Un client american al celor de la Tesla Motors a încercat să acopere o eroare făcută de soția sa în timp ce aceasta conducea un SUV-ul electric Model X acuzând sistemele electronice care-i permit mașinii să se autopiloteze. Punant Ozbag a anunțat pe unul dintre cele mai mari forumuri Tesla că mașina a accelerat de la sine putere, probabil din cauza sistemului Autopilot, și că nu a putut fi controlată. Model X a sărit peste o bordură și a sfârșit în peretele unei clădiri, cu airbag-urile sărite.
Tesla Motors a trecut rapid la analiza accidentului, inginerii concluzionând că datele înregistrate de mașină indică o apăsare bruscă și completă a pedalei de accelerație în timp ce rula cu circa 10 kilometri pe oră. Foarte probabil, susțin oficialii Tesla, femeia a încurcat pedala de frână cu cea de accelerație.
Deși accidentul nu s-a soldat cu victime, șoferița suferind arsuri ușoare pe mâini după explozia airbag-urilor, Punant Ozbag susține că explicația Tesla trebuie dovedită și că "soția mea este o femeie de 45 de ani cu o istorie imaculată la nivel de incidente rutiere.
Știe diferența dintre pedala de accelerație și cea de frână".via MotorTrend
O testla a virat dreapta, o Tesla a franat, alta a accelerat Musk s-a sculat, Musk a baut cafeaaua si s-a uitat pe telefon ....
WTF!!!?? Tesla mai produce ceva inafara de PR? Masini electrice accesibile asa cum se lauda de exemplu? Pana acum a adunat bani de la lume si a produs o masina mai scumpa decat un S-class.
E foarte simplu de facut o masina scumpa dar e increibil de greu de facut o masina ieftina.
Drept dovada, reteta Daciei nu a mai fost reprodusa de nimeni cu toate ca multi au incercat.
Eu zic ca unii din primii beneficiari si sustinatori ai tehnologiilor de pe Tesla vor fi chiar companiile de asigurari. In cazul de fata "doamna", a se remarca numele foarte american al proprietarului, va plati cel putin 5 ani o asigurare marita pentru faptul ca a provocat singura accidentul.
Cat despre faptul ca stirile despre Tesla sunt prezente in fiecare zi, cred ca e foarte normal. E un producator care a revolutionat automobilul electric si l-a adus mai aprope de realitate intr-o utilizare normala, de zi cu zi. Este firesc, pentru ca Tesla a schimbat deja mentalitati si preconceptii iar daca bateriile vor continua sa evolueze in acelasi ritm, in cativa ai o sa vedem o rasturnare de 180 de grade fata de ceea ce am avut cu doar 5-6 ani inainte. Indiferent cat ne place sau nu. Eu unul abia astept sa scap de imputeala de benzina si poluarea aferenta, fonica si chimica.
Nu trebuie sa ai o Tesla ca sa traiesti cu o masina electrica zi de zi.
Sunt atatea marturii care confirma acest lucru. Nu face diferenta un "rezervor" cu 10-20 de litri mai mare, cand reteaua de incarcare Tesla e aceeasi sau chiar mai slaba decat a concurentei in afara SUA. Astea-s adevaratele impedimente: reteaua si timpii de incarcare.
Modelele Tesla au in medie aceeasi retea si acceasi timpi de incarcare ca restul electricelor de pe piata. Nu-i nimic revolutionar aici. La fel cum nu cred ca-i nimic revolutionar in a pune cel mai MARE si mai SCUMP pachet de baterii de pe piata masinilor electrice si apoi sa te lauzi cu valente premium. De unde pana unde?
Superchargerele Tesla sunt net superioare din cauza puterii. In timp ce Chademo (standardul folosit de asiatici inclusiv Nissan) ajunge la maxim 50 kw, superchargerele ajung momentan la vreo 120kw, CCS ul (standard de priza) european ajunge momentan tot la 50 kw dar are o limita teoretica de 240 kw.
Nissan, cand vor veni si ei cu o baterie dubla de 60kwh timpul de incarcare va avea de suferit pentru ca incarcatoarele Chademo existente raman la vechea putere.
Daca incarci pana la 80% in 30 min o baterie de 30kwh (cat are acum Leaf) atunci un Leaf 2 cu sa zicem baterie 60kwh se va incarca in vreo 50 min de la acelasi incarcator pana la 80%. (pur si simplu, trebuie sa umplii "rezervor" dublu ca marime).
Pentru cine nu stie, viteza de incarcare a unei baterii nu e liniara, scade foarte mult dupa un anumit procentaj datorita rezistentei interne.
In schimb Model 3 nu are aceeasi problema pentru ca Model S deja are baterie mare iar infrastructura Tesla e deja gandita pentru baterii mari.. Cum zic americanii e futureproof.
Pazea ca vin minusurile de la fanul Nissan, dar indiferent, am dreptate pentru ca fizica nu minte.
Daca lumea se mai pricepe la mecanica, pentru ca e palpabila, la fenomene electrice sunt foarte putini au idee cu ce se mananca.
Pe cat facem pariu ca viitorul Leaf 2 cu baterie de 60 kwh va avea aceeasi timpi de incarcare sau chiar mai mici?
Clar ca Leaf 2 va suporta acelasi timp de incarcare sau mai mic. Problema e la prizele Chademo.
Esti prea copil sa crezi ca statiile de incarcare nu vor evolua si vor ramane aceleasi pentru Leaf-ul anului 2030 de exemplu.
Ne abatem de la subiect : problema reala e legata de viitorul Tesla,
nu de sistemul de incarcare CHAdeMO.