Compania financiară ADW Capital Management, unul dintre acționarii minoritari ai Alianței Fiat-Chrysler, a trimis o scrisoare consiliului de administrație în care are câteva propuneri radicale pentru a îmbunătăți situația financiară a Grupului.
Acționarul susține că cea mai bună decizie ar fi că Alianța Fiat-Chrysler să fie împărțită în mai multe "bucăți", în funcție de performanțele brandurilor.
Astfel, acționarul propune ca brandul Fiat să se desprindă din Alianța și să fuzioneze cu un alt producător din Europa, exemplul oferit fiind Grupul PSA Peugeot-Citroen. Ulterior, mărcile Alfa Romeo și Maserati ar fi de asemenea desprinse de grup pentru a forma un constructor separat de modele premium.
Astfel, în Alianță ar urma să fie preponderent branduri americane, iar numele constructorului ar urma să fie schimbat în JeepRAM. În faza finală, ceea ce a mai rămas din Fiat-Chrysler ar urma să fuzioneze cu un alt constructor american, de exemplu General Motors, pentru a reduce costurile.
Toate aceste propuneri au la baza datele financiare ale companiei, potrivit cărora 97% din profitul operațional al companiei din al treilea trimestru a fost realizat pe piața nord-americană, datorită vânzărilor înregistrat de Jeep Wrangler și Ram 1500.
Oficialii Fiat nu au comentat propunerea acționarului minoritar.
Via Automotive News
Și de ce să te gândești la NGM? Barra & co au amorțit de-a binelea – ați mai auzit ceva de ei ȋn ultima vreme, fie și prin prismă negativă? De abia pot să susțină ceea ce administrează acum, darămite să se ȋnhame la o structură ȋmbogățită cu Chrysler Group. Nu zic, tutela asupra lui Jeep i-ar ajuta d.p.d.v. comercial, dar mă tem că Ram s-ar canibaliza cu Chevy Trucks/GMC. Totuși, problema principală ar apărea ȋn privința diviziilor Chrysler și Dodge – ce să faci cu ele? Până de curând, Buick se scălda ȋn ape tulburi, fiind considerat (pe bună dreptate) “premium, but not quite luxury category”, ȋnsă acest pas al stabilizării a fost efectuat prin lansarea liniei Avenir. Este drept că, pe piața americană, vânzările modelului 300 sunt cel puțin duble față de cele ale “rivalului” LaCrosse, dar acum contează cât (nu și ce, nu și de ce :D) vinzi ȋn China…
La urma urmei, nu putem băga mâna ȋn foc că, mai devreme sau mai târziu, n-ar fi posibil un asemenea deznodământ (ar fi interesant de văzut dacă eventuale alianțe Ford-VAG și NGM-Chrysler ar atenua apetența pentru Toyota a americanilor & canadienilor). Discuția s-ar putea purta ȋnsă pe tema eficienței manageriale a celui mai mare constructor auto din istorie (care, de vreo 50 de ani ȋncoace, a dovedit deficiențe – unele chiar grave, imposibil de șters din memoria colectivă – ȋn primul rând față de sine!), chiar dacă sarcina i-ar fi clar facilitată de faptul că ar coordona o entitate tributară unei mentalități tot locale, adică abordabile, iar ambele companii, reunite, ar trebui, logic, să surclaseze...Ford (de fapt, pe orișicine). Ne putem edifica lesne urmărind situația la modul general și la nivelul corporativ, ȋn SUA, pe 2018 (până ȋn octombrie inclusiv), care se prezintă astfel (nr. de mașini vândute) : NGM 2.408.280, Ford 2.070.335, Toyota 2.015.336, FCA 1.866.737 (dintre care Chrysler Group: 1.824.242), RNM 1.336.044, Honda 1.329.179, Hyundai 1.051.869, Subaru 558.812, VAG 528.729.
...Care să fabrice vehicule omologabile drept istorice încă de la ieșirea din fabrică.
Dpmdv , actionarul ala zice bine ce zice de principiu, dar parca ar fi prea mult pt. piata sa fie tot PSA , poate mai bine cu cineva din ASIA. Si cat mai repede, cat poate mai exista ceva interes pe piata fiindca in 2-3 ani maxim actionarii/americanii o sa stearga cu Fiat pe jos si doar un pas pana la anuntul inchiderii de fabrici care trebuie evitat pt. o Italie si asa dezbinata.