul Dieselgate este provenită de la același stil de conducere dictatorial manifestat de Ferdinand Piëch, inginerii responsabili de proiectarea sistemului fiind, cel mai probabil, amenințați cu concedierea în cazul unei nereușite, indiferent de soluția tehnică găsită.
Scandalul Dieselgate este o problemă mult mai gravă decât a fost recall-ul celor de la Toyota pentru reparația pedalelor de accelerație și decât recall-ul Ford pentru înlocuirea anvelopelor Firestone pentru modelul Explorer sau rechemarea în service de la GM pentru schimbarea contactelor pentru mai multe milioane de mașini. Bob Lutz își motivează afirmația prin faptul că respectivele rechemări în service nu au fost cauzate de situații premeditate, în ciuda faptului că au avut consecințe tragice – soldate cu numeroase decese. În cazul celor de la Volkswagen, scandalul Dieselgate are costuri semnificativ mai mari și nu pare să se oprească, notează Lutz.Via RoadandTrack
Sa le fie tarana usoara celor care au MURIT din cauza masinilor tale! Imi pare rau, dar acest individ nu isi da seama de gravitatea faptelor pe care le-a comis GM in trecut. Una e sa poluezi si alta e sa omori.
Aaa, dacă chiar vrei să acuzi o persoană juridică, atunci pune tunurile pe…NGMCO Inc., denumirea precedentă a actualei “GM” Company. Poți să-ți ȋnchipui că acronimul respectiv ȋnseamnă: New Government Motors Communist Obama. Dar GM n-a comis nimic reprobabil, niciodată, parol!