Un Ferrari F40 aparţinând lui Nigel Mansell s-a vândut pentru aproape 700.000 de euro

de Bogdan Mirică
Vineri, 17.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un exemplar al legendarului Ferrari F40, aparţinând lui Nigel Mansell, campion de Formula 1 în 1992, a fost vândut la licitaţie pentru aproape 700.000 de euro.

Casa de licitaţii Bonhams a reuşit să îşi treacă în cont o nouă tranzacţie cu o maşină celebră şi destul de rară. De această dată este vorba despre un exemplar al legendarului Ferrari F40, construit în anul 1989.

Valoarea maşinii creşte exponenţial cu cea a pilotului faimos care deţinut-o. Este vorba despre campionul de Formula 1 din 1992, britanicul Nigel Mansell.

Vopsit în culoarea roşie Rosso Corsa, exemplarul vândut la licitaţie beneficiază de o tapiţerie din piele bej, creată la comandă, şi este într-o stare de funcţionare perfectă. Supercarul beneficia de un motor V8 de 2.9 litri, amplasat central, care livra 478 de cai putere.

În momentul lansării sale pe piaţă, exclusivistul F40 era cel mai rapid, cel mai scump şi cel mai puternic Ferrari creat vreodată. Mai mult, avea să fie ultimul model aprobat de însuşi Enzo Ferrari. Desenat de Pininfarina, Ferrari F40 a costat la acea vreme 400.000 de dolari, echivalentula 830.000 de dolari în prezent.

Bonhams a reuşit să obţină 690.000 de euro pentru exemplarul lui Nigel Mansell, însă valoarea ar putea părea un insucces dacă o comparăm cu cei 775.000 de euro obţinuţi pe un Ferrari F40 aparţinând lui Rod Stewart.

Comentarii (8)

  • cat de primitiv si cat de incredibil de frumos poate sa arate :D
    7 2
  • Ferrari F40... ce emotie imi starnea cand o vededeam in filme pe video la sfarsitul anilor 80...iar pozele turbo de colectie cu f40...erau la mare pret :))
    Revenind la lucruri serioase, Ferrari F40 e un fel de pictura de Picasso, adica e o investitie in care daca ai fost inspirat sa-ti bagi banii la timp sigur ti-o scoti cu profit mare...asta pt cine se indura sa renunte la un F40... nu stiu daca peste ani va mai exista un Ferrari care sa-si mentina valoarea atat de bine.
    9 2
  • Suleyman Cunoscatoru
    Ce-mi pare rau este ca niciodata no sa am sansa sa vad unul, de condus nici nu se poate pune vorba.
    8 2
  • Primitiv intr-adevar... dar reversul medaliei inseamna placerea pura de a pilota... fara sisteme electronice complicate de asistenta, doar TU si MASINARIA...cat se poate de MECANICA...
    Chiar daca n-am condus f40, am condus masini sportive dinaintea revolutiei electronice de la mijlocul anilor 90. Trei pedale, un schimbator cu zgomot metalic, un volan care iti spune exact unde sunt rotile si ce face masina si zgomotul puternic al motorului in habitaclu... pacat...incet , incet, uitam ce inseamna placerea pura de a conduce... lucrurile astea devin din ce in ce mai exclusiviste si sunt rezervate pilotilor si bogatanilor care isi permit sa cumpere o masina care s-o conduca doar pe circuit. Vorbesc de masinile de curse care nu sunt street-legal.
    10 3
  • Capodopera de masina pe vremuri ... arta si acum ! Cand iti pica asa ceva la guma Turbo , erai incantat la maxim .
    O mica bijuterie !
    8 0
  • Scorpionul.negru
    Nu mi-a placut niciodata masina asta. In schimb F50 DA !! Pe cat de frumos e F50 pe atat de urat e F40. Parerea mea evident....
    1 5
  • Scorpionul.negru
    ps. Am avut si eu o macheta de la Bburago mare cu el cand eram mai mic.
    2 1
  • @Scorpionul.negru
    ...ca design poate ! dar nimic mai mult ! F50 a fost inferior F40 din toate punctele de vedere. Judeci masina doar prin prisma designului? Ce esti copil de 5 ani? Cam multi ca tine pe site-ul asta...
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru