Dezvoltarea sistemelor autonome care vor permite maşinilor să comunice între ele şi echiparea acestora cu conexiuni la internet au deschis deja calea unor noi oportunităţi pentru infractorii informatici.
Hackerii au oferit deja câteva exemple despre modul în care pot accesa maşinile atunci când au preluat controlul unor sisteme ale modelului Jeep Cherokee cu un simplu laptop.
În acest context, National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), autoritatea de siguranţă din SUA, a publicat un document de 22 de pagini în care detaliază o serie de recomandări pe care constructorii auto trebuie să le aibă în vedere pentru a minimaliza şansele ca maşinile care ajung pe piaţă să intre pe mâinile hackerilor.
Astfel, NHTSA consideră că securitatea trebuie să devină prioritatea producătorilor şi recomandă acestora să introducă elemente de securitate în designul maşinilor, pentru ca acestea să fie mai greu accesibile unor potenţiali hackeri. În plus, alte recomandări vizează limitarea datelor pe care o maşină le poate învăţa despre proprietarul şi efectuare a numeroase similari pentru a evidenţia cât de sigure sunt sistemele informatice.De asemenea, NHTSA propune limitarea drastică a numărului de persoane care au acces la firmware-ul computerului maşinii, adică la codul de programare scris pe memoria ROM (Read-Only Memory) a unui dispozitiv în momentul producţiei.
Nu în ultimul rând, producătorii sunt sfătuiţi să implementeze un regulament strict pentru apariţia unor atacuri informatice, inclusiv prin anunţarea unui recall. Până în prezent, Jeep Cherokee a fost singurul model rechemat în service din cauza unor probleme de securitate informatică, iar procesul a vizat 1.4 milioane de unităţi.
Via Inverse
Comentarii (0)