Un documentar despre falimentul GM este nominalizat la Oscar
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Academia de Film din Statele Unite a nominalizat la categoria Documentar - Scurt metraj filmul independent "The Last Truck: Closing of a GM Plant", realizat de Steven Bognar si Julia Reichert. Documentarul trateaza inchiderea fabricii General Motors din Moraine, Ohio.
Steven Bognar si Julia Reichert "au facut filmul acesta cu foarte putini bani, iar succesul acestuia este incredibil, atat pentru ei cat si pentru comunitatea din Dayton", declara Jeremy Henthorn, directorul Biroului de Film din Ohio. "Suntem fericiti ca filmul a iesit bine dar ... povestea pe care o spunem in film e una dureroasa", spune Bognar.
Reichert si Bognar au petrecut cateva luni urmarind comunitatea din Moraine si mai ales pe cei angajati la uzina GM, care a fost inchisa pe 23 decembrie 2008. "E trist pentru ca foarte multi oameni si-au pierdut slujbele si multi dintre ei nu si-au gasit alt loc de munca", spune Reichert, profesor la Universitatea de Film Wright.
Cei doi producatori vor fi prezenti la cea de-a 82-a editie a premiilor Oscar, din 7 martie de la Los Angeles.
Reichert si Bognar au mai castigat un premiu Emmy in 2006 pentru documentarul "A Lion in the House", despre copiii bolnavi de cancer.via | daytondailynews.com
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
-
Bugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. (14.11)
-
Uniunea Europeană, dată în judecată de China, din cauza noilor taxe vamale pentru mașinile electriceChina a dat în judecată Uniunea Europeană pentru implementarea noilor taxe vamale pentru mașinile electrice din țara asiatică. Guvernul de la Beijing a inițiat o acțiune în instanță, în cadrul Organizației Mondiale a Comerțului. (06.11)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
Baietii astia care au facut documentarul au scapat din vedere cateva aspecte esentiale. America isi datoreaza succesul unor principii care intra in coliziune frontala cu ceea ce spun ei acolo si anume performanta companiilor, flexibilitatea si adaptabilitatea fortei de munca, concurenta loiala si interventia minima a statului in business.
Cel putin in ceea ce-l priveste pe GM, lucrurile sau cam asa: performanta a fost ca si inexistenta, forta de munca, sub obladuirea sindicatelor, n-a mai tinut pasul cu vremurile iar statul, in loc sa lase piata sa faca ordine, s-a implcat intr-un mod catastrofal prin protejarea cu masuri legislative si finantari iresponsabile...
In film nu este criticat faptul ca se inchide o fabrica, desi se relateaza date care arata impactul inchiderii acelei fabrici (cum ar fi faptul ca pentru fiecare din cele 2200 de locrui de munca pierdute, se vor pierde inca 10000 de locuri de munca ce erau sustinute in mod indirect de fabrica) aceste date sunt relatate in mod obiectiv, critica fiind lasata la latitudinea spectatorului. Dupa cum a si spus unul din angajati : Nu poti spune lucruri urate fata de cineva ce ti-a dat de munca timp de 20 de ani.
Este adevarat ca totul tine de eficienta si de raportul venituri/cheltuieli insa la fel de adevarat este ca principalul motor al economiei Americii este consumatorismul, care este strans legat de nivelul de trai al populatiei care este legat de salariul pe care il primesc. GM a mai facut asemenea inchideri de fabrici in anii 90 cand si-a mutat mai multe fabrici in Mexic ruinand economia locala.