Un BMW pentru România: noul Seria 5 va detecta șoferii care nu dau prioritate și nu semnalizează

de Bogdan Mirică
Luni, 19.09.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generație BMW Seria 5 va dispune de o tehnologie revoluționară, care anticipează intenția unui șofer de a intra pe un drum cu prioritate, chiar dacă acesta nu semnalizează.

BMW Seria 5 va fi cel mai avansat model al constructorului german. Pe lângă mulțimea de tehnologii împrumutate de la fratele mai mare Seria 7, noul sedan va fi capabil să le ofere clienților o experiență de rulare autonomă care va ușura viața multor șoferi.

Cu ajutorul unui asistent pentru direcție și păstrarea benzii de rulare, BMW Seria 5 va fi capabil să ofere un sistem de rulare semi-autonom. Acesta folosește și un pilot automat adaptiv, cu funcție stop&go. Asta înseamnă că șoferul va putea încredința sarcinile sale mașinii în trafic aglomerat și pe autostradă. Sistemul va putea funcționa până la viteze de 210 km/h.

Foarte important pentru rularea semi-autonomă va fi și sistemul Crossroads Warning. Acesta își dovedește utilitatea atunci când un alt participant la trafic nu acordă prioritate mașinii care circulă pe drumul principal. Tehnologia poate detecta un automobil care vrea să intre pe drumul principal, chiar dacă acesta nu semnalizează.

Crossroads Warning avertizează șoferul asupra pericolului și pregătește sistemul de frânare pentru o eventuală intervenție de urgență.

Tehnologia diminuează astfel riscul unui impact violent, după cum sugerează și clipul teaser publicat de BMW. Un clip care trădează și instalarea volanului sportiv M pe versiunile echipate cu acest pachet. 

Esential 210 km/h este viteza până la care va funcționa sistemul de pilot automat adaptiv.
Pe lângă sistemul de camere cu vedere la 360 de grade, capabil să ofere o imagine de sus a mașinii, proiectată pe ecranul telefonului mobil. BMW susține că viitorul Seria 5 va continua să fie produs la uzina din Dingolfing care asamblează, de asemenea, Seria 3, Seria 4, Seria 6 și Seria 7 în versiunile dedicate Europei. Pentru a găzdui linia de asamblare a noii generații, bavarezii au investit însă "câteva sute de milioane de euro" care au mers în modernizarea și recondiționarea posturilor de lucru.

Noul Seria 5 va începe să fie produs înainte de sfârșitul anului, iar lansarea sa efectivă pe piețele europene va avea loc la începutul lui 2017.

Spre dezamăgirea fanilor din Europa, debutul mondial va avea loc tocmai în luna ianuarie, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit. Abia în martie 2017, la Salonul de la Geneva, BMW își va întoarce fața către Europa cu debutul variantei break. 

Comentarii (6)

  • bolovan
    In romania o sa fie un esec. Motivul este simpli: o sa franeze si o sa vertizeze non-stop. Si cand sta in parcare. La cat de putin se semnalizeaza si cata lume se baga ca si ghiolbanul...
    14 0
  • ....si o sa-i parasca la politie...paracioasa mica
    15 0
  • Dar sa semnalizeze in locul soferulului si sa ii spuna cu nu are prioritate nu poate?

    Ca nu pre am vazut soferi de BMW care sa semnalizeze si sa acorde prioritate...

    Sau e facut ca sa ii avertizeze pe soferii de BMW de alti soferi de BMW...

    Lupul striga lupul :D
    14 0
  • pietonii sinucigasi ii poate preveni? macar sa ii indeparteze cu pietre sau ceva!
    din poze, tot urat ramane..:(
    4 4
  • Extra Extra
    Aceasta dotare se muleaza perfect pe comportamentul ''rafinat'' de a roti covrigul cu sigla bavareza a soferilor marlani care scuipa seminte in trafic. Din pacate aceaste optiuni ultra- super-mega HI-TECH vor fii disponibile la preturi exagerat de nesimtite ( peste 70 mii euroi ) , iar multi soferi nu le vor opta fiindca mai ''misto'' pentru ei este sa ai doar carcasa de BeMWeu' , dar pe dedesubt poate avea osie ca la caruta, cea mai slaba motorizare ( maxim 136 cai , ca sa te rupa Loganul 1.6 in 16 valve ) si daca s-ar putea ar mege si niste elemente de caroserie nevopsite ( carcase oglinzi si manere cum aveau odinioara BMW pe modelele dinainte de 2004 ) si daca ar fii posibil ca la interior sa dea la manivele ( cum aveau E39, E36, etc in loc de geamuri electrice tot inainte de 2004 , in ciuda in care un Cielo de 10 mii din 94' avea aceste dotari fara probleme )
    3 10
  • Extra Extra
    Ce de spalati pe creierase....e plina lumea :)))))
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru