Un acționar Fiat-Chrysler are propuneri radicale: Fiat să fuzioneze cu Grupul PSA, iar Alfa Romeo și Maserati să se desprindă de grup

de Daniel Popescu
Duminica, 11.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un acționar Fiat-Chrysler propune ca marca Fiat să fuzioneze cu Grupul PSA Peugeot-Citroen, Alfa Romeo și Maserati să fie desprinse de grup, iar mărcile americane să fuzioneze cu un alt constructor precum General Motors.

Compania financiară ADW Capital Management, unul dintre acționarii minoritari ai Alianței Fiat-Chrysler, a trimis o scrisoare consiliului de administrație în care are câteva propuneri radicale pentru a îmbunătăți situația financiară a Grupului.

Acționarul susține că cea mai bună decizie ar fi că Alianța Fiat-Chrysler să fie împărțită în mai multe "bucăți", în funcție de performanțele brandurilor.

Astfel, acționarul propune ca brandul Fiat să se desprindă din Alianța și să fuzioneze cu un alt producător din Europa, exemplul oferit fiind Grupul PSA Peugeot-Citroen. Ulterior, mărcile Alfa Romeo și Maserati ar fi de asemenea desprinse de grup pentru a forma un constructor separat de modele premium.

Astfel, în Alianță ar urma să fie preponderent branduri americane, iar numele constructorului ar urma să fie schimbat în JeepRAM. În faza finală, ceea ce a mai rămas din Fiat-Chrysler ar urma să fuzioneze cu un alt constructor american, de exemplu General Motors, pentru a reduce costurile.

Toate aceste propuneri au la baza datele financiare ale companiei, potrivit cărora 97% din profitul operațional al companiei din al treilea trimestru a fost realizat pe piața nord-americană, datorită vânzărilor înregistrat de Jeep Wrangler și Ram 1500.

Oficialii Fiat nu au comentat propunerea acționarului minoritar.

Via Automotive News

Comentarii (3)

  • inexorabil
    “Oficialii Fiat nu au comentat propunerea acționarului minoritar”. Păi, ori n-au reacționat tocmai fiindcă s-a exprimat un acționar minoritar :) , ori clocesc și ei același plan sau unul similar.

    Și de ce să te gândești la NGM? Barra & co au amorțit de-a binelea – ați mai auzit ceva de ei ȋn ultima vreme, fie și prin prismă negativă? De abia pot să susțină ceea ce administrează acum, darămite să se ȋnhame la o structură ȋmbogățită cu Chrysler Group. Nu zic, tutela asupra lui Jeep i-ar ajuta d.p.d.v. comercial, dar mă tem că Ram s-ar canibaliza cu Chevy Trucks/GMC. Totuși, problema principală ar apărea ȋn privința diviziilor Chrysler și Dodge – ce să faci cu ele? Până de curând, Buick se scălda ȋn ape tulburi, fiind considerat (pe bună dreptate) “premium, but not quite luxury category”, ȋnsă acest pas al stabilizării a fost efectuat prin lansarea liniei Avenir. Este drept că, pe piața americană, vânzările modelului 300 sunt cel puțin duble față de cele ale “rivalului” LaCrosse, dar acum contează cât (nu și ce, nu și de ce :D) vinzi ȋn China…

    La urma urmei, nu putem băga mâna ȋn foc că, mai devreme sau mai târziu, n-ar fi posibil un asemenea deznodământ (ar fi interesant de văzut dacă eventuale alianțe Ford-VAG și NGM-Chrysler ar atenua apetența pentru Toyota a americanilor & canadienilor). Discuția s-ar putea purta ȋnsă pe tema eficienței manageriale a celui mai mare constructor auto din istorie (care, de vreo 50 de ani ȋncoace, a dovedit deficiențe – unele chiar grave, imposibil de șters din memoria colectivă – ȋn primul rând față de sine!), chiar dacă sarcina i-ar fi clar facilitată de faptul că ar coordona o entitate tributară unei mentalități tot locale, adică abordabile, iar ambele companii, reunite, ar trebui, logic, să surclaseze...Ford (de fapt, pe orișicine). Ne putem edifica lesne urmărind situația la modul general și la nivelul corporativ, ȋn SUA, pe 2018 (până ȋn octombrie inclusiv), care se prezintă astfel (nr. de mașini vândute) : NGM 2.408.280, Ford 2.070.335, Toyota 2.015.336, FCA 1.866.737 (dintre care Chrysler Group: 1.824.242), RNM 1.336.044, Honda 1.329.179, Hyundai 1.051.869, Subaru 558.812, VAG 528.729.
    5 4
  • Prea complicate planuri. Eu aș propune ca Fiat să devină marcă separată, redenumită FIAT 500. :-)
    ...Care să fabrice vehicule omologabile drept istorice încă de la ieșirea din fabrică.
    19 2
  • Cifrele sunt cu adevarat horor pentru FIAT. Si din pacate cred ca e doar inceputul . Sa crezi orbeste in "cvasipotentialul" unui singur model ( Fiat 500 - care dintr-un model retromelancolic se transforma vezi doamne in Atlas-ul companiei) fara sa mai dezvolti ceva timp de un deceniu imi pare o prostie fara margini pe care a "plantat-o" in mintile atator amatori de performanta/calitate/premium cu orice pret de catre acum neputinciosul S.M. Omul avea o oarecare logica in maretia ideilor lui , dar toate cu un risc enorm, iar acum ca nu mai e printre noi , aceste riscuri sunt mult mai mari. Ce te faci cand/daca vanzarile o sa mai incetineasca si pe taram american ? O sa contrabalanseze cu Fiat/ Alfa/ Maserati ? Sa fim seriosi , ultimii doi inca nu conteaza in cifre si nici nu cred ca o vor face prea curand , iar Fiat care ar fi trebuit sa reprezinte al 2-lea picior de baza nu o sa aiba ce sa vanda in urmatorii 10 ani , nu au modele/motoare/platforme dezvoltate.
    Dpmdv , actionarul ala zice bine ce zice de principiu, dar parca ar fi prea mult pt. piata sa fie tot PSA , poate mai bine cu cineva din ASIA. Si cat mai repede, cat poate mai exista ceva interes pe piata fiindca in 2-3 ani maxim actionarii/americanii o sa stearga cu Fiat pe jos si doar un pas pana la anuntul inchiderii de fabrici care trebuie evitat pt. o Italie si asa dezbinata.
    12 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru