Sunt 10 mașini care se pot lăuda cu cei mai fideli clienți. Toate au o rată de retenție a clienților de peste 40%. La nivel de brand, Subaru bate orice concurență.
Cât de atașat ești de mașina pe care o conduci acum? Dar de constructorul care a produs-o? Fidelitatea este o calitate extrem de apreciată și în lumea auto, însă nu toți producătorii se pot lăuda cu clienți care se întorc mereu în showroom.
În țările civilizate, acolo unde nu discount-ul dictează decizia de cumpărare, se întocmesc rapoarte privind fidelitatea unui client față de brand sau mașină. Forbes și Experian Automotive au întocmit un top al mașinilor care reușesc să își păstreze clienții aproape.
Nu este nici o surpriză că cea mai mare rată de retenție o au clienții Subaru: 67.7% dintre proprietarii unui Subaru ar înlocui mașina doar cu un alt Subaru. Topul întocmit de Forbes și Experian Automotive include mașini care au o rată de retenție de peste 40% pentru clienții lor.
Range Rover are o rată de retenție de 48.2%.
2. Mercedes Clasa S
Mercedes Clasa S are o rată de retenție de 46.6%, impresionantă în segmentul limuzinelor.
3.
Lincoln MKZ
Lincoln MKZ: americanii iubesc această mașină. 44.8% din vechii clienți se întorc la ea.
4. Mercedes Sprinter Van
Al doilea model Mercedes din clasament este un vehicul utilitar: Sprinter Van își păstrează 44.8% din clienți.
44% din clienții electricului Nissan Leaf ar alege aceeași mașină.
6. RAM 1500
Într-un segment extrem de disputat, camioneta RAM 1500 își fidelizează cel mai bine clienții: 42.9%.
7. Lexus RX350
Crossover-ul Lexus RX350 păstrează 42.7% din clienți.
8. Hyundai Genesis
Hundai Genesis, pionierul brandului cu același nume, are o rată de fidelizare de 42.5%.
Chiar dacă la noi nu a prins foarte bine, Kia Soul păstrează 42% din actualii clienți în alte țări.
Deși este brandul cu cei mai fideli clienți, Forester nu reușește să păstreze decât 41.1% dintre ei.
Este totusi de apreciat fidelitatea clientului de Soul.
....astfel de studii se fac in mod obisnuit. Orice marca citeste barometrul numit la general "clienti"...
Pana si la Politie sunt cateva. De ex. Politia Sinaia se plimba cu ele .
Majoritaea sunt modele noi..de unde atata fidelitate..??
Si tot majoritatea sunt f.f. scumpe..deci despre ce vb.aici..??
Eu sunt fan VW si asa am sa raman..am condus 3 modele diferite in decursul a 10 ani si s-au comportat Impecabil..asta asa ca idee..
nu stiu daca fidelitatea ta catre aceasta marca are vreo legatura cu logica care te bate si te bate si te bate.... da' observi ca te contrazici singur?
deci...care ar fi problema ca sunt modele noi? Studiile de piata, chestionarele sunt metode de masurare a fidelizarii unui individ fata de modelul viitor.
- in momentul de fata ce marca/model conduceti?
- in viitorul apropiat daca veti opta pentru a va schimba masina ce marca/model veti alege?
sunt doar 2 intrebari cu care lucreaza departamentul marketing ori companiile de profil
rezultatelesunt ciudate in ideea ca dupa o masina de 15k, ori ce om normal vrea una de 30.