Esential
116 | cai putere este diferenta dintre versiunea de serie si cea de curse a lui Audi R8 |
24 | mai este ziua in care va lua startul a 36-a editie a Cursei de 24 de ore de la Nurburgring. |
116 | cai putere este diferenta dintre versiunea de serie si cea de curse a lui Audi R8 |
24 | mai este ziua in care va lua startul a 36-a editie a Cursei de 24 de ore de la Nurburgring. |
Dupa ce Audi a anuntat oficial ca va intra in cursa de 24 de ore de la Nurburgring din acest an, eveniment care va avea loc la sfarsitul saptamanii viitoare, constructorul german a prezentat astazi arma pe care o va alinia la startul competitiei: un R8 special pregatit pentru acest eveniment.
Modelul care va incerca sa se bata pentru castigarea Nurburgring 24h va fi diferit din toate punctele de vedere de versiunea de strada a supercar-ului german. In primul rand, in loc de motorul V8 de 4.2 litri (414 CP) al modelului de showroom va aparea o unitate cu cilindree redusa, de 4.0 litri, dar cu putere si cuplu mai mari: 530 Nm si 478 Nm. Modificarile vizeaza, de asemenea, "invelisul" exterior al modelului, care desi isi pastreaza formele agresive aduce in plus cateva elemente specifice unei curse de anduranta din motorsport: spoilere diferite preluate, cel mai probabil, de pe conceptul R8 TDI Le Mans, prize de aer evident marite si o gura de aerisire pe capota.
Spatele este aproape de nerecunoscut, eleronul imens, tevile de esapament cu diametru ridicat si difuzorul posterior al fluxului de aer aducand o schimbare de design aflata in slujba performantelor ridicate.
Rezultatul final al operatiei estetice este o scadere imediata a masei proprii, care acum se situeaza la 1450 de kilograme, cu 100 mai putin decat versiunea de productie.Modelul german se va bate pentru victorie la Nurburgring/Nordschleife cu alte versiuni special pregatite pentru acest eveniment, intre ele numarandu-se VW Scirocco, Lexus LF-A, Astra OPC, Kia Pro_cee'd sau Gumpert Apollo, ultimul model in varianta hibrida.
Comentarii (3)