Pe piața din China există numeroși constructori auto care încearcă să se lanseze la nivel global, motiv pentru care aceștia încearcă să vină cu soluții inedite de design pentru a atrage atenția.
Cel mai nou exemplu este oferit de Human Horizons, care a publicat două imagini cu un SUV electric pe care intenționează să-l producă în serie începând din 2021.
SUV-ul a primit numele HiPhi 1 și iese în evidență printr-un design atipic: partea din spate a plafonului poate fi deschisă de-o parte și de alta, într-un mod asemănător cu deschiderea unor uși. Totuși, nu este clar dacă acest format este unul practic în utilizarea de zi cu zi.
De asemenea, la interior, chinezii au integrat mai multe ecrane, dintre care unul poziționat vertical în partea centrală, așa cum procedează și Tesla. Există și un ecran de mari dimensiuni poziționat în dreptul pasagerului din dreapta, însă constructorul nu a menționat exact care sunt funcționalitățile acestuia.
Human Horizon a menționat doar că SUV-ul are două motoare electrice, fără să precizeze puterea totală a acestora, însă accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 3.9 secunde.
Între timp, bateria are o capacitate de 96 kWh care asigură o autonomie oficială de circa 643 de kilometri, însă producătorul nu a menționat dacă aceasta a fost calculată conform noului standard WLTP.
Via Electrek
...Probabil că și designerul a fugit de undeva, :-) la fel ca responsabilul de proiect (fostul șef al diviziei SVO a JLR.)
În orice caz, puteați găsi mult mai multe date, cum ar fi:
- 544 CP (2 x 200 kW) putere a versiunii de top (c-o să fie mai multe)
- 0-100 km/h în 2.9 s... și nu 3.9 s,
- lungime 5,20 m (!)
- masă proprie doar un pic peste două tone
- producție într-o fostă uzină Kia (ex-joint-venture cu chinezii)
- etc etc.
Dar gata, c-am obosit deja. Și cam fără rost = rezultat (de cizelare / evoluție AM, că-n rest discuțiile cu voi-coforumiștii au fost interesante.).
Ne (re)vedem / ciorovăim :-) deci -- poate -- mai spre toamnă.
Mie imi sta pe creier aia cu 2 TONE. Du, liebe Gott...
Prin reducere la totalul absurd al situatiei de a avea numai masini cu baterii, ne-ar trebui noua, pamantenilor, si un nou "set" de autostrazi si sosele. :) Astea de le avem acum s-ar distruge in 5 - 10 ani, s-ar "decoperta". Zic si eu... sa nu fie liniste, vorba aia. :))
În fine, revin doar să precizez că de fapt lăudam cele *numai* cca. 2 tone ale e-chinezoiului, fiindcă un mega-e-SUV comparabil gen Tesla Model X P100D are aproape 2,6 tone !!!
Nu masa proprie a hiper-SUVurilor e-viitorului distopic va fi însă problema (că_cam la fel trag la cântar și Merco-GLS-ul, BMW X7, Audi Q7 ori Toyota V8 Land-Crusher :-)) ci giga-bateriile lor imposibil de re-încărcat simultan.
...Nu chiar mâine-poimâine, dar f. curând - imediat după ce procentul micilor, mediilor dar și al mastodonto-electricelor va sări de 10%.
Pai da, X7 normal ca are peste 2 T, dar cand (foarte) multe masini ar fi la fel de grele, asta s-ar simti in infrastructura rutiera care deja sufera din cauza nr. urias de masini, si ma refer inclusiv la germania, unde nu reusesc aia sa repare cat se distruge zilnic. Nr de masini a ajuns aproape incredibil si se adauga parcului auto tot mai multe masini intr-un ritm tot mai alert. E singurul motiv pentru care, intr-un fel, ideea car sharing-ului poate sa prinda in the end.... O sa vedem....