Un Ferrari din 1962 va deveni cea mai scumpă mașină vândută vreodată la o licitație publică: preț estimat la peste 45 de milioane de dolari

de Paul Cosma
Joi, 21.06.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un exemplar Ferrari 250 GTO din 1962 va fi scos la licitație în luna august, iar organizatorii se așteaptă să fie vândut pentru mai mult de 45 de milioane de dolari.

Celebra casă de licitații RM Sotheby’s se pregătește să doboare un nou record în domeniul vânzărilor de mașini clasice.

Cu ocazia Concours d'Elegance de la Pebble Beach (California) din luna august, colecționarii cu dare de mână se vor duela ca să pună mâna pe un Ferrari 250 GTO din 1962, produs în doar 36 de exemplare.

Ferrari 250 GTO este o piesă rară și foarte apreciată de colecționarii auto din întreaga lume. Sumele-record investite în ultimii ani au la bază faptul că modelul italian a fost produs între 1962 și 1964 în doar 36 de exemplare, fiecare dintre acestea bifând în anii '60 prezențe în competițiile sportive ale vremii. 

Primul record absolut pe care l-a bătut un Ferrari 250 GTO a fost borna de 32 de milioane de dolari, atinsă în 2012. De atunci, exemplarele rămase pe piață au doborât pe rând recordul all-time al vânzărilor auto, iar actualul record este deținut tot de un exemplar 250 GTO din 1962 care a fost vândut în 2014 cu suma de 38.1 milioane de dolari. Evident, vorbim despre licitații publice, pentru că există informații conform cărora un exemplar al aceleiași serii a fost achiziționat în 2018 de un colecționar american contra sumei de 70 de milioane de dolari într-o tranzacție privată. 

Povestea mașinii scoase la vânzare la Monterey în luna august este una fascinantă. Exemplarul cu numărul de șasiu 3413GT a fost al treilea produs în seria 250 GTO și a fost utilizat inițial ca mașină de teste.

După o participare experimentală la Targa Florio în 1962 cu celebrul pilot Phil Hill la volan, mașina a fost vândută unuia dintre clienții privați favoriți ai mărcii Ferrari la acea vreme: Edoardo Lualdi-Garibaldi. Acsta a luat startul în 10 curse în 1962: nouă dintre acestea au fost câștigate, a zecea a fost încheiată pe locul al doilea. Astfel, mașina a câștigat titlul național în Italia la categoria GT.

Via RM Sotheby's

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru