Constructorii mizează din ce în ce mai mult pe mașini hibride și electrice, iar acest lucru l-am putut observa în cadrul Salonului Auto de la Fankfurt. Marea majoritate a premierelor de anul acesta au avut sub capotă un sistem de propulsie electric.
Dar printre aceste modele și concepte electrice s-a afla și un diesel. Alpina este brandul vinovat de acest lucru, iar modelul poartă denumirea de D5 S.
Alpina D5 S are la bază modelul BMW Seria 5 și poate fi comandat atât în varianta de caroserie sedan, cât și în versiunea break. Sub capotă se află motorul diesel tri-turbo de 3.0 litri care acum a fost modificat pentru a produce 388 de cai putere între 4.000 și 5.000 rpm și 800 Nm între 1.750 și 2.650 rpm. Transmisia automată cu opt rapoarte și sistemul de tracțiune integrală xDrive au fost "croite" special pentru această versiune.
În urma modificărilor aduse, Alpina D5 S accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.4 secunde (4.6 secunde pentru versiunea Touring), în timp ce sprintul 0 - 200 km/h are loc în 17 secunde (17.2 secunde în cazul break-ului).
Viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 286 km/h (283 km/h Alpina D5 S Touring). Cei care vor și mai multă dinamică pot opta pentru pachetul Alpina Sport Plus. Acesta oferă un sistem de direcție integrală și bare stabilizatoare active.În ciuda performanțelor de top, Alpina spune că noul D5 S consumă doar 6.6 litri/100 km în regim mixt, în timp ce emisiile de CO2 se cifrează la 174 g/km.
Prețul de pornire pentru sedanul D5 S este de 87.900 de euro, în timp ce break-ul pleacă de la 90.400 de euro.
Pe seria 5 nu mai exista motor diesel cu 3 turbine.